Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Carkiller zei:En ik moest Frans gaan rijden?
Maar succes met het herstel, kleine verlaging kan ook niet?
Zadelsnuiver zei:Dat is wel matig zo'n gebroken veer, gelukkig wel makkelijk op te lossen. En gewoon een setje veren van -30 mm ofzo moet echt prima gaan hoor. Overigens dacht ik dat de Clio II ook Torsievering had joh maar niet dus.
Omniradius zei:Succes met het herstel!![]()
Boppie zei:Wees blij dat het geen torsievering is...dan zit je gelijk aan een as vast.
Veer zal niet duur zijn denk ik en vervangen is een eitje.
Damianw26 zei:Een kleine verlaging kan eigenlijk iedere alledaagse auto wel goed hebben vind ik, maar als de banden te hoog zijn tja originele vering is ook niet verkeerd spinning![]()
Mechanix zei:Ik ken dat gevoel, Nico...![]()
Nico GTR zei:Mechanix zei:Ik ken dat gevoel, Nico...![]()
Hahaha, vraag jij je ook af waarom je niet ging voor een babyblauwe Twingo.![]()
madmat1986 zei:Mooi balen Nico!
Veren is niet het sterkste punt van Renaults uit die tijd.
Ik had pasgeleden, dat mijn Twingo door z'n rechter voorpootje / veerpootje zakte.
Dat was iets lastiger te fixen, maar we hadden een ruilpootje wat er zo in kon.
Succes met je reparatie!
Enne: niet verlagen hoor... rijdt veel te fijn, zo'n Renault.
Nico GTR zei:madmat1986 zei:Mooi balen Nico!
Veren is niet het sterkste punt van Renaults uit die tijd.
Ik had pasgeleden, dat mijn Twingo door z'n rechter voorpootje / veerpootje zakte.
Dat was iets lastiger te fixen, maar we hadden een ruilpootje wat er zo in kon.
Succes met je reparatie!
Enne: niet verlagen hoor... rijdt veel te fijn, zo'n Renault.
Nee inderdaad, ach voordeel is dat in tegenstelling tot de voorkant dit in een kwartier te doen is. Stang ertussen, schokbrekers los en je haalt de veren er zo uit.
Ik heb er 2 besteld, over 9 dagen zijn ze binnen.Beide kanten omdat ik het toch los heb en de andere is ook niet bepaald fris meer.
Bedankt! Ook vanwege kosten nog maar niet de verlagingskit besteld. 2 OEM veren zijn een stukkie goedkoper dan een complete kit. Plus, ik heb geen veerspanner.![]()
Nico GTR zei:@Joop, ja ik ben ook wel geïntrigeerd hoe die precies is gebroken. Ga hem nog maar eens goed bestuderen als die eruit is.
cirKel zei:Nico GTR zei:@Joop, ja ik ben ook wel geïntrigeerd hoe die precies is gebroken. Ga hem nog maar eens goed bestuderen als die eruit is.
Pas maar op, misschien was dit sabotage van iemand die heeft meegelezen in het politieke topic en wie jouw input daar niet goed is bevallen...
Mechanix zei:Franse rommel!Ik zou een BMW kopen als ik jou was!
Zonder gekheid: hoop dat het probleem snel wordt gevonden. Gelukkig heb je er zelf al aardig kijk op, dus je kan het ook zien als een uitdaging.
Zadelsnuiver zei:F16 I. E. Op itb's en goan met die Clio!
Carkiller zei:Minder Nico.
Ik zal verder geen vervelende opmerkingen maken, succes met het oplossen van de problemen.![]()
Damianw26 zei:Sowieso heb je zelf veel verstand van de zaken, dat scheelt al een stukje denk ik. Ik zou zelf iets hebben van ach klote zooi op naar de garage, omdat ik er niets vanaf weet. Ik denk dat je de reparatie op rationele gronden wel door moet voeren gezien het al gedane onderhoud en je weet simpelweg wat je nu hebt. Een vervanger zoeken is ook best leuk... iets met bmw en 316 zou ik dan niet net weer niet doen![]()
Jp053 zei:Balen Nico, maar met jouw technische kennis (tijdens je uitleg hierboven ben ik halverwege afgehaakt, klink mij als rocket science in de oren, ben totaal niet technisch) en die van de garage komt het goed. Succes met de Rode.
Nico GTR zei:@S. Velthuis. Helemaal vergeten te vertellen dat ik het nieuwe slot erin heb zitten. Wat in eerste instantie geen oplossing bood.
Nico GTR zei:(..)
@Velthuis, vind ik toch vreemd want na het contactslot te hebben vervangen. (Het eerste dat ik deed) startte die dus niet. Maar het blijft een mechanisch onderdeel. Ik wacht nog ff op de foutcodes wellicht geven die het perfect aan.
Nico GTR zei:- Toerentalvoeler, links en rechtsachter en linksvoor, geen signaal. ABS gerelateerd
- Airbag foutmeldingen en gordelspanners
- Transpondersleutel niet herkend (logisch geen zorgen)
- Transponderring......toch maar vervangen dan
- Startrelais
- Lampje deurvergrendeling.
- Stuurhoeksensor
- Snelheidssensor
- Data CAN bus storing.