NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

adinsx zei:
@Tom, Zeker weten! Ook wel een fijn vooruitzicht. Om dat te vieren vandaag maar even langs carclean gereden na mijn tochtje velgen handelen.
Moet die nieuwe ruit toch een beetje goed beschermen. winking smiley

En om het nog meer te vieren vandaag bij ons op de koffie in de achterhoek :).
Tot straks ;)

De koffie was erg goed! (y) nogmaals bedankt.

25359418618_24c21a85f7_c.jpg

Ik zal nog even verdere foto's maken van de buitenkant....maar wat een helder zicht is dit! Merk je pas eigenlijk hoezeer een ruit verslijt gedurende 16 jaar.

Voor de schadehersteller bijna niets dan lof, installatie is keurig! Het eindresultaat is in principe beter dan voorheen en het maakt de auto echt vele malen strakker. Auto had ik uiteraard even afgespoeld in de wasbox voor ik de sleutel inleverde maar toch is de auto volledig gewassen en gezogen afgeleverd (puntje erbij, geen krasstraat want dat had ik expliciet gevraagd niet te doen)

Enig nadeel was dat ik geen leenauto kon meekrijgen en dus naar huis moest met de bus. Maar het was ook hun laatste werkdag en ze hebben zeer goed meegeholpen met het mogelijk maken van een snelle reparatie dus al met al ben ik echt ontzettend blij met het resultaat!
Hopelijk is het morgen droog, dan kan ik de auto ('s) even goed poetsen en daarna de voorruit coaten zodat die langer mooi blijft.

Boppie zei:
Wat staan die twee daar te vozen achter die Fabia?

Aflevering? Weet niet of dat nu de auto was met een kapotte automaat..zou zomaar kunnen natuurlijk aangezien t VAG is. Maar goed, verder geen idee. :p

Damianw26 zei:
Mooi, maar wat voor coating breng je aan op de ruit? En ook aan te raden op een nieuwe auto bijvoorbeeld? :T

Gyeon view, is dus een Si3D coating met goede hydrofobe eigenschappen. Het is echter wel zo hard dat je het er enkel af krijgt met de polijstmachine en het oppervlak moet dus ook echt goed schoon zijn. Daarvoor gebruik ik gyeon glass in combinatie met een beetje schone klei en een glasdoek.

Het gaat mij er voornamelijk om dat er er laagje tussen de ruit en het evt zand zit dat door de ruitenwisser wordt verplaatst.
Ook tijdens vorst helpt het want krabben is makkelijk en je veroorzaakt daar dus ook minder krassen mee dan als je gaat hakken.

Dus ja.... Ik zou er wel naar kijken. ;)

Zeker Bofkont! Resultaat is echt zeer strak!

25375539438_f1362ba034_c.jpg

Ik had dus een nieuw speeltje....dit is geniaal leuk!

39241762281_810c2d00e5_c.jpg

Omdat het toch echt te vochtig is eerst nog maar even Rain-X gebruikt, in principe ook afdoende maar dan slechts 1 tot 2 maanden. Ach t gaat om de bescherming.

24379993297_6d794f004e_c.jpg

Altijd mooi zo'n verse voorruit. Ik had het destijds met de Calibra V6 destijds ook dat ik een nieuwe ruit kreeg en hoe enorm het mij op viel hoeveel micro steenslag er op de ruit zat. En hoe helder het was met een compleet nieuwe ruit (y)

Rain-X heb ik hier ook nog liggen. Werkt op zich prima, maar de werking is wel van vrij korte duur

Bofkont zei:
Staat er heel netjes bij (y)

Thanks Bofkont

omniradius zei:
Zeker netjes! Strak werk (y)

En snel ook! Net 1250 km rond gereden met een barst in de ruit. :D

Renaultje zei:
Netjes! Hopen dat hij lang strak blijft (y)

Ga ik mijn uiterste best voor doen.

AsconaGT zei:
Altijd mooi zo'n verse voorruit. Ik had het destijds met de Calibra V6 destijds ook dat ik een nieuwe ruit kreeg en hoe enorm het mij op viel hoeveel micro steenslag er op de ruit zat. En hoe helder het was met een compleet nieuwe ruit (y)

Rain-X heb ik hier ook nog liggen. Werkt op zich prima, maar de werking is wel van vrij korte duur

Ja, het went natuurlijk na verloop van tijd, maar het effect is er echt! Ontzettend helder! Mja....even afhankelijk van hoeveel regen er valt 1 tot 2 maanden. Maar een coating aanbrengen met mist en regen zie ik ook niet zitten.

