NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Temperatuursensor, deze kost 46 euro bij Renault, naar mijn mening een schofterig hoog bedrag. Maar ja....ik weet wel wat het is gelukkig. Totale kosten? 3 euro!

30898569715_7972d4c7be_c.jpg

Had ik al gezegd dat ie klein is?

30862728846_87cb29438a_c.jpg

30263121603_43eb66bcff_c.jpg

Krimpkousje om het te beschermen tegen de elementen. Netjes gesoldeerd en ik heb voor de zekerheid deze keer maar wel even de accu losgekoppeld.

30862725986_194a573670_c.jpg

Dat is toch een leuk gezicht!

Netjes! Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de phase III RS pas twee uitlaten kreeg, wat mij betreft was die toen pas echt af.

Geweldig Nico! Ik reageer misschien te weinig in je topic, maar ik vind het echt geweldig om je updates te lezen. Gaaf ook die temperatuur-sensor! Ik heb me vaak wel eens afgevraagd waar dat die zou zitten, ik had echt nooit aan een spiegel gedacht!

Keep up the good work!(y)

Vezes zei:
Netjes! Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de phase III RS pas twee uitlaten kreeg, wat mij betreft was die toen pas echt af.

the-renault-clio-rs-182-the-cult-car-of-a-generation-video-77576_4.jpg

Absoluut, al hebben ze dat ook met de RS182 al gedaan, de Clio 2 phase 3 RS zogezegd. ;)

renaultcliors1172.jpg

Maar hier zeg ik ook geen nee tegen in eerste instantie hoor. 182 pk krijg je er wel uit tenslotte. ;)

Pjotr zei:
Geweldig Nico! Ik reageer misschien te weinig in je topic, maar ik vind het echt geweldig om je updates te lezen. Gaaf ook die temperatuur-sensor! Ik heb me vaak wel eens afgevraagd waar dat die zou zitten, ik had echt nooit aan een spiegel gedacht!

Keep up the good work!(y)

Much appreciated. ;) Het bubbeltje onderaan de spiegel is nu wel weg. Dus op het eerste gezicht zou een geoefende spotter zeggen dat die van mij een hele kale versie is.

Haha ik lette daar wel altijd op ja. Alle Fransozen hebben zo'n pukkel aan de rechter spiegel hangen als ze een temp sensor hebben. Vond het altijd wel een leuk gezicht eigenlijk dat ding eronder.

Ik reageer ook veel te weinig in dit topic, gezien de mate waarin ik hier mee lees. Ik bewonder jouw handigheid! Zo ook weer met zo'n temperatuursensor! Die pukkeltjes herken ik ook nog van vroeger. Hadden niet alleen Fransen naar ik meen, maar ook Italianen.
Bij mijn Giulietta zit die ook nog altijd aan de spiegel.
Zo ook trouwens bij een Quattroporte. Als je daar lang stationair mee draait kun je de winter in de zomer veranderen. En niet alleen door de uitstoot. Door de koelgaten in het zijscherm stijgt de motorwarmte direct naar de sensor... Tja, Italianen...

Ja die pukkel had mijn 156 vroeger ook.
Maar man man wat ben jij heerlijk handig!! (y)
46 euro is dan idd schandalig.

@Zevens, zeker!

@Vezes, inderdaad een mooi systeem, helaas wel in 1 stuk gefabriceerd. Dus als je het moet vervangen is het meestal slimmer om voor een supersprint systeem of iets dergelijks te gaan.

Dank Eenvrijeusernaamiserbijnaniet en Bofkont.

Moet ik wel der bij zeggen dat ik de schandalige 46 euro had neergelegd voor een wat snellere variant. Maar op dit moment vind ik het ook wel heel erg leuk om dit soort dingen met wat uitzoekwerk voor elkaar te krijgen met minimale kosten en iets meer inzet.

Gaat goed vooruit zo! Wordt echt een luxe Clio op deze manier :)

Begrijp ik nu goed dat je dus ook geen sensorbolletje onder je rechterspiegel hebt zitten? Ik weet dat mijn 306 dat ook niet had, maar mijn 206 en de Mégane Scénic van mijn ouders weer wel.

