NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Zevens zei:
De mijne heeft er nooit last van gehad nee. Het kwam wel voor bij de phase 1, maar de phase 2 was toch aanzienlijk vaker het slachtoffer.
Hoop trouwens voor je dat het niet in je UCH zit. Weet niet wat de prijs voor een ECU is (of is dat hetzelfde), maar daar wordt ook niet alleen je hart niet blij van :p. Dacht dat problemen in de UCH altijd gepaard gingen met meerdere symptomen. Zoals richting naar rechts aangeven en dat je linker raam ineens omlaag gaat. Arjan op Clioclub had dat geloof ik.

Ja idd, die heeft dat gehad. Ook een van de redenen dat ik die uitsluit.
UCH moet ongeveer 750 zijn en de ECU 500 maar ik denk niet dat het daarin zit.
Ach we zien t wel. Net deed ie t weer gewoon goed al heb ik nu wel alle 2 de sleutels aan de bos.

waarom een compleet nieuwe ecu vanwege een niet werkende transponder of transponderring? Sorry hoor, beetje ver gezocht. Als je de sleutel nog kan kopiëren qua transponder moet je dat gewoon doen. Scheelt een hele hoop rompslomp met ecu, want in principe gaat dat enkel en alleen om de code die er in staat. Zou ik het geld niet voor over hebben. Dan schrijf ik toch liever de blokkering er uit of plak een goed werkende transponder onder de stuurkappen. Kost minder en het risico dat de auto gejat wordt wordt er niet veel groter op.

Startblokkering kun je dan handmatig maken -> schakelaartje op de brandstofpompkabel op een plek waar niemand hem verwacht en ook niet snel gezocht zal worden. Werkt nog altijd het beste. Of je trekt het betreffende relais er elke keer uit als je de auto verlaat (vergeet je sneller dan een schakelaar)

Al het electronisch spul is op verschillende manieren te overbruggen omdat het in elke auto van dat type (op de codes na) vrijwel hetzelfde is. Zelfs verschillende merken en types auto gebruiken hetzelfde systeem.

Sterker nog. Zeker bij oudere auto's heb je nog wel eens de kans 2x dezelfde sleutel met dezelfde transponder en slijppatroon tegen te komen. Het aantal nummers was immers beperkter dan het aantal geproduceerde auto's. En de kans dat die 2 auto's waarvan de ene terecht is gekomen in oezbekistan en de andere in nederland ooit in de buurt van elkaar zullen komen is ook nog eens zeer klein.

En al die systemen werken vooral vertragend (ontmoedigend) om een auto mee te nemen (alarm hoeft ook enkel af te schrikken)
Wat is er nog meer vertragend dan ergens in het systeem een stroombreuk te maken waardoor je de auto nooit gestart krijgt zonder te weten waar die stroombreuk ergens zit? En men dus moet gaan zoeken naar waar dat zit. En extra veilig is als je die breuk zelfs op meerdere plaatsen maakt.
Als er een bekend systeem in zit. Vertraagd het niet ;) Dit wel. Zoeken = vertragend.

Probresh zei:
waarom een compleet nieuwe ecu vanwege een niet werkende transponder of transponderring? Sorry hoor, beetje ver gezocht.

Nee, vanwege de startblokkering die erin staat. Als de fout daarin zit wil de dealer enkel overgaan tot het monteren van een nieuwe ECU. Is wat mij betreft ook idioot maar het is niet vergezocht.

Probresh zei:
Dan schrijf ik toch liever de blokkering er uit.

Als jij weet hoe dat moet? Kom ik graag langs. ;)

Verder zeker waar. (y) ;)

Gevonden.

Is anders, ik had een probleem met uitvallen van de motor, er zit een zekeringkast in de motorruimte die erg gevoelig is voor vocht en vuil. Toevallig vanochtend losgehaald omdat er diverse lampjes zoals ABS, SERV, handrem en STOP bleven branden ineens. Zekering demonteren (grote 60a o.a.) bracht als resultaat dat een pootje doorbrak zonder enige moeite. Andere zaten muurvast en veel last van rotten. Ik heb alles eruit gehaald, ga een ander blok regelen met nieuwe zekeringen en hoop dat het over is. Misschien heb jij ook zo`n zekeringblok erin zitten. Zit bij mij rechts bij de accu. Het kan gekke storingen geven.