Damianw26 zei:
Top Nico, zal er eens naar kijken wanneer die er is. Staat er weer keurig bij overigens

;) Ben benieuwd Damian, dank je wel!

Marc-827-vitesse zei:
Netjes Nico!

Ah een schuimkanon. Leuk idd.

Tsja, de buurman kwam ook al even kijken. :D Die vond het ook wel een mooi apparaat.

Netoj zei:
Wanneer komen er nou luxe kentekenplaten erop :LOL:

Ehm....even afhankelijk van hoe mijn garage daar mee om zou gaan (wil geen 2 namelijk).....maar daar is die eigenlijk nog niet strak genoeg voor....na 8 april ga ik er nog eens over nadenken. ;)

Nico GTR zei:
Netoj zei:
Wanneer komen er nou luxe kentekenplaten erop :LOL:

Ehm....even afhankelijk van hoe mijn garage daar mee om zou gaan (wil geen 2 namelijk).....maar daar is die eigenlijk nog niet strak genoeg voor....na 8 april ga ik er nog eens over nadenken. ;)

Maar een hoger cijfer krijg je toch alleen bij kwijtgeraakt/gestolen kenteken? Er zijn zat adressen waar je gewoon een nieuwe plaat kan bestellen zonder een hogere duplicaat code te krijgen. Dus als de garage er niet aan mee wil werken ken ik nog wel een adresje in BoZ waar je ze kan bestellen. Heb je meteen een goed excuus om weer eens deze kant op te komen (en je biervoorraad aan te vullen) :D

Overigens is zo'n schuimkanon wel erg leuk speelgoed (y). Maar ligt het nu aan mij of ligt er echt nagenoeg evenveel schuim op de oprit als dat er op de Clio zit?

Je krijgt geen tweetje als je met je rijbewijs en je kentekenbewijs de oude platen inlevert bij een goede automateriaalzaak, die kunnen zelfs ter plekke luxe platen maken als het rustig is.

Kom op Nico, mooie tijd nu om even die luxe platen te regelen. Wat hierboven ook al gezegd wordt, het levert je geen extra cijfertje op.
Kost even een paar tientjes, maar dan ziet het er nog gelikter uit (y).

Dirk en BMWe46csl,

Daar hebben jullie wel gelijk in. Maar dan moeten ze geen foutje maken bij aanvragen. Het allerliefste laat ik de 1 natuurlijk gewoon weg.
Bier is wel een goed idee overigens. :)

Qua schuim, de Volvo was hiervoor aan de beurt. En het blijft erg lang liggen. Dus dan vul je het ook snel weer aan. :)

@Adinsx, ja... Maar die deukjes. :( Ik zal wel een klikhouder voor gaan bestellen....... Dan binnenkort maar eens vragen.

Foutje bij het aanvragen? Er hoeft niets aangevraagd te worden. Je gaat naar de Brezan, geeft de papieren af, en ze drukken / maken daar ter plekke de nieuwe platen voor je. 's morgens gebracht, 's middags ophalen. Nergens wordt geregistreerd dat je luxe platen hebt ipv gewone.

Dus hup, Brezan is al geopend. Kun je vanmiddag al foto's showen met de luxe platen (y). En er gek van op kijken doen ze niet. Dat doen ze alleen als je met het kenteken van een caravan aankomt en ze eerst de bak in moeten duiken of ze de W wel als dikke letter hebben liggen. :)

Wanneer je met je ijskrabber over de ruit gaat, dan gaat de Gyeon laag er toch ook af? Tenminste, ik neem aan dat wanneer je het met een polijstmachine eraf krijgt, het met de ijskrabber ook lukt.
Gek genoeg heb ik, ondanks de korte houderschap, met mijn laatste 4 auto's allemaal een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen. Heb er dus "ervaring" mee. Gezien de auto's allemaal vrij nieuw waren heb ik nooit echt verschil gemerkt tussen de oude en nieuwe ruit.

adinsx zei:
Foutje bij het aanvragen? Er hoeft niets aangevraagd te worden. Je gaat naar de Brezan, geeft de papieren af, en ze drukken / maken daar ter plekke de nieuwe platen voor je. 's morgens gebracht, 's middags ophalen. Nergens wordt geregistreerd dat je luxe platen hebt ipv gewone.