Thanks Caspian

BleuZ NL zei:
Gaat goed vooruit zo! Wordt echt een luxe Clio op deze manier :)

Begrijp ik nu goed dat je dus ook geen sensorbolletje onder je rechterspiegel hebt zitten? Ik weet dat mijn 306 dat ook niet had, maar mijn 206 en de Mégane Scénic van mijn ouders weer wel.

Ik had de sensor al wel, hij was enkel stuk. Ik zal nog even meten hoeveel ohm die nu heeft maar ja het signaal werd niet doorgegeven.
Nu is dat bolletje er niet meer inderdaad.

30294932504_beffce3957_c.jpg

30308830853_db7b524fe7_c.jpg

31115374075_043cb79f10_c.jpg

31115377625_510c31676b_c.jpg

30295105734_0bc79e771f_c.jpg

Ik was vandaag even een dagje op Circuitpark Zandvoort. Enkele foto's wilde ik jullie niet onthouden. ;)

31079437316_05854ff97f_c.jpg

30309007663_9d4a334b7a_c.jpg

Ja klopt Lycan. Maar de Clio heeft de hele dag op Paddock 2 gestaan, dus in het midden van het circuit. ;) En niet aan de boulevard. Dus het aso parkeren was maar 2 min om 4 foto's te maken. ;) Viel mee gelukkig.

Leuke foto's Nico!

Sinds jou prachtige Clio ben ik eens gaan letten op jou kleur. (ja dat is een klein tikje van me), maar je ziet ze toch nog wel veel. Neemt niet weg dat jouw kleur, samen met aqua-blauw in mijn ogen de mooiste kleur op een Clio is!

Enzo Ferrari zei:
Wat voor event was er vandaag op CPZ?

De Zandvoort 500, de start van het winter endurance racing seizoen. Was opzich wel leuk. Gladde baan ook. 4 uur in totaal of 117 ronden. De winnaar heeft uiteindelijk 104 gereden voor die werd afgevlagd. Was best glad. :p

Thanks Peter. (y)

Gaaf die foto's bij Zandvoort! Ik ben daar nog nooit geweest moet ik bekennen. Moet ik toch maar eens doen.
Nurburgring zou ik ook graag eens willen meemaken overigens. Ben je daar wel eens geweest Nico?

Durashift zei:
Lycan Capri zei:
(..)

De foto's van je Clio kunnen overigens gelijk door naar het Aso-parkeren topic :p

Deze eerder naar het symmetrie topic.. (als dat bestaat).

Leuk gezien hoor. (y)

Mooi he. ;) Dank je, en zelfs met de harde wind had ie moeite op gang te komen. Waarschijnlijk omdat het aanlandig was. Maar ja....dat is het leukste om terug te gaan.

Je topic vind ik leuk. Maar die rooie renault die steeds langskomt verpest het een beetje o_O o_O :p :p :) :)

Dagje Nurburgring is ook leuk om te doen trouwens, ook als je zelf niet gaat rijden. Maar de capriolen van anderen zijn wel grappig!

Pobresh zei:
Je topic vind ik leuk. Maar die rooie renault die steeds langskomt verpest het een beetje o_O o_O :p :p :) :)

Dagje Nurburgring is ook leuk om te doen trouwens, ook als je zelf niet gaat rijden. Maar de capriolen van anderen zijn wel grappig!

:) (y)

En ik had nog wel die hele mooie Seat. ;)

Nico GTR zei:
29687791011_6f4296b2df_c.jpg

29142577164_a78563fbc3_c.jpg

Pagina 9 omniradius. ;) (y)

Ahaa. Ok, ja sorry man... (y) iedereen hier heeft van die super fanatieke topics met tig pagina's.... hou ik allemaal niet bij o_O

Is helemaal niet erg hoor, verwacht ik ook niet van je. ;) Maar heb het er over gehad dus als je het nog terug wilde lezen. Kun je het zonder zoeken vinden. (y)

Leuk je topic weer eens bij te lezen. Goed bezig geweest met die temperatuur sensor en mooie foto's van het circuit !

cabriorob zei:
Leuk je topic weer eens bij te lezen. Goed bezig geweest met die temperatuur sensor en mooie foto's van het circuit !