Ja die heb ik ook inderdaad. Met het standaard niet meer vaste kapje. :p

Maar zal ik die ook eens aan een inspectie onderwerpen. (y) Hoop wel dat het bij jou niet te erg is. Zou wat zonde zijn van de Twingo. ;)

Megane;). Het is niet erg (hoop ik). Even een nieuw zekeringenblok regelen en dan zien of het goed is. Aan de staat van de zekeringen te zien waren de pootjes al doorgerot. Verbaast mij niet dat dat storingen kan geven.

Boppie zei:
Megane;). Het is niet erg (hoop ik). Even een nieuw zekeringenblok regelen en dan zien of het goed is. Aan de staat van de zekeringen te zien waren de pootjes al doorgerot. Verbaast mij niet dat dat storingen kan geven.

Ach, het is een Renault. ;) Nou ja zou ook zonde zijn. Denk het wel, als de zekering de stroomkring niet sluit werk het niet natuurlijk. Ik ga ze er ook maar eens uithalen.

Voor mij een wereld van verschil:T. De Megane heeft zijn nukken, de Twingo stoomt gewoon lekker door.

Boppie zei:
Voor mij een wereld van verschil:T. De Megane heeft zijn nukken, de Twingo stoomt gewoon lekker door.

Lijkt inderdaad wel een heel goed model te zijn, meerdere mensen die ik heb leren kennen in verloop van dit jaar hebben er een gehad en met weinig tot geen onderhoud op wat vloeistoffen na 3 of 4 jaar rondgetuft.
Was wellicht een betere keuze geweest. :p Ach Clio doet het ook weer goed. Zal wel een spook zijn geweest.

27905970846_a805c9d0b1_c.jpg

En terugkijkend op het verleden moet ik hier maar wat mee gaan doen. Die verbinding als eerste. More to follow. ;)

Als dat inderdaad een probleempuntje is zou ik er ook maar eens naar kijken ja.

Wat betreft dealer en ECU: dealer zal je nooit aanbieden de startblokkering er uit te schrijven maar inderdaad nieuwe ecu met nieuwe set sleutels. Wellicht nog even een slotensetje als je een vervelende hebt. Niet omdat ze het niet kunnen. Maar omdat de reparatieprotocollen dit voorschrijven en omdat het simpelweg makkelijk en legaal is. Het uitschrijven van de startblokkering is officieel niet iets wat geheel door de beugel kan.
Immers is ook je verzekering daarop toegespitst omdat auto's vanaf een bepaald bouwjaar standaard startblokkering hebben, waardoor het risico op diefstal iets minder wordt. (ga maar eens kijken als je een verzekering zoekt)

Ik ben overigens helaas voor jou geen programmeur in die zin. Ik hou het bij eenvoudige websites als het om programmeren gaat ;) (plak maar eens .com achter mijn forumnaam)
Zijn echter wel particulieren en bedrijven te vinden die je kunnen helpen hiermee.

En ja.. renault twingo... Als ik ooit verplicht een Renault zou moeten kopen, zou dat een oudere twingo worden. Inderdaad een van de betrouwbaarste.
Tevens zou ik het met een dacia ook nog wel aandurven.
De rest blijf ik liever zo ver mogelijk vandaan. Zeker de generatie "ik kan niet eens mijn eigen koplamp vervangen" zoals de modus.

Ik weet het. ;) Heb al eens gekeken.

En ik ook niet, erin komen lukt wel. Maar dan netjes herschrijven zodat het weg is zal lastig worden.
Ach dit is tot nog toe het enige waar ik een beetje mee zit te kloten. Als je bedenkt dat ie geen olie verbruikt en kraak en rammel vrij is....kan ik t hem vergeven.

Een jap is niet saai.

Toyota's uit de jaren tachtig, waren leuk.

Niet die perfecte hybride dingen zonder ziel.

:)

Mooi autootje,

Vroeger in zoiets gereden.

Samen met mijn vriendin :

We rijden nog steeds.

Misschien wat minder vaak samen,

Maar ja...... Ouderdom!

