NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Leuk verhaal en leuke foto's. Zelf als official meegelopen bij de ELE in 2014 met de Achtmaalse Rally club. Welke KP weet ik niet meer. Helaas de afgelopen 2 jaar geen rally's meer gedaan, wellicht volgend jaar weer.

Sluit ik me bij aan, leuk verhaal en goede foto's.
Zo te zien had je een leuke blonde deerne als hulp, als dat maar goed is gegaan met die zomerhitte. :T

(y) Dank je Dirk

Gewoon Dirk zei:
Zo te zien had je een leuke blonde deerne als hulp, als dat maar goed is gegaan met die zomerhitte. :T

:rolleyes: Ik zeg niks.......enkel dat we tot 4 uur hebben gepraat met een stel Britse gasten, die blijkbaar mijn Engels vloeiend genoeg vonden om te twijfelen over mijn afkomst als Nederlander en daarna zijn [size=x-small]we[/size] naar bed gegaan.
Maar verder zeg ik niks.

Je kan er bijvoorbeeld wakker liggen, voor de rest qdviseer ik je om eens een kijkje te nemen op redtube. Alhoewel, daar komt niet enkel de slaapkamer aan bod maar ook de woonkamer, keuken, auto, tuin, zwembad.....

Gewoon Dirk zei:
Je kan er bijvoorbeeld wakker liggen, voor de rest qdviseer ik je om eens een kijkje te nemen op redtube. Alhoewel, daar komt niet enkel de slaapkamer aan bod maar ook de woonkamer, keuken, auto, tuin, zwembad.....

Hahaha! ziek ,Dirk, ZIEK !!

Maar afgezien dirk's ......gedachtes, Leuke foto's Nico en leuk verhaal.

Bij gebrek aan een kapotte Clio......saai zeg als een auto werkt! Maar even de Kangoo gesloopt.

34399585944_c8b5c71a10_c.jpg

34399584994_0db0215124_c.jpg

Alle foto's voor een how-to disassemble: frontbumper Kengoo, zal ik jullie maar besparen.

34855303010_e35f68ec35_c.jpg

Het ging me hier om de koplampen, de linker zit een sloot water in waar niet meer tegen op te fohnen was, helaas zit er ook teveel kleurverschil met de rechter als je een nieuwe besteld. Dus 2 nieuwe!

35112340221_bfd6afe216_c.jpg

En na een wasbeurt die ver over tijd was kijkt die weer vrolijk, blij en fris uit zijn oogjes.

34433411413_e60be60a64_c.jpg

Ah goed bezig, nog wat betaalbaar die koplampen?
Vast wel.
Alleen die zogenaamde nep premium merken hanteren bizarre prijzen.

Inderdaad ziet er keurig uit. Maar een klein gaatje boren was geen optie?

@Damian, zeker weten! (y)

@Bofkont, 95 per kant, dus prima te doen. VWA is het merk, van Wezel autoparts. Dus geen Hella maar zolang ze niet teveel strooilicht geven vind ik de kwaliteit prachtig. Paar kleine verschillen zie je wel maar algehele consensus is dat het een keurig en kwalitatief goed onderdeel is.

@Altai, Ehm....nee! Dat is beunhazerij en daar doen we niet aan in huize familie N-GTR. :LOL: :D

Nico GTR zei:
@Altai, Ehm....nee! Dat is beunhazerij en daar doen we niet aan in huize familie N-GTR. :LOL: :D

Hangt er van af waar het water door binnen kwam. Mijn broer had de lampen van zijn Cordoba ook steeds vol water staan. Gewoon de condensdoppen eraf gehaald en nu al jaren schoon, droog en helder van binnen.

Ziet er weer netjes uit Nico
Maar wat een hoop werk om een paar koplampen te wisselen :eek:

Ik ben blij dat ik m'n bumpers gewoon kan laten zitten

s velthuis zei:
Nico GTR zei:

Hangt er van af waar het water door binnen kwam. Mijn broer had de lampen van zijn Cordoba ook steeds vol water staan. Gewoon de condensdoppen eraf gehaald en nu al jaren schoon, droog en helder van binnen.

