NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Wat ik wel eens heb gedaan:

Dimlichten naar stadslicht en weer dimlicht, en dan knipperlicht naar de kant die defect is.
Of de tegenligger het snapte? Geen flauw idee :)

Jongens, die andere bestuurder had natuurlijk gewoon een lichtkrant waar hij op zette welke lamp er stuk was...:T

OT: Erg nette fix Nico, doe je goed! (y)

9 van de 10x seint een tegemoetkomende bestuurder je omdat er een koplamp niet werkt. Diegene achter je kan seinen vanwege een achterlicht of omdat ze harder willen rijden dan mag en jij met de maximumsnelheid inhaalt.

omniradius zei:
Hoe wist je te herkennen aan de lichtsignalen dat het om je dimlicht ging? :p

Verder, gefeliciteerd met alle reparaties! Goed bezig!

Mja...ik rijd elke dag over een 60 weggetje binnendoor naar de N355, als daar elke 5e auto je een lichtsignaal geeft......zal er toch wel iets niet branden aan de voorkant. ;)

Thanks!

Marc-827-vitesse zei:
Vakwerk Nico! (y)

Dank! Dat klinkt al beter dan mijn eigen benaming. ;)

Gewoon Dirk zei:
Jongens, die andere bestuurder had natuurlijk gewoon een lichtkrant waar hij op zette welke lamp er stuk was...:T

OT: Erg nette fix Nico, doe je goed! (y)

Ja! :D

Dank je Dirk

S-RS zei:
Netjes werk geleverd Nico, hopelijk weer lekker fris voor vele probleemloze kilometers (y)

Dank je! Nou inderdaad, over vele kilometers gesproken.....:T Gaat alweer goed!

Pobresh zei:
9 van de 10x seint een tegemoetkomende bestuurder je omdat er een koplamp niet werkt. Diegene achter je kan seinen vanwege een achterlicht of omdat ze harder willen rijden dan mag en jij met de maximumsnelheid inhaalt.

Precies. ;)

In het kader van veel kilometers rijden....gisteren heb ik samen met mijn moeder mijn kamer ontruimd in Eindhoven.

37018360433_dcfc5d34c1_c.jpg

Niet meer op jezelf wonen is gevoelsmatig heel vervelend. Zeker als je het zo lang al gewend was. Maar er zijn een aantal redenen dat dit slim is. Nr. 1 heb ik ruim voldoende vrijheid bij mijn ouders en mag ik in principe zelfs om 3 uur in de nacht thuiskomen. Zolang ze maar wel weten dat ik laat ben en dat ik niet mee eet. :p
Nr. 2 is dat ik nu al 3 maanden niet in Eindhoven heb geslapen, opslagruimte huren kan goedkoper.
Nr. 3 is dat ik genoeg wachttijd heb opgebouwd om een zelfstandig appartement te huren, voor dezelfde prijs als nu is dat natuurlijk ideaal! En veel lekkerder bovendien.

Dus met een klein gevoel van weemoed wel afscheid genomen van een leuke plek, maar ja...vooruit kijken brengt je verder toch? Deze parkeerplaats hoort daar ook bij......zonde, was een veilige plek om de Clio neer te zetten.

Pobresh zei:
Terug naar?
En ben je gestopt of klaar met je opleiding dan?

Huis.....:cry: Heel beschamend. Nee ik studeer nu een tijd in Groningen en voordat ik weer terug ben in Eindhoven zijn we zeker een jaar verder.
Dus al die tijd een dure kamer huren waar ik toch niet ben is zonde van het geld.

Idefiqs zei:
Doe je dan een tweede studie ernaast? Je studeert toch aan de TU?

Een minor, dus ja een soort van tweede studie. Ik doe dus een minor bedrijfskundig management. En februari is dan even een vraagteken wat ik precies nog moet doen. Kan zijn dat ik op stage ga dan of dat ik in Eindhoven nog wat dingen heb af te maken. Maar dat neemt niet meer dan 2 dagen per week in beslag.

Omdat ook mijn werk en andere activiteiten nog in de buurt zitten van mijn ouders nu deze keuze maar gemaakt. Ben immers toch niet in Eindhoven en dan is het niet meer dan prijzige opslag voor je spullen.

