NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

In dat geval komt het absoluut goed, cup chassis staat te boek als onbruikbaar voor dagelijks veel km's, lijkt mij wel erg overdreven. Audi sport onderstel is ook plankhard maar niet echt dynamisch, stoorde mij hier ook niet aan de hardheid. Alleen onverwachte putten of iets zijn echt merkbaar stevig

Geplande kilometers...... Minimaal 30.000 komend (studie)jaar met mogelijkheid tot uitbreiding.

Pobresh zei:
Nico GTR zei:
Geplande kilometers...... Minimaal 30.000 komend (studie)jaar met mogelijkheid tot uitbreiding.

Je gaat dus 3750x naar school dit jaar? Elk uur opnieuw heen en weer? :)

Nou ja...het ligt iets gecompliceerder het eerste halfjaar, dan zit ik namelijk niet standaard in Eindhoven maar moet ik eerst 100 km rijden voordat ik op de campus ben. (Groningen in dit geval)
Dus dat is een geplande 20.000 km plus de standaard kilometers die ik rijd. En het is nu nog ff twijfel welk semester ik als eerste doe na de minor, als het stage is dan breiden we die 30.000 km wellicht wel verder uit. :D
Op dagen dat ik laat kan beginnen zal ik de trein wel nemen, maar in alle eerlijkheid is de tijdswinst die de auto me geeft het tientje wel waard.

Schoten overigens wel meer scenario's door mijn hoofd qua vervoer. Diesel kopen zat daar ook bij. Dus mocht iemand een Clio 1.2 willen kopen....voor een goed bod mag die altijd weg. ;)

Nico GTR zei:
Tsja rotlampen. Al is het nu iets beter geworden...zal binnenkort het gaatje wel boren. Maar moet dat dan in de voorkant, onderkant of achterkant van de lamp?

Dank je wel! (y)

Haha, ehm....nou vandaag een 118D van een vriend gedaan, de V60 en Kangoo moeten nog. Daarna komen er een Passat, 207, Transit, 218, Clio RS (2X) en een Megane.
Had ik ook nog een koplamp behandeling beloofd aan een Lybra en een Colt. Dus ik durf t niet te zeggen....sorry.

Volgens mij heb je een gaatje in je planning Nico, kan je toch de auto van Probesh inplannen....

Letterlijk 24 uur weer terug in Nederland! Ik zal jullie maar weer even vertellen van de grote avonturen met de Clio.

Want ik ben in Noorwegen geweest met de Clio, genietend van de rust, het land, vissend, fietsend, lopend. Nou ja compleet klaar voor een nieuw jaar.

Enkele foto's die ik jullie niet wil onthouden.

36608196436_e1a305219f_c.jpg

35884734983_2b828cfd9d_c.jpg

36525069712_f83f568308_c.jpg

Even in perspectief, voor mijn doen was de auto hier al behoorlijk vies.

35906131364_a4786d80e6_c.jpg

36570743882_c5421ee611_c.jpg

En nee, het werd niet erger. ;)

37027082765_33d218214b_c.jpg

36793287592_138483789f_c.jpg

36481392350_a5f5f74d16_c.jpg

36299173020_a25ccdb897_c.jpg

36525080322_242b531a57_c.jpg

36608179156_560195bf02_c.jpg

En zo verder. ;) Goede vakantie gehad......2 keer 1 op 19 behaald! Super tevreden! (y)

Mooie plaatjes, jammer van die Clio er tussendoor. Een of andere eigenwijze Hollander die je aan het stalken was?

Mooie foto's! Ziet eruit als een leuke en geslaagde vakantie.

welkom thuis! Fijn om te horen dat je vakantie geslaagd is! Zeker weten dat dit genoeg is voor een nieuw jaar? ;)

Mechanix zei:
Mooie plaatjes, ziet er geslaagd uit!

Thanks! Geslaagd was het absoluut!

Boppie zei:
Mooie plaatjes, jammer van die Clio er tussendoor. Een of andere eigenwijze Hollander die je aan het stalken was?

Beetje vervelende gozer inderdaad, parkeerde dat rode hok telkens op een plek waar die in het shot stond. ;)

Audilovertje zei:
Mooie foto's! Ziet eruit als een leuke en geslaagde vakantie.

