NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Ik wist niet dat je er ook was Nico. Ik was er met de Alpine V6 GT (de middelste hieronder). Met hetzelfde schakelpatroon als de V6 Turbo van Wimfried. ;)
De GTA is op dit moment de minst gewaardeerde Alpine. Een goede V6 GT kan je voor circa € 15k wel vinden. Voor de V6 Turbo wordt meer gevraagd, ik weet dat Wimfried een dikke € 20k voor zijn V6 Turbo wil hebben.

20170402_155700 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Renault15.17 zei:
Ik wist niet dat je er ook was Nico. Ik was er met de Alpine V6 GT (de middelste hieronder). Met hetzelfde schakelpatroon als de V6 Turbo van Wimfried. ;)
De GTA is op dit moment de minst gewaardeerde Alpine. Een goede V6 GT kan je voor circa € 15k wel vinden. Voor de V6 Turbo wordt meer gevraagd, ik weet dat Wimfried een dikke € 20k voor zijn V6 Turbo wil hebben.

Oh! He! Dan ben je wel langs me heen gesneakt als je op t grasveld stond naast de N50.

En dan wel 60 zeggen zeker....haha dat valt me dan toch wel mee. ;)

33458405700_955e44637f_c.jpg

Mijn auto stond links naast de "oprit" op het parkeerterrein nabij de 4CV en naast deze natuurlijk!

Leuke foto's van het Renault Event Nico!(y)

Mooi dat je morgen op school kunt hannesen, hopelijk blijft daarna de Clio storingsvrij! Hoop het wel, het blijft een charmante auto!

Vijfcilinder, altijd lekker. :cool:

Maar wat is het verhaal hierachter? Een Kappa SW lijkt mij een van de laatste auto's waar je aan denkt als je een circuitauto wil gaan bouwen.

Woaahhh wat is dat voor hilarisch ding op die eerste foto?? :D

Niet mee rijden haha. Duidelijke taal.

TYN zei:
Vijfcilinder, altijd lekker. :cool:

Maar wat is het verhaal hierachter? Een Kappa SW lijkt mij een van de laatste auto's waar je aan denkt als je een circuitauto wil gaan bouwen.

Er was altijd een Porsche 928, die was redelijk klaar maar bood niet de mogelijkheden om een volledig nieuw Data CAN-bus systeem op te bouwen. Dus die ging weg. En deze werd vanuit de minor Motorsport aangenomen om dus die kabelboom compleet op te bouwen in een stage van een studiegenoot in 2014. (Daar heb ik nog uren bij staan kijken en praten, hele aardige gozer)
En dat komt dan weer voort uit het feit dat een van de docenten zelf een enorme Lancia-fanaat is, zijn dagelijkse auto wisselt tussen een Kappa en een Thesis, of een Autobianchi of een motor, etc.
En hij had deze "over" was er al mee bezig geweest dus hij had al een aftermarket ECU, en was derhalve ook vrij goedkoop over te nemen voor school.

In 2014 is dus het complete interieur gestript, kabelboom vervangen en heel veel sensoren toegevoegd. Daarna in 2015 is de motor voorzien van een custom turbosetup van Garret en naar 300 pk getuned, die "we" in 2016 kapot hebben gereden. En sinds dit jaar is dus de motor weer compleet opnieuw opgebouwd, nieuwe turbo, betere wastegate controle en momenteel hangt alles los onder de auto om weer opnieuw aangesloten te worden tijdens de minor motorsport van dit jaar. Dus dat zal binnenkort wel weer gaan beginnen.

Maar ik ben er enkel in 2016 wat bij betrokken geweest. Wel een gaaf ding! ;)

omniradius zei:
Woaahhh wat is dat voor hilarisch ding op die eerste foto?? :D

Niet mee rijden haha. Duidelijke taal.

Een Lancia Kappa Stationwagon 2.0 5 cilinder met een Custom Garret turbo setup en veel data acquisitie mogelijkheden. ;)

Sensoren hangen er los onder en t ding is retesnel!

Ik vind 'm VET :)

edit > maar het ging om je Clio.... sorry, die is ook mooi ;)

Nog even terugkomend op de discussie op de vorige pagina, apart trouwens dat op een Renault 'Sport' evenement niemand de achteruit van een Alpine kan vinden. Blijkbaar niet zo veel kenners/liefhebbers aanwezig?