ZO, ik ben onder de indruk zeg, dat jezelf "even" deze reparatie doet. Knap hoor Nico!

Ik ben nu om de week in Groningen, misschien kunnen we een keer meeten :)

Respect hoor, dat je dit helemaal zelf gedaan hebt! Ik vond het al spannend worden toen ik het kleppendeksel van de Ibiza er af had liggen :p.
Ik denk overigens dat van veel soortgenoten afscheid van de auto word genomen, bij zulke problemen. Ik heb geen idee wat het vlakken van de kop kost, maar door alle arbeidsuren die erin gaan zitten loopt de prijs flink op!

Netjes gedaan......

Dit zijn de echte sleutelklussen.

Ik ben afgelopen tijd wat rustig geweest op dit forum omdat ik een opdrachtje had. Iedere dag twee uur heen scheuren, minimaal achteneenhalf uur werken en dan twee uur terug scheuren. Jammer genoeg heb ik jouw sleutelervaring daardoor gemist.

Ga jij nog naar de Conrad Twente rally?
Ons team rijdt met een vergelijkbaar doosje rond en niet met de H van Ho, nou....... :D

Gehaktstaaf zei:
Respect hoor, dat je dit helemaal zelf gedaan hebt! Ik vond het al spannend worden toen ik het kleppendeksel van de Ibiza er af had liggen :p.
Ik denk overigens dat van veel soortgenoten afscheid van de auto word genomen, bij zulke problemen. Ik heb geen idee wat het vlakken van de kop kost, maar door alle arbeidsuren die erin gaan zitten loopt de prijs flink op!

Ik vond dit ook heel spannend, ik heb nog geen idee van de daadwerkelijke kosten maar het zal wel rond de 150 zitten voor het vlakken van de kop. Had ik werkuren moeten betalen was t veeeel meer geweest. :p En ik zat ook heel dicht bij inruil op dit moment, als de garage niet direct had gezegd, hup aan t werk ga maar achterin staan had ik nog goed nagedacht over de vervolgstap..:p

rke zei:
Netjes gedaan......

Dit zijn de echte sleutelklussen.

Ik ben afgelopen tijd wat rustig geweest op dit forum omdat ik een opdrachtje had. Iedere dag twee uur heen scheuren, minimaal achteneenhalf uur werken en dan twee uur terug scheuren. Jammer genoeg heb ik jouw sleutelervaring daardoor gemist.

Ga jij nog naar de Conrad Twente rally?
Ons team rijdt met een vergelijkbaar doosje rond en niet met de H van Ho, nou....... :D

Thanks rke, zeker weten! En een flinke ook nog!

Ehm, wellicht wel.....is nog niet helemaal zeker, hangt er even vanaf of er iemand die altijd bij scruteneering is wel aanwezig is of niet. Als die er niet is dan ben ik er, anders rijd ik vrijdag lekker naar België toe. ;)

Kop vlakken kan voor gemiddeld 5 tientjes. Maar meer dan dat krijg je dan ook niet.
Persoonlijk zou ik de kop gelijk voorzien van een paar nieuwe klepsteelrubbers en indien nodig nieuwe hydraulische klepstoters (niet alle blokken hebben dat) maar dan lopen de kosten al gauw op.

Fijn datje wagen weer goed rijdt na de reparatie.

Nico GTR zei:
In het kader van veel kilometers rijden....gisteren heb ik samen met mijn moeder mijn kamer ontruimd in Eindhoven.

37018360433_dcfc5d34c1_c.jpg

Niet meer op jezelf wonen is gevoelsmatig heel vervelend. Zeker als je het zo lang al gewend was. Maar er zijn een aantal redenen dat dit slim is. Nr. 1 heb ik ruim voldoende vrijheid bij mijn ouders en mag ik in principe zelfs om 3 uur in de nacht thuiskomen. Zolang ze maar wel weten dat ik laat ben en dat ik niet mee eet. :p
Nr. 2 is dat ik nu al 3 maanden niet in Eindhoven heb geslapen, opslagruimte huren kan goedkoper.
Nr. 3 is dat ik genoeg wachttijd heb opgebouwd om een zelfstandig appartement te huren, voor dezelfde prijs als nu is dat natuurlijk ideaal! En veel lekkerder bovendien.

