Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Idem hier, tijdens een flinke acceleratie heb ik de tijd niet om op mijn teller te kijken.
Betwijfel dan ook of het wel zin heeft, de naald gaat snel naar rechts.
Heb wel 180km/u in z`n 3 geklokt.

Die kawa is een mooie motor maar voor mij te log.

Iehhh, zelfs de oude ZX9R van '94 trek ik tot 150 km/u in de tweede versnelling, zo'n ZZR1400 zal de eerste versnellingen iets korter hebben, maar denderd gewoon door naar 300 km/u! Voor een fractie van de prijs kan je er op de autobahn Porsche's en Ferrari's mee pesten.

Ik heb wel eens een verslagje gelezen in de Kixstart, daar reed de test dame (Annemiek) met het apparaat, maar hij schijnt erg makkelijk te rijden gek genoeg.

Freez

De dealer heeft maandag de uitkomst van het schaderapport verteld. De motor is net niet total loss verklaard. Ook krijg ik voor de kleding (die nog geen 2 weken oud was) een mooi bedrag terug.

Nu heb ik de keuze of ik de motor laat repareren of dat ik voor de aanschafprijs een nieuwe motor ga zoeken.
Alhoewel ik het een erg mooie motor vond, nieuw en weinig km, zou ik toch graag iets anders willen op 25kw. Iets in de richting van zx6r bouwjaar 2001/2002 of zo.

kawasaki%20vehicle%20salvage.jpg

of een zxr400

ZXR4001.JPG

Iets sportievers dus!
Hebben jullie nog leuke suggesties onder 4000 euro?

Toch netjes E-G (y)
Voor 4000 euro is er best wel leuk spul te koop.
Fazertjes, bandits etc etc zijn meer de toermotoren (makkelijk te rijden) waar ook nog een beetje pit in zit.

Een R6 gaat net Yamaha R6
Voor je zo`n motor wil kopen zou ik er eens een dagje mee gaan rijden.
Dergelijke motoren zijn leuk vanwege het flinke vermogen, in geknepen toestand blijft er alleen optisch genot over......
T`is maar net wat je wil.

thnx voor beide reacties.
@ Rayban: toevallig dat ik ook die R6 linkte, zie hieronder :D ;)

Naar een SRAD en een R6 heb ik ook gekeken, maar een R6 heb je bijna niet vanaf minder dan 4000, had ik maar een paar gezien en die waren ook nog niet op 25 kw dus dan moet je daar ook nog je portemonnee voor trekken. De goedkoopste R6 op MP was 3500 maar wel zonder ned kenteken (dus BPM 250 euro) en zonder 25 KW. (kosten begrenzen 100-200 euro)
Een SRAD zijn van voor wel mooie motoren en ze kosten vrij weinig, de 600cc versie, maar ik vind de achterkant echt verschrikkelijk lelijk!
Alhoewel ik deze 2 SRAD's wel aardig vind (allebei geen 25 kw)

https://motoren.marktplaats.nl/motoren-suzuki/254115027-suzuki-gsxr-600-srad-1999.html?return=eJwljeEKgzAMhN9loD%2B1teikUoZ7k2I7LK02NJUNx959KeZP7r4cFy25%2FDrJJpR8HOQNrU7LOq05g2xbH8HuzaaTzxC0ztjsob0iDazw%2BATFa4Mqx0rMlXgGTnu4jySNI9kzmsIzmdMBSXwZvMJQYLluxOf92GxyC1n%2FJovHeXhXdX3HMGlDOGJp7GqAQ7E6I32GiHmJxqpRiP42%2Ff7uIz9z&df=1&fta=eNotUW1u7CAMvAtS9zeE8GW0V%2BgVVg42fVGzTbQkLWrVu9dZPf4MY49m0IAQ4KdBBHU8ltsnLk3lBkaPoPpyNRdq132FvBjwIWaawWk5ednhe95yq9QgbzvofN%2Fg47jzYy75%2FQva8X28zy%2BDbg%2BkvLYZhsu2HVd92Zu4bmvby0p8jda6M1DiNnxjlWcwQi2omZ4vGcYAiihUa333I2vta%2FfO6ILYz7nTtdcBK0Ur6L2uXtCFQrZzwhIMdZ5M8Il61WXyJGjiFIk7DymwccJNHCvKnqxx9tQRBt85npPSuZILY%2B1cXDCMwtNUy9gZa9BVkMlhFR2LfUyCaRrwmVtjcp2poPGio8E7J7qi2UXxieLIMk8lDEa49xy17J3VRdvnT0gV%2B7ohtdvCH2%2F7v7OiURYJ1B377WxNiqJnbQMo%2FFL59f%2F1U2UEDT%2B%2Fv38Ap5l7&fta_ind=7&fs=1#photo