Dank je wel!

Jacob106XS zei:
welkom thuis! Fijn om te horen dat je vakantie geslaagd is! Zeker weten dat dit genoeg is voor een nieuw jaar? ;)

Thanks Jacob, laten we hopen dat het genoeg is.... :cool:

Damianw26 zei:
Inderdaad wat een geweldige reis zo te zien, dat wil ik ook nog wel eens! ben je alleen geweest?

Geweldige reis! Zeker een aanrader, vanaf de Oslotunnel kom je op een rits aan 80 wegen waarbij je door tunnels, over bruggen en langs plekken waar je na elke top weer in een compleet ander landschap komt. Vooral de terugreis over de Hardangervidda is een echte aanrader!
We waren met het hele gezin weg. In mijn eentje zou ik denk ik telkens maar door blijven rijden. Noordkaap moet echt gaaf zijn! Dan kom je door plaatsen die nog stiller zijn dan het hier soms al was. Een bijna lege weg voor je zien is echt ontzettend vet.

35819813614_d333d683f6_c.jpg

36467658252_19a4e39e5b_c.jpg

35802073824_df499ebdeb_c.jpg

De onderste 2 foto's zijn dus gemaakt op een weg met een E-nummer. :p

36964262655_cbc8c913e1_c.jpg

En waarom Noorwegen ook wel bekend staat als het land waar de EV veel word gebruikt.....prijsvraag, hoeveel Leaf's staan in deze foto. :D

36481372860_e89935f1ae_c.jpg

Renaultje zei:
Mooie foto's! Misschien lees ik er overheen, maar hoeveel kilometers heb je gereden?

Thanks man! Ik begon op 194.362 en Clio staat nu op 198365. Dus net iets meer dan 4000 km.

Heel erg gaaf hoor! Mooie foto's!
Noorwegen staat bij ons ook al een poos op de wishlist. Vriend van me is er ook wezen roadtrippen een paar jaar terug en hij was er ook helemaal lyrisch over... dus ik wil zeker ook een keer die kant op :)

Gave foto's!

Na 2x finland en een keer zweden voor een langere tijd staat Noorwegen ook al even op de wishlist.

Door de hoge prijzen en wat onzeker weer is de keuze toch telkens op een andere bestemming gevallen, maar het ziet er echt super mooi uit

Mooi hoor, klinkt als een hele toffe trip! Wel jammer dat je niet ff nog op de koffie bent geweest ;)

Clio bijna op 2 ton dus, wat dan?

Renaultje zei:
Mooie afstand qua trip dus (y)

Succes met schoonmaken ;)

Zeker weten! Dank je ik zal het nodig hebben. :)

omniradius zei:
Heel erg gaaf hoor! Mooie foto's!
Noorwegen staat bij ons ook al een poos op de wishlist. Vriend van me is er ook wezen roadtrippen een paar jaar terug en hij was er ook helemaal lyrisch over... dus ik wil zeker ook een keer die kant op :)

Thanks man! Is een absolute aanrader! (y)

AsconaGT zei:
Gave foto's!

Na 2x finland en een keer zweden voor een langere tijd staat Noorwegen ook al even op de wishlist.

Door de hoge prijzen en wat onzeker weer is de keuze toch telkens op een andere bestemming gevallen, maar het ziet er echt super mooi uit

Onzeker weer klopt zeker, hoge prijzen in sommige gevallen ook. Vlees en vis is niet goedkoop maar de verhouding prijs/kwaliteit is ongekend goed! Gerookte Heilbot.....oke...het is 22,50 per kilo. maar das echt een aanrader. En restaurant's heb je daar toch amper moet je maar denken. ;)
Bovendien zwemt er vis in het fjord..... ;)

36654625505_89cc87c990_c.jpg

36516301461_27a0eeda03_c.jpg

36258407660_db6c4a8ba0_c.jpg

3 vissen was al bijna 1 kg.

36654642365_72675a82e5_c.jpg

Als disclaimer bij de laatste foto voor de mensen die ook iets van vissen afweten....nee zo vis ik niet op makreel. ;) Uitwerpen en binnenhalen.

Zadelsnuiver zei:
Mooi hoor, klinkt als een hele toffe trip! Wel jammer dat je niet ff nog op de koffie bent geweest ;)

Clio bijna op 2 ton dus, wat dan?