Leuk om te horen Rob, dank je.

Ik heb vandaag een hartverzakking gehad, uiteraard stond ik ergens waar mensen langsliepen, niet direct in de buurt van mijn ouders (25 km) of mijn eigen huis! (225 km) en hij wilde niet starten. Het gevreesde rode lampje voor de startonderbreker ging snel knipperen, en dit ging niet direct over in een constant branden.....heerlijk!
Ondertussen wetende wat het precies is schoten er verschillende gedachten door mijn hoofd, maar bleef ik wel rustig. Ik heb hem weer aan het lopen gekregen, net ook getest door hem 5 minuten van het slot te houden en hij startte direct dus ik heb er niet direct haast mee.
Ook heb ik nu 2 sleutels dus heb ik geen directe vrees dat ik hem nooit meer aan de praat krijg, concluderend zit de reservesleutel nu dus ook bij de originele sleutel aan de bos.
Maar wat zijn mijn stappen?

- Het ligt toch aan de sleutel, solderen was een tijdelijke oplossing maar geen volledige. Ook kan het zijn dat ie knoopcelbatterijen drinkt. Maar wellicht toch het overwegen waard om 182 euro achter te laten en een hele nieuwe sleutel uit Frankrijk te ontvangen. Nieuw IC en nieuwe regel in de ECU.

- Het ligt aan de transponderring, een onderdeel wat terugdenkend ook in het rijtje van foutcodes stond, vaker dan de enkele regel dat de sleutel niet herkend was, dus toch maar uit voorzorg vervangen?

- Brandstofpomp, outsider maar op de bobine na het enige onderdeel wat nog niet is vervangen.

Startmotor, bougiekabels, bougies zelf zijn allemaal nieuw, Bobine lijkt mij geen probleem aangezien die gewoon goed loopt. Dus ik zit ff op een dood spoor. De startblokkering zit in de ECU, ook een outsider die kapot kan zijn. Maar heel erg ongebruikelijk. Nieuwe bestellen zit ik niet over in omdat de motor nog lang is geleverd is alleen wel een flinke prijs die daaraan hangt dus doe ik liever niet!
Als jullie inzichten of ideeën hebben hoor ik het graag. Ik ga op korte termijn (lees komende maand) maar een nieuwe ring bestellen, 2e hands vind ik altijd leuk, maar ja.....dat zijn van die onderdelen die sensorgebaseerd zijn dus ook een levensduur hebben. Koop ik liever een nieuwe. Zijn de kosten niet.
En ik ben benieuwd of het nog terug komt. Is een leuke intermitterende fout weer dit. *zucht*
fijn weekend maar! Sinterklaas staat voor de deur, en wellicht ben ik Zondag naar de motorshow in Essen, met de vervelende en lichte vrees dat ie niet start. Leuk gevoel maar niet heus..... :(

Balen Nico! Verder weet ik 't ook niet, maar 1 ding klopt geloof ik niet in wat je zegt.
Bij mij start de Twingo (zelfde startblokkeringssysteem) namelijk prima ZONDER knoopcel in de afstandsbediening...

madmat1986 zei:
Balen Nico! Verder weet ik 't ook niet, maar 1 ding klopt geloof ik niet in wat je zegt.
Bij mij start de Twingo (zelfde startblokkeringssysteem) namelijk prima ZONDER knoopcel in de afstandsbediening...