Dus met een klein gevoel van weemoed wel afscheid genomen van een leuke plek, maar ja...vooruit kijken brengt je verder toch? Deze parkeerplaats hoort daar ook bij......zonde, was een veilige plek om de Clio neer te zetten.

Wat een bekende plek is dat toch.....:D

2017-10-18_03-56-26 by Rob Cabrio, on Flickr

S-RS zei:
Nico GTR zei:
Ik doe dus een minor bedrijfskundig management.

Grappig dit heb ik ook gedaan op de Hanze. Jij doet uni, of doe je het ook op de hanze?

Nee ook op de Hanze. ;) Het schijnt overigens wel het eerste jaar te zijn dat ze het aanbieden. Maar ja, is wel interessant. :D

Hartstikke leuk Rob! (y)

Kort nieuwtje, gisteren is er nog een Clio bij gekomen. De auto in kwestie is een 1.2 16V expression uit september 2001 met 161.000 km op de teller. Aanschafprijs was 1400 euro met een paar kleine klusjes (distributieriempje en uitlijnen) die deze week moeten gebeuren alvorens er echt gebruik van gaat worden gemaakt.

Mijn Clio? Nou nee.....het is de auto van mijn zusje. Maar er is ook hier weer genoeg mee te doen. Dus zodoende dat ik hem toch even voorstel.

38111205086_f90bd7d2df_c.jpg

Renaultje zei:
Nice! Je hebt er genoeg ervaring mee, maar ik hoop dat je aan deze minder werk krijgt ;)

Ik ook.....nu is dit exemplaar afkomstig van de 2e eigenaar die de auto al sinds 30.000 km heeft (2004), en is deze dealeronderhouden. Er is al genoeg aan gedaan de startblokkering is bijvoorbeeld al eens vervangen.
Er zitten nu gewoon een heleboel kleine klusjes aan, de belangrijkste is dat de distributieriem over tijd is, dus de 150 km naar huis waren billen knijpen. :p en zo zitten er meer dingetjes aan. Als geheel vond ik de initiële vraagprijs dus te duur. Maar we zijn er uitgekomen dus dan mag die mee naar huis hé. ;)

Maar had de dealer dan niet gezien bij de beurten dat die riem vervangen moest worden? Of dacht de vorige eigenaar van mijn vrouw heeft nog wel ergens een panty liggen?

Ik heb geen idee waarom de riem niet vervangen is. Zal waarschijnlijk wel komen doordat de auto door zijn moeder werd bereden.

Maar als ik het hele lijstje even af moet reutelen.....schrik niet het meeste is simpel en goedkoop te repareren maar t is best een lijstje.

- Distributieriem (prio 1, is immers eind 2011 en 50.000 km geleden vervangen, interval 5 jaar of 120.000km)
- Kofferbakslot (sluit wel, opent niet.)
- Pookmechanisme heeft speling (busje vervangen)
- Ruitenwissers gaan traag en hebben speling (ff kijken hoe we dat gaan doen)
- Stuur staat niet recht, nu is er echter een hoop vervangen aan het onderstel om door de APK te geraken (1 jaar zit erop) en is de auto niet meer goed uitgelijnd daarna, dus heel waarschijnlijk, hij trekt niet naar een kant, met remmen schiet ie niet van de weg af, dus uitlijnen moet voldoende zijn.
- Kleine beurt (is gewoon om zeker te zijn)
- 2 sleutels bij gekregen maar ze lijden allebei aan het sleutel/startonderbreker signaal etc. foutje.......dat is bekende kost....:T
- Zit nog een lichte tik in tijdens het sturen (zal fuseekogel passagierzijde zijn)
- Lak is weggeschaafd in de binnenkant van de wielkast, (dat word kleurverschil.....Bofkont. :T)

Dus.......... :D Ik ben ff bezig komende week.

edit: Oh ja niet vergeten.

- 2 lampjes in het dashboard zijn stuk.

Er gaat niets boven Groningen :T
Misschien zie ik je auto nog wel eens op de parkeerplaats bij de Hanze (y)

Gaaf ding hoor, leuk dat je weer wat te sleutelen hebt (y)

Maarre.. nu heeft je zusje wel een snellere auto dan jij, dat kan écht niet natuurlijk :D

Jeetje, fuseekogels en stuur staat niet recht, dat is niet misselijk wat kosten betreft.
En dan die lampjes van het dashboard. Toyota heeft daar ook een handje van. Ik heb ooit eens een keer een poging gewaagd het te vragen aan de dealer en die zei: die moeten we in Japan bestellen of Amerika, dus dat gaat effe duren. Toen dacht ik, laat maar zitten.