Deze nog iets mooier (aangepaste achterkant)

https://motoren.marktplaats.nl/motoren-suzuki/252491485-sportieve-gsx-r600-srad-1999.html?return=eJwljeEKgzAMhN9loD%2B1teikUoZ7k2I7LK02NJUNx959KeZP7r4cFy25%2FDrJJpR8HOQNrU7LOq05g2xbH8HuzaaTzxC0ztjsob0iDazw%2BATFa4Mqx0rMlXgGTnu4jySNI9kzmsIzmdMBSXwZvMJQYLluxOf92GxyC1n%2FJovHeXhXdX3HMGlDOGJp7GqAQ7E6I32GiHmJxqpRiP42%2Ff7uIz9z&df=1&fta=eNotUW1u7CAMvAtS9zeE8GW0V%2BgVVg42fVGzTbQkLWrVu9dZPf4MY49m0IAQ4KdBBHU8ltsnLk3lBkaPoPpyNRdq132FvBjwIWaawWk5ednhe95yq9QgbzvofN%2Fg47jzYy75%2FQva8X28zy%2BDbg%2BkvLYZhsu2HVd92Zu4bmvby0p8jda6M1DiNnxjlWcwQi2omZ4vGcYAiihUa333I2vta%2FfO6ILYz7nTtdcBK0Ur6L2uXtCFQrZzwhIMdZ5M8Il61WXyJGjiFIk7DymwccJNHCvKnqxx9tQRBt85npPSuZILY%2B1cXDCMwtNUy9gZa9BVkMlhFR2LfUyCaRrwmVtjcp2poPGio8E7J7qi2UXxieLIMk8lDEa49xy17J3VRdvnT0gV%2B7ohtdvCH2%2F7v7OiURYJ1B377WxNiqJnbQMo%2FFL59f%2F1U2UEDT%2B%2Fv38Ap5l7&fta_ind=10&fs=1#photo

Ik heb net een mooie zx6r gevonden op MP. (3850,-)
25 kw en dichtbij (27 km)

https://motoren.marktplaats.nl/motoren-kawasaki/244280090-kawasaki-zx6r-25-kw-1998.html?return=eJwljdsKgzAMht9loJdqVzxQKUPfpNgOi9WGJjLZ2LsvZbnJ9x9IjBLq41UzohJ9p27oTFrWcSUCVddbBHdUu0kbQTCGsDpC%2Fa9UsMLjClqUFjXFQk6FnIPg3fUDo%2FWMbcOTfWLx9sCIT4ssuDhDdnO8czAd5%2B6SX1hur9y%2BusQcMd%2B5lwCnbkpC%2FgcRaYnW6UHK9jZ%2Bf2xyO%2Fo%3D&df=1&fta=eNotkU1uwyAQhe%2FCImv%2BbQb5Cr1ChJmhterUVnAS1Kp372CVzQcD8x48EgzwU2EE8biv12daq4i8DCDaOqkL1unYIOICTvKI6wHfyx5rwQoq7gfIeNvh63Gj%2B5Lj5wu%2Bm7%2FHrS6gL%2Fv%2BmOTlqCyzb%2FXIG9I0GuO6gQWxp3cScWGZCgbEgqezdg6Ed0qWTM1bLFlhK3rOwRdmSiZ4pspWp0aUCAfTKOkw5tJIaT%2BMw8mg%2FMmE%2BiQW0zlId9YHm9VJH1hfuWKM6dToMutimcPcyJEMfK5IxZay1zNarhdHYWb%2FYrWxrIOoXXGNDBup3u8UEXG%2FHkbDfmjQ5tDIcodhnWyzCXzfoMZhZPYH8%2FtoLH5WqeegOJJj2xPW60pf78dHj0rzBv%2FMLbVrT48Dw7OmQaSXiG%2F%2F06eICST8%2FP7%2BAYAnlEo%3D&fta_ind=32&fs=1