Joh, volgens mij zijn het goedwillende clubleden die misschien een passie hebben voor een ander Renault tijdperk. Zij krijgen het vertrouwen van de eigenaar om die auto zelfstandig te mogen verplaatsen (schat ik zo in) en dan doe je ook ff extra voorzichtig en wil je tandenpoetsen toch zeker wel voorkomen bij een koude bak, denk?

Zit er origineel in zo'n auto dan geen schakelindicatie plaatje?

Durashift zei:
Joh, volgens mij zijn het goedwillende clubleden die misschien een passie hebben voor een ander Renault tijdperk. Zij krijgen het vertrouwen van de eigenaar om die auto zelfstandig te mogen verplaatsen (schat ik zo in) en dan doe je ook ff extra voorzichtig en wil je tandenpoetsen toch zeker wel voorkomen bij een koude bak, denk?

Zit er origineel in zo'n auto dan geen schakelindicatie plaatje?

Schakelplaatje zit idd meestal een 'Alpine' logo op.
Tandenpoetsen gebeurt niet zo snel bij stilstand en ingetrapte koppeling;)

Kun je de mijne ook even een beurtje geven? Zit nu vrijwel dagelijks in Eindhoven :p Heb je nog niet zien rijden :eek:

Pobresh zei:
Kun je de mijne ook even een beurtje geven? Zit nu vrijwel dagelijks in Eindhoven :p Heb je nog niet zien rijden :eek:

Hij staat langs de Piuslaan op het parkeerterrein grenzend aan de Mimosalaan. ;) Mocht je van de week langs willen komen voor een bakje stuur ff een PB, altijd welkom! (y)

Tja, wat verwacht je ook voor slechts 7 te hard. Volgende keer wat gas bij dan krijg je hem in kleur :)

Kinderachtig deze bekeuringen, had er zelf ook al 1 op een 50 weg, 11km/u te hard, ietsje duurder maar zo zonde van het geld.

adinsx zei:
Tja, wat verwacht je ook voor slechts 7 te hard. Volgende keer wat gas bij dan krijg je hem in kleur :)

Oooh werkt het zo. :p

Damian zei:
Kinderachtig deze bekeuringen, had er zelf ook al 1 op een 50 weg, 11km/u te hard, ietsje duurder maar zo zonde van het geld.

Ja.....ach, ik weet dat mijn teller vrij accuraat is met mijn hoge bandwang, dan rijd ik alsnog 60 op de teller......zondegeld, maar ach! Kan erger. ;)

Inderdaad iets harder proberen de volgende keer. Volgens mij krijg je vanaf 20 km/u te hard een kleurenfoto, met een beetje geluk zelfs in HD-kwaliteit. (y)

Bossinkje zei:
Inderdaad iets harder proberen de volgende keer. Volgens mij krijg je vanaf 20 km/u te hard een kleurenfoto, met een beetje geluk zelfs in HD-kwaliteit. (y)

:p En ruzie met mijn portemonnee. ;)

Of een andere camera zoeken. Mijn eerste overtreding met de Xantia (ik had de auto warempel tien minuten in mijn bezit.. :LOL: ) reed ik 91 km/u waar 80 toegestaan is. Maar wel een (halve) kleurenfoto! :cool:

En Nico gaan wij maar eens opgeven voor de slechtste chauffeur van Nederland.

Elders is al ander wangedrag naar boven gekomen wat ik niet verder op wil rakelen en nu dit weer....schaam je diep.

Ik heb het er ook moeilijk mee.

En ik heb je nog laten zien hoe je netjes moet rijden tijdens dat ritje in de Sub.
Misschien moeten we dat nog maar eens doen dan.:T

Hahaha Boppie en CK (y) :p

Opzich lijkt dat parcours spul doen van de Slechtste chauffeur best wel leuk. :D

CK in welk opzicht netjes rijden? :T

adinsx zei:

Hehe, das echt niet het geval hoor o_O

Tis afhankelijk van de paal.
Heb er 2 gehad met een jaar ertussen, Beide verschillende plaatsen en verschillende autos. Overschrijdingen waren zeer laag. maar wel beide foto's in kleur.
Of zijn de palen hier in het zuiden gewoon wat moderner? ;)

Zijn nooit leuke foto's, maargoed. Mensen maken wel eens een foutje he?

