Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
meeuw zei:De eerste vind ik ook prima (maar ik ben geen ambtenaar) grinning smiley
Hendrik zei:Ik kan die eerste wel waarderen
Hendrik: zei:Ik ook wel maar die eerste gaat niet zozeer om het geloof. Eerder over de puinzooi die wij van de wereld maken. Die tweede daarentegen gaat gewoon nergens over.
JoostM zei:Mee eens, en in die zin wordt God/Noach ook niet bespottelijk gemaakt, maar het orginele verhaal wordt wel ontkracht en daar heb ik nog een beetje moeite mee...
meeuw zei:@Joost: is voor een gelovige de 2e niet juist erger? (zou k dus denken)
Geeuw vd Leeuw zei:@GT: Leest hij dan hier ook mee?
Hendrik : zei:GT, ben ik met je eens. Toch gaan sommige dingen toch echt te ver. Maakt mij niet uit waar het over gaat. Sommige moppen over Belgen of Negers vind ik ook te ver gaan. Heeft gewoon met je eigen hek te maken.
BA zei:Sorry, maar dat vind ik wel een beetje overdreven. Het is gewoon een mop.
---GT--- zei:De grens is of God wel of niet beledigd wordt.
Beide moppen vertellen juist hoe mensen er een troep van kunnen maken en laten God's positie overeind.
Kom op! Er mag best gelachen worden. Ook om het geloof.
meeuw zei:@Joost: is voor een gelovige de 2e niet juist erger? (zou k dus denken)
Roelovsky zei:Wat een gezeik om een mopje. Neem het met een korrel zout of sla de mop over als de eerste regels je niet aan staan. Dat gezeik altijd om het geloof, ik krijg er onderhand wat van.
Je lacht toch ook hard als Turken en Mocro's met hun geloof belachelijk worden gemaakt? Hyprociet gezeik.
---GT--- zei:Moet je je hek toch eens open zetten en naar buiten gaan.
Er wordt geen God, Noach, Maria of wat dan ook bespot.
Bij de eerste mop wordt alleen het verhaal verdraaid van 'wat als...'. Niet dat het werkelijk zo is gebeurd.
en bij de tweede mop is er sprake van een pastoor die in een dronken bui allerlei ongelukkige dingen zegt.
Moppen uitleggen is zó not done!
Olds zei:Het is niet mijn bedoeling om met het posten van een paar grappen (ik vond ze wel heel erg goed) andere mensen voor het hoofd te stoten. Ik heb deze moppen verder uitgekozen omdat m.i. er geen geloof belachelijk wordt gemaakt. De eerste mop geeft m.i. een wat sarcastische kijk op het ambtelijk apparaat, de tweede mop vind ik een sterk verhaal over een dronken priester. Er wordt niet gevloekt, er wordt niet een bijbelverhaal of iets dergelijks op een bepaalde manier verdraaid, zodat er alsnog een geloof belachelijk wordt gemaakt.
Heb ik desondanks toch mensen beledigd, dan is dat echt niet mijn bedoeling geweest.
D.E.N.N.I.S zei:@Olds, je gaat je toch niet verontschuldigen om dat je een paar moppen hebt geplaatst? Beide moppen zijn ver binnen de grenzen van alle fatsoensnormen en zijn beslist niet beledigend. De religieuze kritiek op deze moppen is daarentegen wel een belediging.
Olds zei:JoostM, meningen kunnen gewoon verschillen. Ik ben qua persoontje nu niet heel erg gelovig, dat hoeft niet te betekenen dat een ander dat niet hoeft te zijn. Ik heb er dan ook weinig zin aan om bijvoorbeeld een geloof belachelijk te maken. Ik vind dat deze twee moppen (alhoewel redelijk sterk) redelijk objectief bleven voor wat betreft het geloofsvraagstuk.
Het enige wat ik er wel bij moet zeggen, is dat het hier een moppentopic betreft, en dat e.e.a. dan ook niet al te serieus genomen moet worden.
Olds zei:JoostM, alsjeblieft geen excuses maken. Het is hier een moppentopic, geen etiquette-topic. Ik heb de moppen gepost, jij vond ze niet leuk. Kan toch?
D.E.N.N.I.S. zei:@Olds, je gaat je toch niet verontschuldigen om dat je een paar moppen hebt geplaatst? Beide moppen zijn ver binnen de grenzen van alle fatsoensnormen en zijn beslist niet beledigend. De religieuze kritiek op deze moppen is daarentegen wel een belediging.
Mijn grens ligt bij racisme en bij religeuze intolerantie.Hendrik : zei:D.E.N.N.I.S. zei:@Olds, je gaat je toch niet verontschuldigen om dat je een paar moppen hebt geplaatst? Beide moppen zijn ver binnen de grenzen van alle fatsoensnormen en zijn beslist niet beledigend. De religieuze kritiek op deze moppen is daarentegen wel een belediging.
Jij moet nog wat leren. Ieder heeft andere grenzen.
JoostM. zei:Mogen wij misschien een discussie voeren?
R zei:Je heb me msn nog wel ergens (Y)