yamaha r6 zonder ned kent en geen 25 kw. (3500,-)

https://motoren.marktplaats.nl/motoren-yamaha/239822558-yamaha-r6-bj-2000-slechts-22000-km-nu-prijs-verlaagd.html?return=eJw1ztsKgzAMBuB3Gcy7abU7SKWM7U2Cdii2NjSRndi7L%2B5w9X9p%2BUPAlOY5GNWQqXRtVuQgtX3TM6MpijGim%2FIAaWT0AEz55IsQOSY3%2FXNzhwA9FO2hVHnPwR9v3pZZR5bjWp%2FW%2BoyzpBL4UrA%2F1AsroTSW7yDUSn0M4u3u42741j1LPgYU0qWj307%2B7Qzyfprm4NLQyjheZUx7UaSlX2WIs1UZ2ipjkrswErexc7bWerdqXm9EPU0t&df=1&fta=eNotj0FywyAMRe%2FCwmthY8BivOump8gQA6mnuGYCTphmfPfKTldfQl%2F8J4sKXxk1su0eLw8bMzMZeQvIahx54%2FJYVjRpQzCRo1TaxBYVB5MW7ABILYqe1M1oYsHfOZkcXKadQjtLwp9t8fd5Mt9PvEuz5hnbJqVthCaNbVMypaQ1l2l1ftRd1x8AAlmyN88MmantkM3uJFMcWQBQstfVhyC8h%2BqCDZKr6p3VqutJVQhX6idhlZqql%2BoqWlJxldL56odBg4DzUPq5rMm6fIn%2B51a%2BjkSgwYBssfVyQFCuOylaZPbJjEWOrxk56OFdn5PPj3%2Fu452ZfX%2F7H4cf8LXvf34wbYY%3D&fta_ind=8&fs=1

r6 zonder 25 kw (3850,-)

https://motoren.marktplaats.nl/motoren-yamaha/251688536-yamaha-yzf-r6-bj-1999-nette-motor-met-mooie-accesoires.html?return=eJw1ztsKgzAMBuB3Gcy7abU7SKWM7U2Cdii2NjSRndi7L%2B5w9X9p%2BUPAlOY5GNWQqXRtVuQgtX3TM6MpijGim%2FIAaWT0AEz55IsQOSY3%2FXNzhwA9FO2hVHnPwR9v3pZZR5bjWp%2FW%2BoyzpBL4UrA%2F1AsroTSW7yDUSn0M4u3u42741j1LPgYU0qWj307%2B7Qzyfprm4NLQyjheZUx7UaSlX2WIs1UZ2ipjkrswErexc7bWerdqXm9EPU0t&df=1&fta=eNotj0FywyAMRe%2FCwmthY8BivOump8gQA6mnuGYCTphmfPfKTldfQl%2F8J4sKXxk1su0eLw8bMzMZeQvIahx54%2FJYVjRpQzCRo1TaxBYVB5MW7ABILYqe1M1oYsHfOZkcXKadQjtLwp9t8fd5Mt9PvEuz5hnbJqVthCaNbVMypaQ1l2l1ftRd1x8AAlmyN88MmantkM3uJFMcWQBQstfVhyC8h%2BqCDZKr6p3VqutJVQhX6idhlZqql%2BoqWlJxldL56odBg4DzUPq5rMm6fIn%2B51a%2BjkSgwYBssfVyQFCuOylaZPbJjEWOrxk56OFdn5PPj3%2Fu452ZfX%2F7H4cf8LXvf34wbYY%3D&fta_ind=1&fs=1#photo

Zo'n ZXR400 zijn best leuke stuurfietsjes volgens mij. Vind ze wel prijzig. Maar zie je heel veel op 25 KW.

Heb trouwens zelf eens op een FZR400 gereden, was vol vermogen. Maar onderin veel te weinig power.
Stuurde wél leuk. Denk dat die vergelijkbaar was met zo'n ZXR.

Ben ik trouwens de enige die het raar vind om een Srad te begrenzen op 25 KW? Net zoiets als een Ferrari begrenzen op 170 KM/H of zo...

Dit anders iets?
https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/235996/Te-koop-Honda-CBR-600f-1999-PC35-1.html

Wel zelf begrenzen.

Rob

Dit anders iets?