Heb jij centrale vergrendeling met infrarood of radiogolven? Want dat moet inderdaad gelijk zijn maar er zit een verschil in die 2 technieken. Meende namelijk ergens gelezen te hebben dat mijn transponder actief is. Maar de reservesleutel heeft ook geen knoopcel. Dus ja....ben ik verder ook niet echt zeker van.

transpondersleutels werken eigenlijk alijd contactloos. Dat houdt in dat je zelfs de afstandbediening van je centrale vergrendeling geheel uit de sleutel kan halen en dat die het dan dus nog steeds moet doen. Ze gebruiken geen batterij, dit werkt via de transponderring. (zelfde idee als ov chipkaart, een sleutelhanger waar je een poort mee kan openen en een modernere variant is het contactloos opladen van je telefoon, wat in de basis allemaal hetzelfde idee is)

Goed kans dat goedkopere modellen van dit type auto die geen afstandbediening hebben, wel eenzelfde type sleutel hebben. Die hebben dus wel een transponder er in.

Als je reservesleutel het wel doet, is de kans groot dat de transponder in je sleutel dus gewoon kapot is.
Heb je de reservesleutel aan de originele sleutel hebt hangen, pakt ie van beide sleutels een signaal. Je moet ze echt apart van elkaar testen om de transponder zelf uit te sluiten. Hou je ze bij elkaar en het werkt weet je nog niet waar het aan ligt.

Aangezien het geheel met codes werkt kun je niet zomaar een andere transponder gebruiken. Andere sleutel is echter vaak niet nodig.
Er bestaan bedrijven die je transponder kunnen kopiéren zodat je weer een werkende transponder hebt.
Je zou ook, ervoor kunnen kiezen om de transponder uit de reservesleutel te halen en in de hoofdsleutel te zetten. Hou er dan wel rekening mee dat de reservesleutel het dus niet altijd doet. Oplossing daarvoor is de transponder achter de stuurkappen te plakken. maarja dan heb je dus ook geen startblokkering meer.

Als je de problemen ook ervaart met je reservesleutel zou ik inderdaad eerst de transponderring eens gaan vervangen.

Thanks voor het reageren Probresh! Had ik een beetje op gehoopt al.

Dan heb ik dus iets verkeerd gelezen, Madmatt jij hebt ook helemaal gelijk. (y)

Probresh zei:
Als je reservesleutel het wel doet, is de kans groot dat de transponder in je sleutel dus gewoon kapot is.
Heb je de reservesleutel aan de originele sleutel hebt hangen, pakt ie van beide sleutels een signaal. Je moet ze echt apart van elkaar testen om de transponder zelf uit te sluiten. Hou je ze bij elkaar en het werkt weet je nog niet waar het aan ligt.

Inderdaad, maar de "reserve" sleutel is een transpondersleutel die niet bij de auto hoort. Ik heb de auto (1 van mijn fouten bij aankoop) gekocht met maar 1 sleutel, en het dus daarbij behorende startprobleem.
De transponder in de reserve is dus een exacte kopie qua code van de, voor mij, originele sleutel. Dus ja het kan zomaar zijn dat het alsnog de transponder van de sleutel zelf is die gewoon niet meer wil.
Ik hoop dat ik het binnenkort echt een keer kan recreëren dan heb ik natuurlijk direct het antwoord.

Probresh zei:
Aangezien het geheel met codes werkt kun je niet zomaar een andere transponder gebruiken. Andere sleutel is echter vaak niet nodig.
Er bestaan bedrijven die je transponder kunnen kopiéren zodat je weer een werkende transponder hebt.
Je zou ook, ervoor kunnen kiezen om de transponder uit de reservesleutel te halen en in de hoofdsleutel te zetten. Hou er dan wel rekening mee dat de reservesleutel het dus niet altijd doet. Oplossing daarvoor is de transponder achter de stuurkappen te plakken. maarja dan heb je dus ook geen startblokkering meer.

Nee inderdaad! Die heb ik dus in mijn bezit, vandaar dat ik niet zo heel erg verschrikkelijk bang ben dat ik stil kom te staan, maar dan moet ik die sleutel uiteraard wel op zak hebben.
En geen startblokkering, ja als je hem echt wilt hebben krijg je hem wel mee denk ik dan altijd. Maar goed liever niet inderdaad.