Dat werkte hier juist averechts helaas. Ik heb hem nog liggen, dus ik haal hem binnenkort eens even uit elkaar om te kijken of ik wat kan vinden. Een duidelijke oorzaak kan ik niet vinden helaas.

@Lycan, ach bij deze had ik meer ruimte dan bij de Clio destijds.

Zullen wij weer eens even bijpraten? Vakantie begonnen, nieuwe fase in mijn studie, zomerwerk is 2 weken gaande, mijn lijstje is afgewerkt. Ik heb weer even tijd voor jullie.

Laten we eens beginnen met een vrij recente tussenstand qua kilometers. Want we gaan sneller en sneller richting de 200.000 en tot nog toe nog steeds zonder storingen! Hoe we nu al over de 193.500 zitten vertel ik zometeen.

35051109663_643d10de54_c.jpg

Want ten eerste het belangrijkste, de mogelijkheid om wettig te rijden. De apk kwam er namelijk weer aan. Clio is al 16 jaar terug op kenteken gezet! Gelukkig kan ik blij vermelden dat de Clio na het vervangen van de stuurkogels wederom werd toegelaten tot onze rijkswegen. Omdat ik al het idee had dat.....heb ik een vrij dure apk gehad aangezien deze bij de huisgarage is uitgevoerd. Verder nog steeds een keurige auto aldus onze monteur! (y)

35966737785_3bc593ca5b_c.jpg

Naast de nieuwe kogels is de auto ook uitgelijnd en is de remvloeistof vervangen. Het eerste was er 1 in de categorie, je kan het merken en het is fijn maar het is meer een verbetering dan een noodzakelijk kwaad. De remvloeistof? Nou het pedaal is nu heel erg fijn hard en reageert ultiem! Dit is er een in de categorie zeer merkbaar, was achteraf ook wel nodig ook.
Hij staat in ieder geval klaar voor het komend halfjaar waarbij ik een 20.000 km heb gepland. Het tweede halfjaar is nog wat onzeker maar het kan zomaar zijn dat er dan nog wederom een flinke boodschap bij komt. We gaan dat aankijken en zien hoever het komt. Ook even afhankelijk van mijn hoeveelheid college's in de komende periode, maar dat de 2 ton nog dit jaar zal worden behaald is 100% zeker! [size=x-small]tenzij er nog een leuke Clio diesel op mijn pad komt.[/size]

[size=large]Rally![/size]

35020543604_61ff696a91_c.jpg

Rally 2 in het seizoen, GTC-rally oftwel de nacht van achtmaal....alhoewel we die KP niet hebben gereden......het begin van scruteneering en doorgang naar de eerste officiële licentie van de KNAF voor your's truly.
Een kleine selectie.......

35728624281_d34ca2b1a3_c.jpg

35051138183_aeff3871f8_c.jpg

35860335165_a23ec252b2_c.jpg

35728609061_776b0933eb_c.jpg

35728611171_524a20c1f5_c.jpg

En "mijn" klasse tijdens re-group:

35728602541_e750514726_c.jpg

Ik heb er nog wel meer, mocht er behoefte aan zijn hoor ik het graag. ;)

[size=large]Detailing[/size]

Je auto word er niet schoner van en al die keren dat ik enkel de tijd wilde vrijmaken voor een korte wasbeurt leidde er toe dat ik wat dingetjes ging bestellen en er een hele dag stond gepland in mijn agenda voor een echte poetsbeurt! Gezien het wel word gewaardeerd hier als je vertelt wat je doet heb ik mezelf ook voorgenomen foto's te maken, en das ook gelukt!

Velgen schoongemaakt met Aluteufel, besteld via de link van Rene.

35920545206_42c6a2438d_c.jpg

Wassen kunnen we allemaal wel.