Ik heb iets tegen honda cbr...hoor de nokkenasketting in gedachte al rammelen .
Maar op zich ziet deze cbr er netjes uit......iets te netjes want ik heb het vermoeden dat het oude foto`s zijn.
Ik zie iig geen nieuwe banden terwijl hij daarmee adverteert. :rolleyes:
Voor een `99 met deze km-stand vind ik de vraagprijs te hoog, bij een dealer zal je hem al goedkoper kunnen vinden (met garantie)

Vandaag dus even bij de dealer geweest, even praten enzo. Repareren gaat wel ongeveer 3 à 4 weken duren. Dat is wel erg lang.
Onze dealer heeft voorgesteld of repareren of aanschafprijs terug, dus we zijn de showroom ingegaan om daar eens rond te gaan kijken.
En we kwamen bij deze 2 modellen uit.

Soes SV650 (v-twin: bruut geluid!)

+ mooi geluid
+ weinig km
+ vrij nieuw '03
+ geen choke
- prijs
- zithouding niet echt sportief...

en deze Kawa ZX-6R (loopt prachtig)

+ prijs
+ sportiever!
+ loopt erg mooi (geluid ook top door de akra)
- veel km op de teller (hoe zit het met revisie etc)
- op leeftijd '99
- km stand en snelheid (in het klein km/ph) in mijlen
- scheurtje in de zijkap (miniscuul)

De Soes is de verstandige keus maar dan moet ik wat meer geld bijleggen, de ZX-6R is een jongensdroom die heel dichtbij is. Maar hoe langer ik naar de Soes kijk hoe mooier ik hem ga vinden. Alleen ik wil ook graag sportiever sturen, ik wil wel eens een kneedown erin gooien! En stel dat ik het met één van deze motoren red tot aan de onbegrensde status dan heb ik met de ZX-6R toch wel wat meer power onder mijn reet dan met de Soes (68 tegenover 107 pk)

Oh ja er zit ook nog een kans in als we geen deal kunnen krijgen met deze 2 motoren dat de Er-5 weer gerepareerd wordt.

Wat denken jullie?

die soes is erg mooi, maar ik heb laatst op zoiets gereden, en ik ben dan toch blij dat ik bij wat wind achter mijn ruitje kan kruipen :)

Getoonde soes is een 650N
Je kan ook op zoek gaan naar een sv 650 S
Suzuki%20SV650S%2099%20%202.jpg

Met een onderkuipje ziet het er nog gelikter uit.

Maar zomaar even een vraagje:
Wat heeft de dealer met je verzekering te maken?
Neem aan dat de verz. het uit te keren bedrag aan jouw moet overdragen en niet aan die dealer.

De Student zei:
Alleen ik wil ook graag sportiever sturen, ik wil wel eens een kneedown erin gooien!

Tsja, ik heb die behoefte totaal niet, maar als het je daarom gaat kun je net zo goed voor die SV gaan:

537713229_79709f3427.jpg

Voor de VFR-liefhebbers (zijn die hier ook? :p) nog een koopje: https://www.motor-forum.nl/forum/list_message/12633545#12633545

Als het dan toch een VFR moet zijn, dan liever deze:
https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/237956/VFR-750-R-Echte-RC-30-1.html

Wel ff doorsparen nog ;)

Overigens, 68 pk is meer dan je nu hebt toch?
Ik heb er 72 maar is vlot zat (wel onderin al aardig wat power)

Rob

Haha ik zat al te wachten totdat iemand die ging laten zien (halve kuip).
Sorry maar ik vind dat echt het lelijkst wat er is! Het is of naked of volle kuip! Ook is het een ouder model, ik hou van scherpe vormen.
@ Rayban: erg mooi! maar die kleur :cry:

Nja het ziet er naar uit dat ik de sv650 N ga kopen die ik eerder al postte. Hij staat bij de dealer waar ik ook de Er-5 wegheb, lekker dicht hier in de buurt, altijd goede service en uiterst vriendelijk personeel wat met je meedenkt. Plus een half jaar garantie (ook wel belangrijk).

Een sportievere fiets komt wel nadat ik uitgestudeerd ben! En ik kan er altijd nog eens 1tje huren als ik onbegrensd mag rijden.