Dus hup, Brezan is al geopend. Kun je vanmiddag al foto's showen met de luxe platen (y). En er gek van op kijken doen ze niet. Dat doen ze alleen als je met het kenteken van een caravan aankomt en ze eerst de bak in moeten duiken of ze de W wel als dikke letter hebben liggen. :)

Is alleen geen Brezan echt in de buurt.....nou ja komt wel goed! Ik zal wel ff rondvragen. :D

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Wanneer je met je ijskrabber over de ruit gaat, dan gaat de Gyeon laag er toch ook af? Tenminste, ik neem aan dat wanneer je het met een polijstmachine eraf krijgt, het met de ijskrabber ook lukt.
Gek genoeg heb ik, ondanks de korte houderschap, met mijn laatste 4 auto's allemaal een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen. Heb er dus "ervaring" mee. Gezien de auto's allemaal vrij nieuw waren heb ik nooit echt verschil gemerkt tussen de oude en nieuwe ruit.

Ehm ja dat klopt! Maar dat zijn de "kleine" laagjes zeg maar, je merkt het verschil wel tijdens krabben. Daarom garanderen ze denk ik ook maar 6 tot 12 maanden afhankelijk van de regenhoeveelheid. Ruitenwissers schuren ook een beetje zeg maar. :D

Das maar goed ook eigenlijk. ;) Geen lekkage en dergelijke. (y)

Je kunt eigenlijk ook beter een de-icer gebruiken als je je ramen echt krasvrij wilt houden.

Maar met een coating zou je als het goed is ook minder last moeten hebben van ijsvorming op de ruiten.

Ben te ongeduldig voor een de-icer, heb meestal gewoon een doekje over de voorruit heen. Een originele Clio accessoire van pa die ondertussen ook alweer uit 2003 stamt. Maar werkt perfect. ;)

Op de zijruiten gaat het er inderdaad altijd zo af, is een superdun laagje met de coating. (y)

Beetje late reactie: mocht je nog eens een steen tegen je ruit krijgen van een voorganger, noteer het kenteken. Als je dat op je schadeformulier vermeld wordt de schade namelijk op de WA verzekering van het bedrijf (of de bestuurder van) verhaald. Aangezien het zeer plausibel is dat het daar vandaan komt.

Bij ruitvervanging wordt er nooit een rit door de wasstraat gemaakt. Daar moet je minstens 24 uur mee wachten tot de kit goed uitgehard is. Anders duw je de ruit scheef.

Schuimlansje is wel handig. maar ik vraag me altijd af: heb je daardoor nou ook geen spons/washand/borstel meer nodig voor het meeste vuil?

Ik heb kenteken genoteerd en doorgegeven. ;) Wel in de haast een verkeerde gedachtegang gemaakt en 85 genoteerd in plaats van BS. Maar dat was met hulp van Audi80Coupe snel genoeg opgelost! (y)

Ik krijg tzt nog te horen van het hoe en wat van de schadeafhandeling, ik hoop inderdaad ook dat ze het gewoon konden verhalen op de WA verzekering van van Gansewinkel.

Das goed om te weten! ;)

Jawel, daarna heb je nog wel een washandschoen nodig, maar dit haalt bij een flink vieze auto de grootste modder en zand bende van de auto zonder dat je daarvoor hard hoeft te schrobben. Je brengt het dus ook in principe aan op een droge.
De Clio was al schoon en heb ik dus afgespoten, daarna schuim erop en toen met een washandschoen al het schuim eraf "geveegd"

Voorruit vervangen heeft de verzekering van de tegenpartij 263 euro en 81 cent gekost. Jawel vandaag bericht dat de schade word verhaald.

Ik hoop morgen nog een verrassing te hebben, vandaag voor mijzelf een grote maar helaas kreeg ik ze niet mee.... :(

Mooi dat het opgelost is met de ruit! (y)

Valt me aan de ene kant nog best mee, ik geloof dat ik eens voor de Yp een nieuwe zijruit heb gekregen, en die had een waarde van ruim 100 euro, en dat is ook al wat jaartjes terug.

Tijdelijk geïnstalleerd.

24768772467_71905bb2f9_c.jpg

Gisteren stond de duplicaatcode er nog niet op, dus ik kreeg ze helaas niet mee. Ook jammer dat die 1 niet meer luxe mag zijn volgens de vernieuwde regels. Ach t staat wel beter. Nu nog ff beter vastmaken zodat je ze niet kunt stelen en dan is t perfect!