Kleien was ruim een jaar terug, dus wat is er in een jaar op je lak gekomen? Nou nog best wel veel eigenlijk.

Met name op het dak:

35920542696_b33914876c_c.jpg

En de motorkap:

35152161943_001fa3c46e_c.jpg

Daarna afspuiten, drogen met de microvezelhanddoek van de action waarna we kunnen beginnen met de wax.
Niet slecht voor 16 jaar oude lak.

35573027370_b8d07fdce9_c.jpg

Ook een middeltje bij carclean gekocht voor het interieur. link

35152151973_de40b5aaa6_c.jpg

In borstelen, steeds een beetje water om het te laten schuimen, daarna afnemen met een vochtige microvezel....ik heb het water 5x ververst.

35573026160_5e47dcae3c_c.jpg

Ruiten schoongemaakt met Gyeon glass. werkt echt heel goed, en daarna opnieuw gecoat met rain-X

Maar het eindresultaat mag er zijn...hij is weer glad, het stoot water af "als een malle" video

35573019510_68d4db537f_c.jpg

35573018970_112fdbaba5_c.jpg

Blijft een prachtige kleur! Blijft een heerlijk autootje. Fijne vakantie iedereen, ik ben in augustus in Noorwegen en daarna begint op 4 september een minor bedrijfskundig management voor jongeheer Nico.

35573022470_7095c410a1_c.jpg

Damianw26 zei:
Heerlijke wagens ook, maar wat doe jij ermee?:T

Eerste ELE rally was als een van de organisatoren van de eerste legend in Eindhoven. (opdracht vanuit school) Legend klasse gaat dus over het rijden van een gemiddelde snelheid over de klassementsproef (KP) daarin kun je een geheime tijd controle doen (GTC), stempeltjes vragen en moeten de deelnemers nog steeds de tijd rijden die staat voor het traject.
Dat is dus rekenen, maar het is ook weer niet de bedoeling dat het langzaam gaat. Heel lastig af te stellen dus.

Afgelopen rally's was ik assistent wedstrijdleider van de legend klasse, en ik ben nu ook begonnen met het traject van technisch commissaris, dat is dan rally breed, en aangezien dat enkel aan het begin van de rally is waarbij ik niet zoveel te doen had vind ik dat wel leuk om te combineren ook met mijn achtergrond. ;)
Rijden doe ik enkel in de sponsorwagens.

Renaultje zei:
Ziet er weer netjes uit! Alvast fijne vakantie (y)

thanks R, jij ook! ;)

Damian zei:
Inderdaad zeer goed voor 16 jaar oud! Top vakantie toegewenst en succes met de minor uiteraard!

Dank je wel man! (y)

Fijne vakantie Nico, leuke foto's van de Rally! Mooi dat je verse APK hebt op een glimmende Clio!(y)

@CK, bijna, mis enkel de dap nog. Bestaat wel de kans dat ik met een maatje binnenkort eens ga kijken naar de wat diepere krassen op o.a. het dak.

@Pjötr, APK kreeg die iets voor de poetsbeurt maar prettig is het zeker! ;) Jij ook een fijne vakantie!

@Rob, Dank je Rob! Genieten gaat me wel lukken denk ik. :D Hij blijft op de oprit staan tijdens de vakantie maar daarna mag die direct vol aan de bak.

om even terug te komen op die kangoo: vaak komt t vocht in lampen simpelweg omdat de randen na zoveel jaren wat poreus worden en dus vocht binnen laten.
Het komt ook voor dat de ventilatie-opening verstopt geraakt of kan er om een of andere reden water in terecht komen. (dan helpt het openen van de kappen ook niet)
Ik had gewoon een gaatje onderin geboort. Ziet niemand en het werkt effectief. maar in dit geval mag je dan alsnog je hele bumper ervoor demonteren.