Ik laat het jullie zaterdag weten! :D

Ik zou ook voor de SV650N gaan. Dat is deels omdat ik hem veel mooier vindt, maar het is ook een prima fietsje met lekker veel koppel onderin. Bovendien heb ik ene voorkeur voor benzineinjectie boven de ouderwetse gasfabrieken van de Kawa.
De Kawa is wel sneller, maar dat is hier in dit trage kikkerland volmaakt overbodig. Je rijdt doorgaans tussen van die trage stalen doosjes die nauwelijks opschieten. Bovendien is Oom Agent erg gebrand op mensen die te snel rijden. Dan is een machine waarmee twee keer te snel nog steeds traag aanvoelt echt niet nodig.

Toch, die huilende viercilinder van de Kawa klinkt wel heel erg mooi (en heel erg verslavend).

P.s. Wel even dat vieze plastic kappie boven het stuur dumpen in de vuilcontainer.

en svp meteen dta stuur ook in dezelfde container.

Ook ik zou de SV650 kiezen. Ik vind deze kawa gewoon niet mooi en 2 cylinders zijn bets leuk :)

@ rke: de kawa klinkt inderdaad super! Een beetje nerveus maar heel mooi, en het geluid uit de akra klinkt als muziek in de oren.

Maar de sv650N met sebring uitlaat klinkt ook prachtig, dat ding deelt rake klappen uit!

Ik ga sowieso eerst voor de soes, mocht die deal niet doorgaan dan ga ik voor de kawa.
En ook.. hoe langer ik naar de soes kijk hoe mooier ik hem vind!

Dat kapje zou ik er inderdaad ook afhalen en volgens mij zit het ori stuur er ook bij. Dan mag het wel de verkeerde kleur hebben, het zit wel lekker comfortabel! Niet meteen maar de aanpassingen die ik er aan zou doen

- ander stuur
- kleine knippers
- kapje eraf
- taartschep eraf
- velgenlint (geel)

Maar stel dat deze deal doorgaat en daar ga ik wel vanuit, dan heb ik atm geen geld voor aanpassingen haha :D

Ik wilde vandaag al heen maar er is geen auto tot de beschikking helaas. Dus nog even een nachtje wachten. Godsamme ik wil weer zo graag rijden!! Ik had vandaag ook een tentamen maar ik kon niet aan veel anders denken dan aan de motors!!

Tip van de week: koop een motor voordat je tentamens hebt!

Maar is er verder geen mnogelijkheid? JE wilt nu per se kiezen tussen twee toitaal vershillende motoren waarvan ik het idee heb dat je ze allebei niet echt je-van-het vindt. KAn je geen centjes krijgen ne verder shoppen of vragen of die dealer waar jij zit geen relaties heeft die nog wta anders leuks hebben staan?

Probleem is natuurlijk wel dat hij alleen op <25kw motoren een proefrit kan maken.

In mijn post van 28-05-2009 16:46 vroeg ik me ook al af waarom E-G aan die dealer vast zit?

(Heb zo`n donkerbruin vermoeden dat hij bij die dealer een verz. heeft afgesloten en dat betreffende dealer de klant aan zich wil binden.)

Jullie zien het iets verkeerd. Ik vind deze 2 motoren echt wel heel erg mooi. Mijn voorkeur gaat uit naar de Soes. Ik heb een tijdje de zx-6r in mijn kop gehad, dat leek me echt een prachtfiets. En bij de dealer waar ik dus ook mijn er-5 gekocht heb, staat zo'n zx-6r. Maar ook met erg veel km's. Daarom kwamen we bij de soes uit.

Natuurlijk wil de dealer de klant graag binden. Ik heb de verzekering apart afgesloten bij DOA. De dealer heeft wel een goede band met deze verzekeraar, hij raadde mij deze ook aan. Mijn vader heeft ook een vinger in de pap en hij wil niet dat ik particulier koop, dus daarom lijkt het alsof ik aan de dealer vast zit. Voor de rest zit deze dealer ook dichtbij, voor de dichtstbijzijnde daarna moet je toch wel een aardig eind verder rijden (+- 35km).

hoe verder je meot rijden, hoe leuker de terugrit op d emotor dan he)

Heb de mijn e in Vlissingen gekocht, was een 70 kmetjes.. lekker man

Ik kocht m'n eerste motor in Ridderkerk (150km) en de tweede in Heerenveen (60km), beide bij particulieren en van beiden geen spijt ;)

Oke, ik kan ook wel begrijpen dat particulier kopen net zo goed is/kan zijn.