Scandinavië is groot he! ;) en de jaren tellen nog niet. Tijd genoeg. (y)

Uithuilen dat ie niks meer waard is, hopen dat ie niet in storing schiet en doorrijden lijkt me wel goed toch? Zal het uiteraard hier nog even vermelden. ;) 3 ton is immers nog leuker.

Wat een gave omgeving, moet heerlijk zijn om daar lekker te cruisen zeg! Foto's geven ook een lekkere sfeer mee, maar nu is de vraag? Hoe is het weer daar? :p

Bofkont zei:
Zo dan, wat een prachtige reis :cool:(y)
Geweldig!!

Absoluut!

Brent® zei:
Wat een gave omgeving, moet heerlijk zijn om daar lekker te cruisen zeg! Foto's geven ook een lekkere sfeer mee, maar nu is de vraag? Hoe is het weer daar? :p

Al was het alleen maar om de hoeveelheid gave auto's die er rijden. Weer? Mwoh....zeeklimaatje he. ;) T regent wel vaak in bepaalde gebieden.

Idefiqs zei:
Gave foto's Nico!

Maar.... Vrijdag is pas visdag.:LOL:

Dank je! Elke dag visdag?

madmat1986 zei:
Prachtige reis, en een trouwe Renault. Wat heeft een mens nog meer nodig?!

Zeker weten! Tsja.....zeg jij het maar. :D

Dat klopt Mechanix. ;)

Wat ik vandaag heb gedaan was iets te leuk om niet te delen......

1 dingetje dat ik iets had verzwegen is een storing op de gasklep die telkens terug komt. Het is een lastige omdat ie niet alleen bij een foutieve gasklep voor kan komen maar ook bij een temperatuursensor, bobine die aan het overlijden is, bougiekabels die niet goed meer zijn. Of een vacuüm lek.
Als je vacuüm nu doortrekt......het vacuum moet je ergens eens een keer beginnen met opbouwen. Dus melde een vriend, wij gaan gewoon bij het begin beginnen. Kleppen stellen. Mede omdat de auto de afgelopen 200 km wat lastig reed als je vermogen vroeg bij lage toeren. Dan begon die te bokken.

36291882034_856ddb3ee8_c.jpg

Bij Renault tellen we de cilinders vanaf de andere kant, dus distributiezijde is nr. 4 dan 3,2,1 etc...(oh ik heb er niet meer) Compressie van alle 4 zit rond de 12,5 bar met 12,8 bar voor cilinder 1 als uitschieter. Niet slecht voor een motor met bijna 2 ton op de teller.

36957021962_5170cd4208_c.jpg

Niet opletten dat er pas 44 km op de dagteller staat en de tank niet vol zit. De accu is eraf geweest. Maar ik had geen storingen! De motor liep eindelijk weer eens goed stationair En ook al heb ik nu ik de ruimte had preventief ook maar even de gasklepstekker iets aangepast zodat die weer echt goed vast zit. Maandag begint het testen en ik ben er redelijk zeker van dat dit toch wel een groot deel van de oorzaak was. :D

36314743883_302bf2e02d_c.jpg

Totale kosten voor deze reparatie? Tot nog toe minder dan een 10'je. Van de week komen hopelijk/eindelijk mijn bestelde onderdelen binnen dan kan ik t ontstekingsgedeelte ook weer goed maken. aangezien de bougies er nog erg goed uit zagen en ik weet dat mijn bougiekabels echt aan vervanging toe zijn neig ik nu wel deels naar het laten zitten van de huidige bobine......maar dat zie ik binnenkort nog wel.

Het blijft handig als je zelf kan sleutelen(y) Ik leer in rap temp ook meer over autotechniek, echt enorm interessant!

Daar hebben we hem dan! Na een hele week het getal 9 verzamelen sprong die vandaag over en nemen we afscheid van de 1......vaarwel! Wellicht tot ziens ergens anders.

37140353311_facb19564d_c.jpg

37092331536_fac3c86b27_c.jpg

Werk je in een houtzagerij Nico? Wat een stof! :D

Maar gefeliciteerd met de 200k! Je zou het er nooit aan af zien dat hij al zoveel ervaring heeft (y)

Lycan Capri zei:
Mooie km stand (y)

Jammer van de snelheid op de foto's (n)

Helaas was de afslag net 3 km te laat......:( Maar ik had wel 2 handen aan t stuur.