@svelthuis Was dat nog een cordoba met echt glas? Dan helpt het idd alleen om de kappen eraf te halen. Gat boren in glas zou ik niet aan beginnen ;)

En van harte met de apk!
poetswerk ziet er puik uit. Wanneer doe je de mijne? :D

Tsja rotlampen. Al is het nu iets beter geworden...zal binnenkort het gaatje wel boren. Maar moet dat dan in de voorkant, onderkant of achterkant van de lamp?

Dank je wel! (y)

Haha, ehm....nou vandaag een 118D van een vriend gedaan, de V60 en Kangoo moeten nog. Daarna komen er een Passat, 207, Transit, 218, Clio RS (2X) en een Megane.
Had ik ook nog een koplamp behandeling beloofd aan een Lybra en een Colt. Dus ik durf t niet te zeggen....sorry.

Ik boor dat gaatje meestal met een heeeeel klein boortje en dan in de hoek die het laagst zit als de lamp in de auto zit. Wel in het lampglas want meestal verzameld het water zich er achter.

Water kan er zo wel in, maar ook gelijk weer uit. En dat is wat je wil.
Zelfs electrische schakelkasten hebben eigenlijk altijd een gat onderin om die reden, zodat het water er netjes weer onderuit loopt, mocht het er toch in komen. Scheelt een hoop ellende.

Bij achterlampen werkt dat ook, al hebben die soms 2 glazen achter elkaar zitten (dek en kleurglas) en dan kan het zijn dat je 2 gaatjes moet boren.

Overigens werkt het ook door er een dunne kruiskop schroevendraaier tegenaan te zetten en dan te doen alsof het een schroef is. Bij plastic kun je als je dat met beleid doet nog wel doen.. Je moet er wel kracht voor zetten en als je dat verkeerd doet (vandaar beleid) kan de lamp scheuren. Daarbij is het ook niet zo veilig voor je handen als je uitschiet :rolleyes::)

36100960752_d3cb80428e_c.jpg

Volgend jaar, als we weer richting de zomer gaan, toch maar eens gaan kijken naar verlagingsveren, nieuwe schokdempers en evt. nieuw draagarm rubbers. Damn wat ligt het ding hoog in vergelijking!

Ga je nu eindelijk luisteren Nico :D ga je geen spijt van krijgen, maakt de hele auto een stuk dynamischer (y)

Heb je meer foto's van die blue sport overigens?

Nou ja.....dynamischer mag die ook wel zijn inderdaad. We hadden behendigheidswedstrijd van de RTC....mijn auto heeft teveel onderstuur! Echt veel en veel teveel!

20604363_687979291391127_7243170337771450989_n.jpg

Nico GTR zei:
Volgend jaar, als we weer richting de zomer gaan, toch maar eens gaan kijken naar verlagingsveren, nieuwe schokdempers en evt. nieuw draagarm rubbers. Damn wat ligt het ding hoog in vergelijking!

Kan je dan niet beter meteen een Clio RS kopen?:)

Mechanix zei:
Nico GTR zei:

:LOL: Geduld! Die komt er heus wel! :D

Kan het je enkel aanrijden dat verlagen, tenzij je op top frans comfort gericht bent waar ik uiteraard vanuit ga

Nico GTR zei:
Mechanix zei:
Nico GTR zei:

:LOL: Geduld! Die komt er heus wel! :D

Goed zo ;). Hou dan wel rekening met overstuur ipv onderstuur. De 182 was lekker los in de kont. Zeker tijdens een anti-slip-training op zo'n gladde cirkel. Wat een lol kun je dan hebben zeg :)

PS: Biedt nou gewoon op mijn oude RS230 F1-R26 ;)
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1184989529-renault-megane-rs-r26.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1
$_85.JPG

Brent® zei:

Heb jij die nog 'meegemaakt' Brent in het mijn-auto-topic? Of was dat voor je tijd op Autoweek?
Heb hem niet heel lang gehad omdat ik een leaseauto kreeg i.v.m. andere functie, maar tjonge wat een briljante hothatch was dat.
https://www.youtube.com/watch?v=nPEL1WGGuqE
https://www.youtube.com/watch?v=paSgKD-PYso

Past ook helemaal in jouw straatje wat betreft black-on-black :)

En op AutoJunk eens wat mooie foto's gedropt: https://www.autojunk.nl/2012/01/mee-met-de-trend-own-car

Da's idd een flink rappe Megane! Mooi ding!!