Ik heb vandaag dus testgereden op de SV en dat beviel zo goed dat ik.... *tromgeroffel*.. de nieuwe eigenaar ben! :D Ik ben superblij!

Helaas kannie pas over 2 weken opgehaald worden omdat hij op 25 kw gezet moet worden.

Maar wat een geluid zit er in en lekker veel power onderin! Hij zit echt heerlijk, stuk hoger dan de er-5 en je voelt gewoon dat er flink wat meer motor onder je kont zit.

Gefeliciteerd :D

Ik heb dit weekend de VFR nog eens uitgelaten hier en daar, maar wát een weer zeg: pffff. Daar komt nog bij dat ik helemaal kapot ben van de hooikoorts (n)(n)

In verband met de verhuisperikelen komt er in huize WOF & Banditdriver weinig van motorrijden.

Dit weekend dan maar de schade inhalen en effe cultureel bezig zijn. Zonder de liefelijke aanwezigheid van Banditdriver, maar in het warme gezelschap van drie lelijke, stinkende en dikke kerels. Men noemt ze ook wel vrienden. Enfin, het culturele uitstapje zal gaan naar Het IJzeren paard.

E-G, feli met de Soes. Vele veilige en fijne kilometers gewenst!

WOF
moto-cool.gif

Leuke bestemming, mooie omgeving!!

limburg146.jpg

Dit weekend heerlijk rondgetokkeld op de BMW, was weer leuk :). De terugweg was een eindeloze kaarsrechte weg in een 60 zone. Dan kan je op een dikke BMW toch heerlijk in zijn 5 ruim onder de 2000 rpm voorttokkelen, als je dara niet relaxed van wordt...

We hebben eindelijk wat cools gemaakt met de draaibank:

img9379q.jpg
.

Nieuw barendknipperliicht. Werkt top!

E-G: gefeliciteerd met de soes. Mooie motor!

Dank voor de felicitaties!

@ MIOB: dat gele strookje links van je handvaten.. is dat je knipper? Zo ja, dat is echt het vetste knipperlicht wat ik ooit gezien heb :D

@ MIOB: dat gele strookje links van je handvaten.. is dat je knipper?
Ik begreep het eerst ook niet, maar hij bedoelt een knipperlicht voor aan het "bar-end", zijn dus inderdaad die gewichtjes (en nu lampjes) aan de stuureinden ;)

Super gedaan, MIOB, ziet er gaaf uit (y) Als je nog eens een paar barends overhebt, de mijne zijn lelijk :p

E-G zei:
Dank voor de felicitaties!

@ MIOB: dat gele strookje links van je handvaten.. is dat je knipper? Zo ja, dat is echt het vetste knipperlicht wat ik ooit gezien heb :D

Dat is hem inderdaad :) dat zijn een stapeltje leds en het gele/oranje is hars. Ik wilde een zo minimaalistisch knippertje als ik kon verzinnen, is goed gelukt volgens mij :)

Dit was een testversie, ik weet nog wat verbeterungen en dan maak ik er nog een paar. (voor de beemert en de chopper die we aan het bouwen zijn, alleen daar komen ze in de forward-controle uiteinde (de voetsteunen)

filmpje tijdens de contructie:

https://www.youtube.com/watch?v=yH2q65iXtKM

before foto:

img8924.jpg

Mooie pinkertjes....

Ledjes zijn van nature schokbestendig. Dat geeft mogelijkheden om knippers op bijvoorbeeld de achteras te monteren.... mits je de schakeling ingiet.

Klopt, deze motor gaat ook nog ledjes in de stepjes krijgen.

Alleen dta schakelingen maken vraagt nog wta oefening, ik moest een seen simpel electraboekje aanschaffen.

Met de Virago zijn we ons ook lekker problemen op de hals aan het halen trouwens :)

ah034b.jpg

Ik vind het een grappig idee MIOB maar waarom de carb op de kant? Heb je een speciaal luchtfilter in gedachten die recht omhoog gaat steken of zo?
En wat een lang spruitstuk :eek: maar wel een mooi vloeiende loop erin.

Een oude valstroom carburateur....

Eend? Kever?

Dat gaat nog een uitdaging worden om die goed afgesteld te krijgen......