Belachelijke auto, zo'n Arna. Gelukkig zijn ze allemaal weggeroest!:)

Vind ik zo'n Japannertje een stuk leuker:

toyota-celica-1977-4.jpg

Maar die zijn tegenwoordig goed geld waard denk ik.

cool wagen,

Natuurlijk heeft z'n ouwe .....l als ik deze auto ook live mee gemaakt.
Een jongen uit de buurt had er een.
Het enige wat me bij staat is, hij ging ontzetten HARD !
1800 cc met twee SU caberateurs.
hoeveel paardenkrachten ? genoeg.
Of die buurjongen nog leefd ?
Ik hoop het, als hij met het klimmen der leeftijd zijn rijstijl heeft aangepast,
waarschijnlijk wel.
Zo niet, dan zweeft hij al een tijdje boven ons. 😆

coole auto,

Toyota Celica coupe,

Natuurlijk heeft z'n ouwe .....l als ik deze auto ook live mee gemaakt.
Een jongen uit de buurt had er een.
Het enige wat me bij staat is, hij ging ontzetten HARD !
1800 cc met twee SU caberateurs.
hoeveel paardenkrachten ? genoeg.
Of die buurjongen nog leeft ?
Ik hoop het, als hij met het klimmen der leeftijd zijn rijstijl heeft aangepast,
waarschijnlijk wel.
Zo niet, dan zweeft hij al een tijdje boven ons.

Tsja, als je 10.000 km geleden voor het laatst olie hebt gepeild en dan ineens denkt, he laat ik dat ff doen......een kwart gedaald! :eek:
Nooit geweten dat ik een olieboot had zeg, das gewoon een verbruik van 1 liter 5W40 op 48.000 km! Ongelooflijk, wat een miskoop. :p

Dus hij zit momenteel weer iets boven de helft. ;)

VERDER! Nog leuk nieuws, ik heb het eerste begin gemaakt met mijn velgenverzameling van dezelfde velgen. :p

31614669672_fb28a5ef89_c.jpg

Banden zijn 4 Vredestein type kan ik nu heel even niet opkomen, maar er staat Giugaro op en dat is al leuk zat! Maar ja, voorlopig leg ik ze in de opslag omdat deze velgen veel netter zijn dan die er nu onder liggen. Dus dit is de toekomstige zomerset. Heel blij mee. En een betere foto volgt later deze week wel. ;)

Ziet er uit als de Sportrac3 Nico. En gezien ik de Sportrac5 in 2012 testte met Vredestein zijn de bandjes qua design en 'bij de tijd' wel aan de leeftijd inmiddels.

Wel mooie wielen trouwens! 15" toch of 16"?

Edit: Gok op 15"

Nice! Dat profiel ziet er wel goed uit. En dat is natuurlijk een aangename luxe, zo'n tweede velgenset! (y)

Wanneer wordt het eigenlijk nodig om de olie bij te vullen? Ik heb mijn olie een tijd geleden gepeild en toen was 'ie op driekwart, maar nu geeft de auto bij het starten aan dat er de helft in zit of zo (0 0 0 _ _ _). Dat is de afgelopen drie weken wel stabiel gebleven, dus ik heb niet het idee dat 'ie olie zuipt maar toch :p

Liefst op of net boven het minimum. Nu zou ik digitale meters niet direct vertrouwen.. tenzij je zelf al geconstateerd hebt dat de elektronische meting overeen komt met dat wat de peilstok aangeeft.
In dat geval zou ik bij 1 of 2 bolletjes resterend bijvullen.

adinsx zei:
Ziet er uit als de Sportrac3 Nico. En gezien ik de Sportrac5 in 2012 testte met Vredestein zijn de bandjes qua design en 'bij de tijd' wel aan de leeftijd inmiddels.

Wel mooie wielen trouwens! 15" toch of 16"?

Edit: Gok op 15"

Goed gegokt! Banden zijn niet de jongste meer, 07-12 maar zit absoluut geen enkel droogtescheurtje in. Mijn achterbanden die er nu onder liggen zitten eerder aan de 6 jaar zogezegd. Dus ach. Voor de prijs die ik heb betaald is het niet zo interessant hoe oud of goed de banden zijn.

29115631595_8467c3d718_c.jpg

Ja, het design is bekend. 15 inch ;)

Als de bandjes te oud worden, kun je ze altijd nog zo 'oprijden' :)

33441vc.jpg

Je bent niet de eerste die dat tegen me zegt Mechanix. :p

Maar idd kan best, die dikke panelen om de spoorbreedte op te vangen worden toch geplakt. Wel uitgesneden achter maar goed...als ik de eindejaarsloterij win zal ik overwegen een custom V6 te doen. :p

extra wieltjes met bandjes is altijd handig, ookal is het maar om een reservewiel in de auto te kunnen leggen :)

Wat betreft de olie: ik vul normaal gezien tot 3kwart. Nooit op de max Heeft een motor niet nodig ;) Meestal zit er maar een halve liter tot liter in die halve cm wat je meer erin hebt zitten. Niet heel erg spannend dus. Motor komt niet ineens droog te staan dat is pas als het ruim onder het minimum komt.