Wbt verlagen... ik moet dat project ook nog steeds oppakken :rolleyes: duurt ook al veel te lang inmiddels. Al is de Lexus van zichzelf al redelijk stug geveerd, ik denk ws minder comfortabel als de Clio.
Ben wel benieuwd hoe het verschil in rijden/sturen zal zijn, zeker bij jouw Clio kan daar volgens mij veel winst te behalen zijn.

adinsx zei:
Brent® zei:

Heb jij die nog 'meegemaakt' Brent in het mijn-auto-topic? Of was dat voor je tijd op Autoweek?
Heb hem niet heel lang gehad omdat ik een leaseauto kreeg i.v.m. andere functie, maar tjonge wat een briljante hothatch was dat.
https://www.youtube.com/watch?v=nPEL1WGGuqE
https://www.youtube.com/watch?v=paSgKD-PYso

Past ook helemaal in jouw straatje wat betreft black-on-black :)

En op AutoJunk eens wat mooie foto's gedropt: https://www.autojunk.nl/2012/01/mee-met-de-trend-own-car

Bij mijn weten niet de enige Renault Sport die bij jou de revue gepasseerd heeft toch. Meen me een aantal Clio RS'jes te herinneren etc. :D 1 van de redenen van de voorliefde voor Renault Sport en de droom van een hothatch. Waarom ik dan de MINI gekozen heb? Die vond ik stiekem nog knapper en kwam voor mij het dichtstbij een "Go-Kart" gevoel. :p

Qua Black-on-black heb je gelijk, maar het is nu even goed met auto's kopen. Over een tijdje mag ik pas weer gaan kijken, haha!

@Damian, Ach ik vind een cup chassis ook nog comfortabel terwijl dat volgens sommigen veel te hard is. Denk dat het wel goed komt.

@Adinsx, dat heb ik wel gezien zondag idd. ;)

De Megane is gaaf daar hebben we het al vaker over gehad maar ik weet ook van jou dat er nog iets aan onderhoud moet gebeuren.

@Omniradius, Clio is wel lekker soepel. Maar veert ook te ver in. Gelukkig is die wel goed gedempt.

Brent, ik deel je mening deels qua rijervaring, maar dat Clio blok vind ik toch leuker dan de mini.

Nico GTR zei:
@Adinsx, dat heb ik wel gezien zondag idd. ;)

De Megane is gaaf daar hebben we het al vaker over gehad maar ik weet ook van jou dat er nog iets aan onderhoud moet gebeuren.

Nou, er is nu (t.o.v. ruim een half jaar terug) wel meer aan onderhoud gedaan. Nieuwe banden, beurtje, etc. Dus ik denk dat hij er nu beter bij staat. Ook de accu-ombouw is teruggedraaid. Dus eigenlijk weer een nette auto. Maar als we reeël zijn, je moet de auto niet kopen als je (zoals jij) veel kilometers maakt en studeert. Dat is niet te betalen. De auto kostte me meen ik ergens tussen de 500-700 euro per maand. Zal eens kijken of ik de Excel nog ergens kan terugvinden waarin brandstof, afschrijving, belasting, etc. staan.

Nico GTR zei:
Brent, ik deel je mening deels qua rijervaring, maar dat Clio blok vind ik toch leuker dan de mini.

Haha, toch mooi om te zien dat daarin meningen verschillen. Ik vind het blok van de MINI zelf juist heel leuk mede door de Turbo, daarnaast vind ik het geluid wat de auto produceert helemaal te gek! :LOL:

Terug
Bovenaan