Maar, wel lekker veel koppel onderin met zo'n lang aanzuigtraject. Zorg je wel voor een netjes afgewerkte binnenkant (lasrupsjes)?

@ E-G Het is zoals Ruud zegt ene valstroom (of downdraft) carburateur, dus hij staat niet op zijn kant. Zoals ik al heel professioneel (kuch) getekend heb o de foto komt er een naar voren wijzende luchthapper op (hot rod stijl zeg maar)

@ Ruud: bijna, bijna. Kadet B :)
Het gaat zeker een uitdaging worden, maar we vonden het een cool project. Daarnaast was het (tot onze verbazing) ondoenlijk om een nieuwe sproeier te vinden voor de sproeier die afgebroken was in 1 van de originele carbs.
We hebben tegenwoordig een TIG apparaat tot onze beschikking, de binnenkant is natuurlijk niet zo glad als babybilletjes, maar toch zeker wel erg netjes.

Weer wat geleerd :D

Ondoenlijk om een sproeier te vinden voor een ori virago carb? Terwijl er zoveel virago's rondrijden en te koop aangeboden worden! Kunnen ze niet ergens besteld worden?

Vanmiddag les nummer 6 gehad. Ging redelijk en is door mij gefilmd:

[size=x-small]foto is klikbaar[/size]

ps. Zet wel je volume iets lager!

E-G feli met de nieuwe motor.(y)

Sproeiertjes zijn wel te koop hoor je moet alleen even zoeken.
virago carb.
Ziijn trouwens best aan de prijs.

MIOB straks maar hopen dat je geen back fire krijgt anders hoef je je de eerse dagen niet meer te scheren.

DENNIS hoeveel lessen staan er op je programma voordat je af kan rijden?

D.E.N.N.I.S. zei:
Vanmiddag les nummer 6 gehad. Ging redelijk en is door mij gefilmd:
ps. Zet wel je volume iets lager!

Volgende keer met de camera in je helm met JOUW commentaar van jouw handelen!
Goeie fiets om te lessen trouwens(y)

Geluid zachter was een goede tip Dennis, kwam er helaas te laat achter :)

Als ik goed kijk sta je bij de precisiestop te ver weg? Kijk je nog steeds naar de tank?

E-G zei:
Geluid zachter was een goede tip Dennis, kwam er helaas te laat achter :)

Als ik goed kijk sta je bij de precisiestop te ver weg? Kijk je nog steeds naar de tank?
De precisie stop ging goed vandaag en ik keek nog steeds naar de tank. Daar moet ik maandag echt op letten dat ik dat niet doe.

D.E.N.N.I.S. zei:
Aanstaande maandag mag ik de AVB doen. Verder hoop ik het ver binnen de 20 lessen te houden.
Doe je netjes.(y)

Ik weet niet eens meer hoeveel lessen ik gehad heb.
Dat was in 1982.
De lessen van toen zijn niet te vergelijken met de hedendaagse eisen.
Communiceren met de instructeur was er nog niet bij.
Weet nog wel bij het examen dat de examinator een deel van de route opgaf. 1e rechts 2e mogelijkheid weer links, etc etc
En als je de auto met de examinator kwijt was dan had je niet goed in je spiegels gekeken en was je dus gezakt.

theorie en praktijk ging op 1 dag.
AVB hadden we nog nooit van gehoord.

Rayban zei:
E-G feli met de nieuwe motor.(y)

Sproeiertjes zijn wel te koop hoor je moet alleen even zoeken.
virago carb.
Ziijn trouwens best aan de prijs.

MIOB straks maar hopen dat je geen back fire krijgt anders hoef je je de eerse dagen niet meer te scheren.

3/4 jaar geleden bij motopotrt Vianen besteld, par maanden later bij HBM, nog wta later bij Expo motoren besteld, ook Bos in Culemborg en die customnzaaknin Culemborg geprobeerd, van niemand iets gehoord, behalve Expo, die gaf na een paar keer zeuren aan (en liet het ook zien) dat ze niet meer te bestellen zijn. Die grote sloperij in het noorden an het land deed heel moeilijk en wilde alleen een hele set carbs verkopen (kaching!!! $$$).

Deze carburateur kostte inclusief verzenden 200,- en ik vind het er vreselijk cool uit zien (komt op deze foto niet zo goed over, ik zla betere proberen te maken). Dus dat was een mooie oplossing.

Terug
Bovenaan