@Zevens, ja ik ben er niet elke dag, maar als ik er ben staat die op P5. ;)

Zadelsnuiver zei:
Gaaf ding hoor, leuk dat je weer wat te sleutelen hebt (y)

Maarre.. nu heeft je zusje wel een snellere auto dan jij, dat kan écht niet natuurlijk :D

:rolleyes: Nou ja...."sneller" maar ja.....das wel zo. Ach, in de toekomst staat wel wat leuks. Dan ben ik in een klap stukken sneller.

Valt wel mee hoor Soloman, Fuseekogeltje heb ik erbij gehad, en uitlijnen kost 80 euro. Constructietechnisch is er werkelijk waar niks aan de hand. Dus het is puur een kwestie van een machine zoeken en een halfuurtje afstellen.

Carkiller zei:
Lak weggeschaafd aan de binnenkant van de wielkast?
Dat zie je dan toch niet?

Maar leuke Clio, succes ermee.(y)

Heel licht. ;) Maar ik ben niet zo groot....:T

Thanks! Dat zal ik wel even nodig hebben. ;)

Mechanix zei:
Hmm, nog best een lijstje voor een auto van € 1.400. Wilde je zus zo graag een Clio?!:)

Klein lijstje....500 euro en hij is weer helemaal netjes.

Maar vandaag eerst afsluitmeet van de Clioclub.

23270313_372993866474511_615162413815186795_o.jpg

23275595_372992939807937_8467303658946975861_o.jpg

Clio RS staat me wel......man wat een beest! (y)

Gave club Nico,

Gave kleuren hebben die Clio's. Tja, Frans he! Duitsers hebben meestal grijs, zwart, donker blauw..

Ik reed vandaag de parkeerplaats over op zoek naar een veilig plekje toen ik ineens een bekende Clio zag staan, daar heb ik de Polo uiteraard even naast gezet. :)

Caspian zei:
Ik reed vandaag de parkeerplaats over op zoek naar een veilig plekje toen ik ineens een bekende Clio zag staan, daar heb ik de Polo uiteraard even naast gezet. :)

Haha das sowieso veilig. Heel eerlijk niet echt gelet op wat er naast me stond toen ik wegging. Leuk man! (y) mooie foto ook.

Daar gokte ik ook al op. :D Die bruine Polo stond nog naast je toen je weg ging, want je was al weg toen ik terug kwam. Grappig om hem eens in het echt te zien, hij was een heel stuk schoner dan de Polo.

Ja, niet dat ik het kon weten, maar toch.....goh leuk!

Viel die tegen in het echt? ;) Zaterdag schoongemaakt voor de meet natuurlijk, maar hij zag er zeker nog erg goed uit! (y)

Zeker niet hoor, hij stond er erg netjes bij. Zeker als je bedenkt wat voor bende het op en om de parkeerplaats is. ;)

Fijn! Leuk om te horen.

Nou inderdaad.....heel het Zernike ligt overhoop lijkt het wel. Gelukkig kwam ik vanaf de hoofdingang. :p Ben jij vaker met de auto?

Dat scheelt nog een beetje inderdaad. Ik kom meestal niet met de auto, aangezien ik altijd die van mijn ouders moet lenen, maar ik pak hem af en toe wel mee. Zeker nu met de tentamens mag 'ie wat vaker mee. (y)

Altijd fijn inderdaad! ;)

Ik word trouwens nog niet echt wijs uit het enorme doolhof dat je door moet om alle bestanden te vinden die je nodig hebt...met name het tentamenrooster vind ik erg ver weggestopt.

Zeker weten, misschien kunnen we ze nog wel een keer naast elkaar krijgen.Typisch Hanze inderdaad, alles zo goed mogelijk verstoppen...

donderdag 9-11, maandag 13-11 en donderdag 16-11 ben ik er. ;)

Maar ja. Volgens mij heb ik maandag en donderdag een tentamen.

Terug
Bovenaan