27858931189_f6155afb09_c.jpg

Beter die kentekenplaat. (y)

Nieuwe voorruit is ook fijn, mijn voorruit zit ook vol met krassen. Zag laatst wel ergens een bedrijf die het kon polijsten, maar dat kostte ook dik 200 Euro. Betaal al 6 jaar voor WA+, maar nog niet gebruik van kunnen maken. :p

Dank je! Vind het ook wel mooi.

Jeetje dik 200? Dan kun je al bijna een nieuwe laten installeren voor dat geld.

Het is het waard Joël. Zo fijn!

Ik opende toevallig per ongeluk je topic op de eerste pagina. Daar stond ie dan: aftermarket doppen, dealerkentekenplaathouder voor, niet zo heel mooi schoon en nog maar 172.500 door de wielen gehad. Wat is ie inmiddels al een hoop veranderd en wat ziet ie er toch wel stukken beter uit inmiddels. Dat kenteken met opgelegde letters is voor jou een geel-blauw-zwarte kers op de kersenrode taart en het staat er zeker niet verkeerd op. (y)

Haha, ja.....we komen aan het einde van jaar 2....ik zal op 8 februari wel de nummertjes die ik zelf bijhoud even delen. :D

Maar dat het verschil maakt is evident, fijn dat jij het ook ziet Dirk. En dank je wel voor je mooie reactie! ;)

Ziet er netjes uit met de luxe kentekenplaat en nieuwe voorruit. Zo'n nieuwe voorruit is inderdaad echt een vooruitgang die je rijplezier echt verbetert.

Ziet er goed uit Nico!(y) Ik denk dat onze luxe kentekenplaten erg dicht bij elkaar in de buurt zijn geweest, die van mij liggen sinds 28 december al klaar bij dezelfde Brezan, maar ze waren mij vergeten te bellen... Morgen maar ophalen dan:p

adinsx zei:
Hè hè :) eindelijk die luxe kentekenplaten.

Veel te vroeg, wilde pas na 8 april. :T Maar staat wel beter...das waar. ;)

PauseBreak zei:
Ziet er netjes uit met de luxe kentekenplaat en nieuwe voorruit. Zo'n nieuwe voorruit is inderdaad echt een vooruitgang die je rijplezier echt verbetert.

Thanks, ja idd! Het geeft ook veel meer rust qua lichten van tegenliggers.

S-RS zei:
Ziet er goed uit Nico!(y) Ik denk dat onze luxe kentekenplaten erg dicht bij elkaar in de buurt zijn geweest, die van mij liggen sinds 28 december al klaar bij dezelfde Brezan, maar ze waren mij vergeten te bellen... Morgen maar ophalen dan:p

Dank!

Oh das grappig! Had ik dat eerder geweten...;) Ben nu woensdag pas weer in Groningen. :( Minor is bijna klaar, nog 2 lessen, 4 tentamens en dan is t afgelopen.

Heb donderdag het project afgesloten voor het bedrijf waar we dat hebben gedaan, met groot succes, nu de laatste hand leggen aan alle eindverslagen, leren en done! Maar eens zien wat we dan allemaal wel en niet mogen doen. :D

Nico GTR zei:
Dank!

Oh das grappig! Had ik dat eerder geweten...;) Ben nu woensdag pas weer in Groningen. :( Minor is bijna klaar, nog 2 lessen, 4 tentamens en dan is t afgelopen.

Heb donderdag het project afgesloten voor het bedrijf waar we dat hebben gedaan, met groot succes, nu de laatste hand leggen aan alle eindverslagen, leren en done! Maar eens zien wat we dan allemaal wel en niet mogen doen. :D

Ja, dan hadden we even een mini meet kunnen doen! Ah kijk aan, dus het einde is in zicht. Succes met de laatste loodjes, komt vast goed(y)(y)

Kleine upgrade, maar het staat zoveel beter (y).
Succes met de laatste loodjes.

Dank je gehaktstaaf. ;)

En zo werd het 08-02-2018…..jaar 2 is afgesloten we beginnen aan jaar 3!

Clio stond precies 1 jaar geleden op 186.645 km, stand vandaag de dag is 219.046 km, dat maakt meer dan 32.000 km gereden dit afgelopen jaar. Woeps!

Qua onderhoud kunnen we stellen dat er een paar tegenvallers in zaten, maar de leeftijd en kilometerstand in gedachten houdend valt het achteraf wel mee. Ik heb alles zelf kunnen oplossen en de auto rijd beter dan ooit tevoren.

