NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Joh....ik heb een luizenleven wat dat betreft.

Ik denk dat ik 1 velg van de set die er nu onder ligt verwissel met de velg van de opgeslagen set die wat parkeerschade heeft. Wisselen dus.
Banden van de set die er nu onder ligt eraf halen. Zandstralen op school......:LOL: :rolleyes:

En dan thuis maar eens netjes strak maken, primer, schuren, primer, schuren, lak, drogen, lak, blanke lak. Beetje verwend jongetje ik.... :D

31318731563_7ff03bfd7b_c.jpg

Langzaam maar zeker komen we er wel. :D Wat een dingetje deze auto joh! Goede keuze geweest!

(y) Fijn dat je zo tevreden bent met je Clio. Op naar de 2 ton dan maar he? :D

@Twix, Absoluut.

@Bossinkje, vind die eigenlijk ook ergens wel iets hebben. Wel teveel badges. :p

@Bleuz, valt mee toch? "slechts" 12500 km in 10 maanden. Wel meer dan ik bedacht had....... :rolleyes:

@Zevens, Dacht ik. ;)

1 jaar in bezit!

31938231114_d7f9b0fcb6_c.jpg

186645 km is de stand op dit moment, 14000 km in totaal dit jaar. Gossie 1 jaar een auto in mijn bezit, verleden jaar regende het op deze dag en werden mijn pogingen de auto van een laagje wax te voorzien en de binnenkant te zuigen niet geaccepteerd door de weergoden.

Moet maar eens gaan nadenken over een beurtje.

Kleine Renaultjes worden groot!:)

Gaat rap inderdaad met de kilometers. Ik rijd nog geen 9k per jaar. Is eigenlijk nog vrij veel zonder woon-werk... :)

Mechanix zei:
Kleine Renaultjes worden groot!:)

Gaat rap inderdaad met de kilometers. Ik rijd nog geen 9k per jaar. Is eigenlijk nog vrij veel zonder woon-werk... :)

Hahaha, is niet te hopen, gaat ie meer kosten in de MRB. :T

Maar jij hebt nog een motor. ;)

Op naar de twee jaar Nico(y)

En in het komende jaar wordt die vast weer een stukje beter net als het afgelopen jaar!

Ik blijf de clio van deze generatie een sympathiek model vinden. En met 185000 km kan ie nog zeker een tijd mee. Vind je de 58 pk's voldoende? Ik vind 75 zelfs te weinig om lekker in te voegen, en dan moet je het ding alsnog keihard laten werken al beperk ik het vaak tot 4000 toeren.

@Bleuz, zeker weten! (y)

@S-RS, Denk t ook. ;)

@Damian,Dank je! Ik blijf hem ook erg leuk vinden. ;) Het vermogen volstaat, maar qua koppelopbouw en qua curve is die prettig bij de les, en tot 120 kom ik niet tekort. 58 pk is niet al teveel maar qua koppel met 93 Nm op 2850 tpm is dat wel voldoende en dat op 855 kg is het allemaal genoeg om mee te komen. Maar meer hoef je er niet van te verwachten. ;)

Zaterdagmiddag mijn tank gevuld met bijna 41 liter voor 1,549 wat achteraf niet eens de goedkoopste witte pomp (Tango) was want zelfs de Shell had het voor 1,539 maar vooruit! Je gebruikt het dus moet t erin, echter kwam er een zeer pijnlijke 1 op 14,2 uit. 588 km op die 41 liter vind ik jammer, maar het is wel begrijpelijk!

32031049233_6ba1aff54b_c.jpg

Als leuke afsluiter, spelend in de sneeuw. ;)

Gossie 1 jaar een auto in mijn bezit, verleden jaar regende het op deze dag en werden mijn pogingen de auto van een laagje wax te voorzien en de binnenkant te zuigen niet geaccepteerd door de weergoden.

de handen kriebelen bij mijn auto ook tot dat het weer iets beter word qua temperatuur, Een auto in december kopen is niet handig wat dat betreft :p

En net als bij jou zo te zien zijn wij hier ook redelijk de dans ontsprongen qua sneeuw, in januari al genoeg gehad :) vanmorgen was het alleen een dun laagje.

Ach de snelweg is schoon. Verder merk je op dit moment wel dat je met zomerbandjes onderweg bent, op de bruggetjes die in de wijk liggen waar de sneeuw wel ligt slipt ie leuk door.
Vraag me echter af of dat helemaal is toe te wijzen aan mijn banden of dat mijn rechtervoet daar ook een factor in speelt. :)

En het nadeel is dat je voor je van huis vertrekt moet krabben en als je weer naar huis wilt nogmaals. Maar ik klaag verder alleen over mijn verbruik. ;)

Ik was je helemaal vergeten te feliciteren met het eenjarig samenzijn met de Clio.
Dus bij deze alsnog proficiat!

