Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon Dirk zei:D. Elzinga zei:Mechanix zei:Het is alleen wel jammer dat je er met zo'n verlaging geen 40 pk bij krijgt...![]()
Nee, dat lukt pas als je er ook zo'n Nurburgring-sticker erop plakt.
Zo hard gaat dat nou ook weer niet. Iedere sticker voegt ongeveer 5 pk toe. Oftewel, snel een paar panelen stickerbomben en je trekt zelfs de 4C van eenvrijeusernaam er nog uit. :T
Damianw26 zei:Goed werk uiteraard![]()
Altai zei:Ik zat te kijken naar de foto’s voor en na zonder de tekst te lezen en bedacht te zien: Heeft die Nico nu een heel bos neer gezet? Tweede gedachte, zie ik het nu goed zijn de tegels weggehaald?...
Toch maar lezen.
Subtiele verlaging, keurig gedaan.
![]()
Mechanix zei:Toe maar, nog door de pootjes ook op z'n oude dag! Maar het ziet er wel goed uit, dat moet ik nageven.
Het is alleen wel jammer dat je er met zo'n verlaging geen 40 pk bij krijgt...![]()
D. Elzinga zei:Mechanix zei:Het is alleen wel jammer dat je er met zo'n verlaging geen 40 pk bij krijgt...![]()
Nee, dat lukt pas als je er ook zo'n Nurburgring-sticker erop plakt.
Gewoon Dirk zei:Zo hard gaat dat nou ook weer niet. Iedere sticker voegt ongeveer 5 pk toe. Oftewel, snel een paar panelen stickerbomben en je trekt zelfs de 4C van eenvrijeusernaam er nog uit. :T
A3-White zei:Blijft een mooie verschijning en nu met de verlaging een blijfertje?
Nico GTR zei:Voor/Na
![]()
![]()
Ja, inderdaad de doos bevatte onder andere een Eibach pro-kit samen met nieuwe toplagers en wat andere rubbers die ik graag wilde vervangen nu ik toch bezig was.
Want als ik iets doe, moet het goed. Anders liever niet. De toplagers waren absoluut geen overbodige luxe, het rubber was aan het vergaan en het kogellager dat erin zat? Hmm, zelfs zand zal een smerend effect hebben vergeleken daarmee.
Stuurgedrag is dus weer perfect te noemen, hij deint niet, is soms bijna stug te noemen, maar de manier waarop die nu blijft liggen, mooi vlak! En dat heeft 1 nadeel........het vermogen dat de motor heeft is te weinig voor wat het chassis aan kan op dit moment.
Maar wel tevreden!
![]()
Bofkont zei:Echt top die verlaging, staat geweldig![]()
Optie 2)
OEM Renault Reversi 16 inch
Lycan Capri zei:OEM-liefhebber Bofkont die een verlaging netjes vind... wauw
Verder goede plannen Nico. Velgen optie 3 vind ik het mooiste
Gewoon Dirk zei:Qua velgen zeg ik zonder twijfel optie 2. Lekker tegendraads en eigenwijs.1 en 3 zijn weliswaar ook leuk maar wel een veel veiligere keuze als je het mij vraagt.
adinsx zei:Optie 2)
OEM Renault Reversi 16 inch
Brr... blijf daar maar ver van weg... Afgrijselijk vind ik ze haha.
Mis nog wel de 16" 182 wielen in antraciet in je lijstje overigens
En anders ga ik voor optie 3![]()
omniradius zei:Ahh mooi hoor die verlaging. Staat zeker niet verkeerd!Maar idd, ik zou hem verder niet teveel "petje" maken. Maar ach anderzijds, iedereen moet lekker doen met zijn bezit wat ie wil, toch?
![]()
L P Dijkstra zei:zoals deze witte bv Nico..?![]()
L P Dijkstra zei:goeie 19 16v's phase 1 stijgen al aardig in prijs in Frankrijk... zijn er niet zoveel meer
Marc-827-vitesse zei:Staat beter idd Nico. Lekker bezig!