Als je de problemen ook ervaart met je reservesleutel zou ik inderdaad eerst de transponderring eens gaan vervangen.

Juist! Zal ik doen, kan ik de overige ideeën die ik had naar de prullenbak verwijzen wat jou betreft? Want daar horen hoogstwaarschijnlijk wel andere symptomen bij mag ik aannemen.
Is trouwens ook niet zo goedkoop he die ring, kom al op prijzen van 70 euro....ik zal niet schromen het uit te geven, maar valt me toch weer tegen. :p Zeker als de sleutel dan ook daadwerkelijk echt stuk is.

Ach ik denk maar zo, heb ik toch een soort van Clio 182, mis ik alleen het RS gedeelte nog. Maar ik snap wel waarom die niet zo duur was. ;)

Thanks voor je bericht Probresh, ben al weer wat geruster. (y)

Ah zuur ja weer! Een erg veel voorkomend en hardnekkig probleem, die startonderbreker. Van alles wat ik erover heb gelezen zit het waarschijnlijk in je transponder, maar ik heb er ook niet heel veel verstand van hehe :p

Zevens zei:
Ah zuur ja weer! Een erg veel voorkomend en hardnekkig probleem, die startonderbreker. Van alles wat ik erover heb gelezen zit het waarschijnlijk in je transponder, maar ik heb er ook niet heel veel verstand van hehe :p

Ik heb ondertussen meer praktijkervaring dan me lief is. ;) En ik maar roepen en zeggen tegen mensen op het clioclub forum waar het aan ligt. Ik heb ondertussen zelfs al sleutels van anderen opnieuw gesoldeerd. Maar die hadden een daadwerkelijke reservesleutel. Dus ik kan net niet helemaal testen. Maar wat probresh zegt helpt me wel weer ontzettend.

Ach uiteindelijk komt het wel weer goed. De ECU is als laatste aan de beurt. En ik zal niet schromen die te vervangen, te zonde om een andere auto te kopen want hij is het wel waard. Maar die gaat pijn doen! Niet alleen in mijn hart. :p
Echter gelijk even zeggen dat ik daar niet aan denk op dit moment, er zijn 2 verdachten die daarvoor moeten, maar ja.....had ik maar een Twingo gekocht he. o_O

edit: Jouw Clio heeft er nooit last van gehad toch?

Haha CK :D Een jap is zo saai. Bovendien kan ik niet lassen. ;)

Thanks, kom wel weer goed. Maar wilde toch ff een beetje toetsing erbij. ;)

Mocht hij erin zitten, sluit de UCH niet uit. Dat zijn ook fijne dingen waar een hoop overheen loopt.

Juist daarom wilde ik die wel uitsluiten Boppie, maar je hebt gelijk. Dat kan ook nog een probleem zijn.

Thanks voor het vertrouwen René, denk het ook wel. Uiteindelijk vind ik het wel leuk om het op te lossen.

En mooie Sub CK, ik geef toe! Die is wel heel erg gaaf!

Nee hoor, laat maar lekker staan, wellicht word die van mij even wakker geschud. :p

Overigens is dit lang niet zo erg als vorige keer hoor, maar ik wil het er wel graag uit hebben. Zou het wat stom vinden niet op stage of minor te kunnen komen door een dwarsliggende Clio. ;)
En verder is ie nog prima in orde, hoop ik. :rolleyes:

De mijne heeft er nooit last van gehad nee. Het kwam wel voor bij de phase 1, maar de phase 2 was toch aanzienlijk vaker het slachtoffer.
Hoop trouwens voor je dat het niet in je UCH zit. Weet niet wat de prijs voor een ECU is (of is dat hetzelfde), maar daar wordt ook niet alleen je hart niet blij van :p. Dacht dat problemen in de UCH altijd gepaard gingen met meerdere symptomen. Zoals richting naar rechts aangeven en dat je linker raam ineens omlaag gaat. Arjan op Clioclub had dat geloof ik.

Terug
Bovenaan