Dat spelen in de sneeuw is leuk, zaterdagmorgen heb ik de Cactus ook even uitgelaten op een leeg parkeerterrein. Toch fijn om lange powerslides te kunnen doen in een auto met laag vermogen...:)

Overigens is de snelweg weliswaar schoon maar nog altijd nat van het pekelwater, de auto is in no-time grijs nu op de snelweg!

Oei, was ik je bijna vergeten!

Nog gefeliciteerd met je jaar Nico! Op naar de 2, of nee naar meer!
Hele nerdy tip, maar wat ik altijd deed was zo'n uitbeschermer/kleed/ of hoe je het ook noemt voor je ruit leggen.

Hij is nu 15, dus je mag op Youngtimer Event :D

Thanks Dirk, en ja vies is die wel ondertussen, viezer dan die ooit is geweest, maar ja beter zo dan dat ie schoon is en niet word gebruikt. ;)

Dank je Peter, ja we gaan zien hoelang ik het ermee ga volhouden. :D Denk nog wel even op dit moment, het doekje heb ik, maar daar ben ik geen grote fan van met kans op neerslag. Maar zou je denken? Ik werd afgelopen jaar al zo keihard naar het zielige gedeelte van het grasveld gestuurd terwijl een Landrover Defender 110 uit 2015 wel bij de youngtimers mocht staan.

Je auto schoonhouden in dit weer is haast niet te doen lijkt het he? o_O
Zie op de snelweg soms ook auto's voorbij komen die compleet onder een grijze deken lijken te zitten van de pekelsmudge.

Een voordeel, de temperaturen gaan de komende tijd niet/nauwelijks meer onder nul en voor je 't weet is het alweer maart en komt dat prachtige voorjaar dichter en dichterbij :LOL:

Leuk Nico, feli met je 1 jarige jubileum.
Mijn blokkie draait nu ook niet zo zuinig met de kou: 1:15,9 over de laatste drie tankbeurten. Lange-termijngemiddelde sinds 1 augustus 2015 is 1:16,29.

Maar ik doe het dus beter dan jij ;-)
Oké, jouw auto is wat zwaarder, maar ik compenseer dat weer met mijn eigengewicht dat wat hoger is dan het jouwe o_O

omniradius zei:
Je auto schoonhouden in dit weer is haast niet te doen lijkt het he? o_O
Zie op de snelweg soms ook auto's voorbij komen die compleet onder een grijze deken lijken te zitten van de pekelsmudge.

Een voordeel, de temperaturen gaan de komende tijd niet/nauwelijks meer onder nul en voor je 't weet is het alweer maart en komt dat prachtige voorjaar dichter en dichterbij :LOL:

Sterker nog, ik ga er niet eens aan beginnen. ;) De V60 en de Kangoo rijden iets meer, en die zijn helemaal verschrikkelijk.

Jammer, heb nog maar 1 keertje geschaatst. Maar ik ben wel toe aan een tank 1 op 17.

madmat1986 zei:
Leuk Nico, feli met je 1 jarige jubileum.
Mijn blokkie draait nu ook niet zo zuinig met de kou: 1:15,9 over de laatste drie tankbeurten. Lange-termijngemiddelde sinds 1 augustus 2015 is 1:16,29.

Maar ik doe het dus beter dan jij ;-)
Oké, jouw auto is wat zwaarder, maar ik compenseer dat weer met mijn eigengewicht dat wat hoger is dan het jouwe o_O

Dank je, doe je zeker goed! Mijn gebruik is wat gefragmenteerd natuurlijk, maar mooi verbruik!

Wellicht rijd ik toch iets sportiever dan ik dacht? :)

Het kan aan zoveel dingen liggen. Rijstijl, banden, bandenspanning, gebruikte brandstof, en natuurlijk ook het weer en het soort ritten. Als je lange ritten rijdt op constante snelheid dan zal je een beter gemiddeld verbruik kunnen halen dan wanneer je korte ritten met veel stop-start rijdt.

Dusse.... Lekker lange ritten doen dan maar :D

Ook gefeliciteerd, 185 k ,

mooie waarde.
op naar de 200.000 kilometer, ofwel 5 keer de aarde rond.
groetjes,

Ralph.

Nico GTR zei:

Ik rijd soms ook stevig door. Ik zit vaak zondag op rustige tijdstippen op de weg en dan hengst ik 'm ook best eens naar de 135 als dat toegestaan is.
Maar soms heb ik ook geen haast en dan blijf ik op 120 hangen.