Prima kwaliteit wel voor je geld. Bij die van mij was alleen het kenteken en mijn knipperlicht zichtbaar. :(

@Probresh, hoeveel zuidelijker moet ik nog gaan? :p Ja ach, zonde maar beter een lage dan een hoge. En maar goed dat ik twijfelde of je daar nu 50 of 70 mocht. :p

@Joel, ik heb er zelfs 2 voor mijn geld. :D

Zuur inderdaad zo'n flauwe boete...

Ik reed van de week nog vol door rood :eek:
Reed een hoge vrachtwagen voor me en het stoplicht was vrij laag waardoor ik m pas laat zag en de vrachtwaggel was al flink door oranje gereden... toen ik het stoplicht zag had ik al teveel vaart en kon ik niet meer stoppen.

Was in een omgeving waar ik normaal nooit rijd en ik heb geen idee of er een flitspaal hing, dus ik hoop nu dat ik gespaard blijf want de door rood boete is aardig pijnlijk, 230€ (heb 'm nog nooit gehad overigens)

Kroon MSP gebruikt??
Ik ben al jaren fan van Kroon olie, echt top producten.

Ik gebruik deze al jaren voor al mijn auto's.
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/718/specialsynth-msp-5w-40/557/

Bofkont zei:
Kroon MSP gebruikt??

Ik gebruik deze al jaren voor al mijn auto's.
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/718/specialsynth-msp-5w-40/557/

Bijna, Kroon Helar SP 5W-30 Deze maar inderdaad goed merk, merk er verder niet verschrikkelijk veel van maar is toch een mooie manier om het binnenwerk zo gezond mogelijk te houden.

@Omni, Ik help het je hopen, die door rood boete had me een fikse ruzie opgeleverd met mijn portemonnee, die kan niet zo goed tegen afvallen. :T Maar goed......direct maar ff betaald met het nieuwe "Ideal" systeem op de website waar je ook direct de foto opvraagt. Werkt soepel moet ik zeggen, en zonder stress of je alles wel goed hebt overgenomen.....want!

CJIB zei:
Controleer altijd of u het juiste bedrag en betalingskenmerk hebt overgenomen. Maakt u hierin een vergissing, dan ontvangt u geen waarschuwing maar direct een aanmaning met een forse verhoging. Het is uw verantwoordelijkheid om de volledige sanctie en de administratiekosten correct en tijdig te betalen.

Vind het dreigende taal maar vooruit.

Bofkont zei:
Kroon MSP gebruikt??

Kroon, lekker spul. Niet drinken natuurlijk o_O

Deze is echt mijn favoriete olie. Zuinig, loopt rustig stationair, weinig sludge bij korte stukjes, ideaal spul.

Nico GTR zei:
34124989646_dd172b55fc_c.jpg

Met dank aan Elco nu ook een ingekleurde versie.

Nu mag je Clio die 'Renault Tuning Club' kentekenplaathouder met ere dragen!(y)

Ik bedenk me net dat ik pas een snelheidsboete heb gehad met de auto. Valt me eigenlijk reuze mee... :)

Marc-827-vitesse zei:
Voor dat geld heb je iig een mooie foto. :p

Haha, nou zeker. :T

madmat1986 zei:
Bofkont zei:
Kroon MSP gebruikt??

Kroon, lekker spul. Niet drinken natuurlijk o_O

Deze is echt mijn favoriete olie. Zuinig, loopt rustig stationair, weinig sludge bij korte stukjes, ideaal spul.

Zeker weten dat je veel korte stukjes rijd? :D Maar ja, goede kwaliteit olie, heel belangrijk aangezien het toch voor de smering en koeling zorgt van de snel bewegende delen.

Mechanix zei:
Nu mag je Clio die 'Renault Tuning Club' kentekenplaathouder met ere dragen! (y)

Ik bedenk me net dat ik pas een snelheidsboete heb gehad met de auto. Valt me eigenlijk reuze mee... :)

Haha, die staat er ook wel gekleurd op idd. :p Ach als je dan toch een bekeuring krijgt dan liever een van dit kaliber. ;)

Mooi gebaar. (y) Goede gozer die Elco.

[sub]Dat hij dat ook kan met rood. Ik dacht dat hij alleen met geel kon kleuren. [/sub] (y) (y)
:D

Terug
Bovenaan