Zadelsnuiver zei:
Werk je in een houtzagerij Nico? Wat een stof! :D

Maar gefeliciteerd met de 200k! Je zou het er nooit aan af zien dat hij al zoveel ervaring heeft (y)

Haha! dat is stof uit Noorwegen en Zweden.....heb de binnenkant nog niet schoongemaakt. :rolleyes:

Dank je wel! :D

Hehe, ik heb nog ruim 58k te gaan voor de 2 ton. Denk niet dat ik dat zelf vol ga maken, maar je weet het natuurlijk nooit. Hoe lang wil je nog met de Clio rijden, Nico?

Mechanix zei:
Hehe, ik heb nog ruim 58k te gaan voor de 2 ton. Denk niet dat ik dat zelf vol ga maken, maar je weet het natuurlijk nooit. Hoe lang wil je nog met de Clio rijden, Nico?

Rustig doorgaan, je komt er vanzelf. ;) Maar ja hoe lang ik nog rijd in de Clio? Sowieso dit jaar nog, wellicht dat ik eind zomer 2018 al de zoektocht naar iets anders begin. Anders gewoon totdat ik hem kan vervangen voor iets echt leuks. Het dingetje rijd goed, is goedkoop en ik vind hem nog steeds heel leuk. :D Wil best door tot 300.000 dus wat dat betreft.....;)

Bofkont zei:
Gefeliciteerd met deze mijlpaal :D

Dank je Bofkont! (y)

Nice, gefeliciteerd! De 2 ton ben ik met de Lexy al voorbij (203800 inmiddels) maar de 'beater' Kia Pride staat pas op 83K :T

Wordt wel een hele uitdaging om die nog naar de 2 ton te tillen vrees ik :rolleyes:

200.001km is inderdaad net ingereden :)

Mijn 3 belangrijkste tellers staan op
49.370km, 297.362km & 306.281km
Geen idee waar de rest op staat. Bij de Transit klopt het sowieso niet

Op naar het kwart miljoen dan maar! Mooie foto's uit Noorwegen ook trouwens, het is echt een fantastisch mooi land inderdaad. Na elke bocht weer een nieuw adembenemend panorama. De weg naar de Noordkaap wordt op een gegeven moment weer drukker trouwens. Vooral veel campers en touringcars, een beetje lekker sturen kun je dan wel vergeten.

Dank je J.ko (y) Had ik overigens wel een beetje verwacht, al is het een vreemde gewaarwording om weer in drukte te zitten nadat je al die tijd rust had. ;)

Al had ik ook al af en toe last van campers. :(

Nou als je oude mensen achter t stuur zet die de breedte van hun voertuig niet kunnen inschatten levert dat vervelende situaties op. ;) Ik scheer niemand over 1 kam.

:) Ja maar dan heb je geen last van campers maar van oudere mensen die kunnen in een Clio net zo goed vervelend zijn ;)

Nee ik snap je wel hoor. Achter op mijn camper hangt een bordje met "80km/u, 't is tenslotte vakantie"

Ik heb je foto's op Instagram gevolgd en kreeg weer gelijk heimwee naar Noorwegen. Wat een geweldig land is dat. Vooral het Ytre Hvaler gebied vond ik echt 1 van de mooiste landschappen die ik ooit heb gezien. Wat een rust en wat een natuur.

Mooie mijlpaal trouwens die kilometerstand. Pijnlijk ook :)

@Lycan, klopt! Mooi bordje dat wel!

@Thomas, Jouw vakantie was ook lekker. ;)Maar ja het is zeker mooi, groot ook! Dus of je nu boven op de Hardanger Vidda bent of waar dan ook, er is altijd nog wel een andere plek aan te wijzen waar je naar toe moet zijn geweest. ;)

Ja het doet de re-sale value vast geen goed die 2 ton, maar aan de andere kant als je ziet wat er nu te koop staat aan Clio's voor 1500 euro, en met die kilometerstanden.....dan is dat meer gevoelsmatig dan hard bewijs. Maar ja.....ik rijd komende tijd toch nog door.

Terug
Bovenaan