PauseBreak zei:
Het kan aan zoveel dingen liggen. Rijstijl, banden, bandenspanning, gebruikte brandstof, en natuurlijk ook het weer en het soort ritten. Als je lange ritten rijdt op constante snelheid dan zal je een beter gemiddeld verbruik kunnen halen dan wanneer je korte ritten met veel stop-start rijdt.

Dusse.... Lekker lange ritten doen dan maar :D

Mag wel weer een keertje inderdaad. ;)

Ralph zei:
Ook gefeliciteerd, 185 k ,

mooie waarde.
op naar de 200.000 kilometer, ofwel 5 keer de aarde rond.
groetjes,

Ralph.

Bijna 187.000 op het moment, dit jaar moet die 2 ton wel doorbroken worden. ;)

madmat1986 zei:
Nico GTR zei:

Ik rijd soms ook stevig door. Ik zit vaak zondag op rustige tijdstippen op de weg en dan hengst ik 'm ook best eens naar de 135 als dat toegestaan is.
Maar soms heb ik ook geen haast en dan blijf ik op 120 hangen.

Ik zit veelal in de spits en rijd dan tussen de 110 en de 120 op de rechterbaan, mocht ik inhalen versnel ik vaak even om met 135 in te halen. Maar ik rijd op het moment gewoon veel stukken van 25 km waarna die weer afkoelt om daarna nogmaals 25 km te rijden. Niet het meest zuinig.

32934270346_18455e6424_c.jpg

32594150400_ea53356725_c.jpg

In ieder geval het zout en de enorme hoeveelheid ganzenpoep van mijn lak af. Enige puntje.....mijn linkerachterrem blijft vastzitten. *zucht* :rolleyes: Vreemde is wel dat ik nog 75 km heb gereden vandaag en het niet heb gemerkt. Tot ik net achteruit wilde rijden de oprit op......dus handremkabel? Of toch de gehele rem. Ach hij moet toch een onderhoudsbeurt, gelijk maar even meenemen.

Prijzen vind ik wel vreemd. Rempakket van Bosch is bij mister-auto 79 euro in plaats van 215 :confused: Winparts heeft geen Bosch maar daar is de duurste 190 in plaats van 317.....:confused: :confused:
Het zal wel! Onder de 100 euro lijkt mij een nette prijs, trommels zelf zijn wel heel erg duur, dus ergens hoop ik dat de remschoenen niet verglaasd zijn dat scheelt een hoop geld. En anders moet het maar. Wel even bedenken hoe ik dat ga doen want ik kan natuurlijk niet naar Eindhoven rijden nu.

Nico GTR zei:
Maar ik rijd op het moment gewoon veel stukken van 25 km waarna die weer afkoelt om daarna nogmaals 25 km te rijden. Niet het meest zuinig.

25km is toch niet zo'n hele korte afstand? Toevallig vorige week nog een paar keer stukken van zo'n 20 kilometer (grotendeels cruisecontrol op 90-95, ook wel wat stadsverkeer en snelweg) met de Skoda-tjes van de zaak gereden, op zo'n stuk heeft zo'n motor (TSI) echt tijd zat om goed warm te worden heb ik het gevoel.

Zadelsnuiver zei:
Zo die staat weer mooi te glimmen! Welke shampoo etc. heb je gebruikt?

Nanolex pure shampoo
En uiteraard staat ie nu 2 a 3 maanden in de Collinite
En deze wheelcleaner....maar die is maar zo/zo

Verder een microvezel washmitt die ik ergens vandaan heb gehaald voor 1 euro (3 stuks) en 2 emmers en een tuinslang ;)

afentoe zei:
Nico GTR zei:
Maar ik rijd op het moment gewoon veel stukken van 25 km waarna die weer afkoelt om daarna nogmaals 25 km te rijden. Niet het meest zuinig.

25km is toch niet zo'n hele korte afstand? Toevallig vorige week nog een paar keer stukken van zo'n 20 kilometer (grotendeels cruisecontrol op 90-95, ook wel wat stadsverkeer en snelweg) met de Skoda-tjes van de zaak gereden, op zo'n stuk heeft zo'n motor (TSI) echt tijd zat om goed warm te worden heb ik het gevoel.

Mja, valt mee met de afgelopen vorstperiode was die pas warm qua koelwater na 10 km, dan is de olie warm na 20 km en ben je dus al van de snelweg af.
Het is wel zo dat na 5 km de kachel ook echt wel goed werkt. Maar alvorens de olie en de versnellingsbak echt goed op temperatuur zijn ben ik wel even verder. Dus dat eerste stuk is gewoon te heftig. En ik weet niet hoelang de rem al blijft hangen......