Nieuwe onderdelen dit jaar zijn:
• Achterste veren
• Remschoenen achter
• Startprobleem opgelost (kabelbreukje in de boom)
• Oliebeurt
• Stabilisatorbouten
• Stuurkogel
• Kleppen stellen (2 maal)
• Bobine
• Bougiekabels
• Bougies
• Koppakking
• Kleppendekselpakking
• Thermostaat
• Inlaatspruitstukpakkingen
• Gaskleppakking
• Uitlaatspruitstukpakking
• (Gereviseerde c.q. schoongemaakte) injectoren
• D-riem
• Multiriem
• Oliebeurt
• Voorruit
• Oliebeurt (07-02-2018)

En nu waren we gisteren weer toe aan een oliebeurt…..15.000 km zonder enig probleem gereden. Het is wellicht wel iets dat je van een auto verwacht, maar ik had het nog niet meegemaakt met deze. :p Enkel olie vervangen? Kan dat?
Hoe dan ook, terugbladerend in mijn topic bedenk ik me dat ik nog iets ben vergeten.

April 2017 heb ik de startproblemen voorgoed verholpen. Maar hoe? Nergens terug te vinden….nou!
Bij een Clio 2 phase 2 is de startonderbreker ingebouwd in de UCH, het centrale regelorgaan van de auto, en de ECU, de computer voor de motor. Kort gezegd is het stappenplan:
Sleutel -> Transponder -> Sleutel herkend -> Lampje blijft constant branden -> UCH krijgt signaal dat sleutel is herkend -> UCH geeft signaal aan ECU dat de ontsteking mag worden vrijgegeven -> Conformatie van ECU -> Lampje gaat uit -> Motor start.

Bij mij ging het fout in de communicatie vanaf UCH naar ECU, deze kabelboom loopt over de versnellingsbak en de communicatie draad is paars of wit…..
Spot de fout……
32825621743_a675dafa9c_c.jpg

Sindsdien heeft die niet meer vervelend gedaan, dus ik heb hem te pakken gekregen. :D
De rest is wel bekend natuurlijk….wat staat er dit jaar op de planning? Nog niks staat vast….maar ik weet wel dat die ergens dit jaar dichter naar de grond toe moet. En ik heb de eerste delen al liggen. :D
Verder zit er een idee in mijn achterhoofd….en die gaat er niet meer weg….ik denk niet dat ik dat idee dit jaar tot uitvoer ga brengen. Wellicht volgend jaar? Hoe dan ook, wordt vervolgd….naar de 250k dus dit jaar? Kijken hoe het zit met de duurzaamheid van een D7F.

Terugbladerend….
Dag van aankoop:
34387997656_bd20b6e7ee_c.jpg

Jaar later:
32594150400_d1436c7c03_c.jpg
35573019510_6c6865e045_c.jpg

Heden:
40032204042_9419acdd38_c.jpg

Ik ben tevreden, op naar jaar 3 en hopelijk volgend jaar rond deze tijd op minimaal 250k. (y)

Gefeliciteerd met deze mijlpaal Nico, zoals altijd staat de Clio er ondanks zn ervaring nog heerlijk fris bij. Maar wat zijn die plannen dan? Turbo er op?

Thanks Zadelsnuiver. Nou ja....ik wil het chassis 43-HD-TP graag behouden. Maar hij mist wel iets........turbo kan de drijfstangen niet aan en versterkte drijfstangen zijn er niet te vinden voor dit blok.

Wat dan......Renault leverde deze auto ook met een 1.6 K4M of een 2.0 F4R, die laatste is me voor nu net te groot, maar je leert veel van een motorswap doen, in principe is het bolt in.......ik kan het mezelf nog lastiger maken door voor een K4M te gaan die werd geleverd in de Renault Clio 3 GT.....een motor met 6 bak (past dat in het chassis?) 128 pk....

Dus dat idee. Het is voornamelijk om de ervaring en het leerproces te doen. Alles eens uit elkaar halen, de hele constructie echt goed begrijpen. Nu maar eens de tijd ervoor vinden en de ruimte. :D
Daarom volgend jaar nog maar eens over nadenken. ;) Dit jaar rijd ik nog door met de D7F.

Gefeliciteerd! Je hebt er in de tussentijd goed voor gezorgd dus inderdaad lekker nog even houden deze Clio! Een motorswap is wel een ambitieus plan! Hoeveel zou je er dan daadwerkelijk op vooruit gaan kwa snelheidsbeleving (dus 0-100 tijd, trekkracht toename etc)?

Terug
Bovenaan