Goed bezig idd. Merk je nu ook verschil in het rijd/weggedrag met de andere banden?

Durashift zei:
Zitten ze er al onder dan?

Nee, op zijn vroegst komende zomer. Maar ik kijk ff aan hoe de achterbanden zich houden onder de huidige, die zitten nu op 4 dus.....als ze op 3 zitten wissel ik. ;)

Omniradius zei:
Goed bezig idd. Merk je nu ook verschil in het rijd/weggedrag met de andere banden?

Ik zal het zeggen als ik het weet, heel eerlijk verwacht ik het verschil wel te merken, ik ga t.z.t. van 185 naar 195 en van een eco A merk band naar een Sport A merk.

Bofkont zei:
Prima velgen /banden (y)

Kon er geen nee tegen zeggen. ;)

cabriorob zei:

Dank je Rob. :D

Trouwens over een V6 Clio gesproken. Kijk eens waar ik digitaal mee aan het scheuren ben op deze mooie kerstavond :p

IMG_2294.jpg

Mooi spul! Zou er dolgraag 1 willen maar gezien de prijs die er ondertussen al voor word gevraagd. :cry: Zal die echt op de lange hoopvolle termijn moeten worden geschoven. (Net als de Mclaren 12C)
Niet onmogelijk maar moet ik wel wat geluk voor hebben met werk en me ook daadwerkelijk bewijzen. Dus nee dat is voorlopig dromen. Een RS is gelukkig makkelijk haalbaar, en nog iets meer ernaast ook. Maar een V6 en dan ook uiteraard een phase 2 V6.....tsja.

Nou ja laten we het hopen, blijft een geniaal wagentje!

Gelukkig nieuwjaar Ralph.

Voor iedereen uiteraard de beste wensen, dat we maar een goed, gezond en mooi jaar tegemoet mogen. Mijn doelen staan op scherp, mijn plannen uiteraard op onbereikbare hoogten, wellicht dat ik tegen de zomer iets meer deel. Eerst maar eens wat zekerheid creëren!

Ik had jullie nog een foto beloofd van de nieuwe set velgen, die liggen nu in de schuur te wachten op montage. ;) Sporttrac 3 ben wel benieuwd hoe plakkerig dat is.

31998343836_e91d82a5ab_c.jpg

Ook voor jou de beste wensen! :D

Die velgen zien er zo ontzettend stoer uit trouwens, zelfs met de kleine krasjes zijn ze nog in relatief goede staat! (y)

Ook een goed jaar gewenst, aka de beste wensen. Geen zin om je 2de set of eerste een ander kleurtje te geven? Met jouw kleur clio zou donker grijs metallic niet misstaan.

@Bluez zeker weten! Dank je. ;)

@Sketcher, jawel! Maar de set die nu onder de auto ligt staat op stapel voor een nieuwe lak. Ook omdat die aan de achterkant van de spaken weg gaat....en dat is waarschijnlijk een iets donkerdere gun metal of iets in die richting.

Niet zwart in ieder geval, dat vind ik niet mooi in combinatie met het velgontwerp. Maar idd, komt nog! (y)

Nico GTR zei:
@Bluez zeker weten! Dank je. ;)

@Sketcher, jawel! Maar de set die nu onder de auto ligt staat op stapel voor een nieuwe lak. Ook omdat die aan de achterkant van de spaken weg gaat....en dat is waarschijnlijk een iets donkerdere gun metal of iets in die richting.

Niet zwart in ieder geval, dat vind ik niet mooi in combinatie met het velgontwerp. Maar idd, komt nog! (y)

Eens, gun metal grijs zou zeker niet misstaan. Ben benieuwd. Als er echt verf afbladdert is het wel een klus om het strak te krijgen. Heb dat 2 keer moeten doen, bij mijn Focus en de 159 (bij 1 velg) zou ik niet graag nog eens doen. Denk dat een volgende keer ik de velg laat zandstralen ipv dat ik zelf aan de gang ga.

Terug
Bovenaan