Nico zei:
Enige puntje.....mijn linkerachterrem blijft vastzitten. *zucht* :rolleyes: Vreemde is wel dat ik nog 75 km heb gereden vandaag en het niet heb gemerkt. Tot ik net achteruit wilde rijden de oprit op......dus handremkabel? Of toch de gehele rem

Weten jullie nog? Beetje schot voor open doel maar toch.

32976153376_df47db1557_c.jpg

Das niet goed niet, remvoering zat los in de trommel. Dus lijstje van onderdelen, nou ja maal 2 want de andere kant is ook direct gedaan uiteraard.

- Remvoering
- Remcilinder
- Handremkabel

En oke! Dat merk je! Hij rolt merkbaar langer door en gas los heeft geen idiote vertraging tot gevolg. Dus wellicht dat mijn desastreuze verbruik toch daarvandaan komt?
Verschil in remkracht is nu 3% dus voor de APK totaal geen zorgen, voor en achter nieuw binnen 8000 km :T

Zoiets had ik bij m'n 306 toentertijd ook inderdaad. Altijd mooi als 't weer netjes in orde is gemaakt! Kan 'ie weer vooruit :)

Pas op, bij zo`n remmenrevisie gebeurt het zeer vaak dat de rem blijft hangen als je het pedaal intrapt. Laat je het pedaal los, dan blijft hij niet meer hangen.

Goed in de gaten houden.

Boppie zei:
Pas op, bij zo`n remmenrevisie gebeurt het zeer vaak dat de rem blijft hangen als je het pedaal intrapt. Laat je het pedaal los, dan blijft hij niet meer hangen.

Goed in de gaten houden.

Is dat niet het hele idee van remmen, dat ze vast blijven zitten zolang je het pedaal ingetrapt hebt :p

Sketcher zei:
Boppie zei:

Goed in de gaten houden.

Is dat niet het hele idee van remmen, dat ze vast blijven zitten zolang je het pedaal ingetrapt hebt :p

Even kijken of Nico nog wat slaap in zijn ogen heeft.

Bofkont zei:
Nog gefeliciteerd (y)

Zo idd die remvoering is geen overbodige luxe die te vervangen :)

Dank je Bofkont, nee en het stond nog op mijn lijstje om te controleren.....:) Nou ja hopelijk heb ik zo alle stilstandskwaaltjes eruit.

PauseBreak zei:
Die remvoering is maximaal gebruikt zullen we maar zeggen :D

Absoluut!

Boppie zei:
Sketcher zei:
Boppie zei:

Goed in de gaten houden.

Even kijken of Nico nog wat slaap in zijn ogen heeft.

Viel wel mee, is leuk grapje. :T Moest het wel 3x lezen voor ik het begreep, dat zal ik toegeven.

Goed bezig Nico,
zo al van binnen ( remmen ) als van buiten ( wassen, poetsen )
groeten,

Ralph.

Mooi dat je je niet meer af laat remmen door de oude schoenen! Gelukkig is de boel niet warm gelopen, nu maar snel door naar de 2 ton!

Netoj zei:
Mooie/nette bak heb je!

Bedankt voor het compliment! :D

Boblafrance Ralph zei:
Goed bezig Nico,
zo al van binnen ( remmen ) als van buiten ( wassen, poetsen )
groeten,

Ralph.

Thanks Ralph

Gewoon Dirk zei:
Mooi dat je je niet meer af laat remmen door de oude schoenen! Gelukkig is de boel niet warm gelopen, nu maar snel door naar de 2 ton!

Daar ben ik ook blij mee Dirk, nog 13k (y)

Zadelsnuiver zei:
Mooi klusje! Maar serieus de Clio staat er et tip-top bij zo, hij mag heel blij zijn met zo'n liefdevol baasje (y)

Thanks! Zitten nog wel wat puntjes her en der, maar hij komt steeds beter los, dus denk dat ie er wel blij mee is. Hij liep zo soepel gisteren, heerlijk!

Dat met die rem hebben wij met Yps ook gehad. Enige keer dat hij dienst weigerde. Met de trailer opgehaald. Wou niet meer voor en achteruit. Goed dat hij verder zo goed bevalt. Blijft een fris model om te zien in een erg mooie kleur! (y)

33361171615_077702ef1b_c.jpg

:rolleyes: Winter is voorbij.......rottige pekel. Ook maar eens een busje hammerite ter hand nemen tijdens het vervangen. (y)

Twijfel nog heel licht of ik hem nog een stukje lager leg, maar ik heb er op het moment ook wel iets te hoge banden op, dus om heel eerlijk te zijn durf ik dat op het moment niet echt aan.

Terug
Bovenaan