Bossinkje zei:Verlaging doet 'm goed!![]()
Als ik die foto's zo onder elkaar zie zonder te lezen lijkt het mij een auto die last heeft van het 'bachelor-effect'.Altai zei:Ik zat te kijken naar de foto’s voor en na zonder de tekst te lezen en bedacht te zien: Heeft die Nico nu een heel bos neer gezet? Tweede gedachte, zie ik het nu goed zijn de tegels weggehaald?...![]()
Zadelsnuiver zei:Groen is groen![]()
Dakloos zei:Als ik die foto's zo onder elkaar zie zonder te lezen lijkt het mij een auto die last heeft van het 'bachelor-effect'.Altai zei:Ik zat te kijken naar de foto’s voor en na zonder de tekst te lezen en bedacht te zien: Heeft die Nico nu een heel bos neer gezet? Tweede gedachte, zie ik het nu goed zijn de tegels weggehaald?...![]()
Subtiele verlaging, altijd goed!![]()
Gewoon Dirk zei:Jammer vanuit esthetisch oogpunt maar geheel begrijpelijk. Deze auto moet tot op zekere hoogte toch vooral een werkpaard zijn, wel eentje die vertroeteld wordt. Misschien komt er nog eens een keer een auto bij voor de fun, dan kan je die lekker plat leggen en de daarbij horende compromissen voor lief nemen.
Carkiller zei:Dat is niet zo mooi, begrijpelijk dat een dagelijkse auto gewoon comfortabel moet rijden.
Snap je keuze dus om weer terug naar standaard te gaan, alleen om de looks verlagen is ook niet goed.
Wilde trouwens mijn Daihatsu Sirion ook verlagen, maar nu twijfel ik of dat wijs is...
rke zei:Nico, sorry, maar jij had beter kunnen weten.
Een massa, opgehangen tussen twee veren, waarvan slechts een gedempt, en een van de vaste kanten is zelf ook een bewegende massa.
Van dat stelseltje ga je de veerconstante van de gedempte veer veranderen.....
En dan zijn de resultaten anders dan je verwacht had.....
Je wil de kracht waarmee de band op het wegdek drukt zo groot mogelijk en zo constant mogelijk houden. Misschien lichtere velgen, een zwaardere ingaande demping of toch gewoon vertrouwen op wat meneer Renault voorschrijft. En als je de veerconstante verandert, verander dan ook de demping, of laat het doen door iemand die door ervaring weet wat hij doet.
Ik heb wel een adresje van iemand die een goede naam heeft. Startnummer 58..
Zunigrijje zei:Een haat-liefde verhouding, dat komt mij bekend voor: had ik met de 205 ook en uiteindelijk overwint de haat het. Dus verstandig om die verlaging ongedaan te maken.
Damianw26 zei:Hmmm had ik niet verwacht eigenlijk gezien je ervaringen met het Renault cup chassis. Ik rij al 2 jaar en onder 2 up”s met eibach veren en massievere draagarmrubbers, bevalt mij enorm goed. Ik denk dat de Clio standaard al vrij comfortabel was, waardoor de overstap zo groot is.
Zadelsnuiver zei:Jammer maar begrijpelijk Nico, voel me wel een beetje schuldig nu want we hebben het er zo vaak over gehad..
Maar in elk geval iets wat je nu van je lijstje af kan strepen, je hebt het geprobeerd, nu ben je de ervaring rijker
Overigens had ik met de Punto echt een totaal andere transformatie, van vrij wollig sturende auto naar een echte bochtenridder, er was geen bocht waar ik niet volgas doorheen kon en dat op winterbanden! Wellicht dat je met een schroefset toch een betere afstemming van veer en demper hebt. Comfort was ook echt niet slecht, maar ik had dan ook 175/65 banden dacht ik, die geven aardig wat vering natuurlijk.
Anyway, gauw op MP die troep en op naar het volgende hoofdstuk![]()
Nico GTR zei:Ja toch wel he? Denk ook dat het heel persoonlijk is....het enige wat mij tegenstond was de bodyroll...en het gevoel van gewichtsverplaatsing bij aanremmen. Die zijn wel mooi onder controle nu. Maar het gevoel dat de Clio me altijd gaf is weg.....en neem van mij aan. Als jouw Up! nu naar je zin is lekker zo houden! Dat is meer waard dan nog iets lager omwille van de looks.
Mechanix zei:Nico GTR zei:Ja toch wel he? Denk ook dat het heel persoonlijk is....het enige wat mij tegenstond was de bodyroll...en het gevoel van gewichtsverplaatsing bij aanremmen. Die zijn wel mooi onder controle nu. Maar het gevoel dat de Clio me altijd gaf is weg.....en neem van mij aan. Als jouw Up! nu naar je zin is lekker zo houden! Dat is meer waard dan nog iets lager omwille van de looks.
Je was volgens mij al hartstikke tevreden met je Clio, maar je bent jong en je wilde wat. Jammer dat de verlaging niet positief uitpakte, maar het is gelukkig terug te draaien. En je bent een ervaring rijker (en tevens een illusie armer).
Meteen de reden waarom ik niets aanpas aan mijn auto. Ik vind hem zo goed rijden en veranderingen zijn niet altijd verbeteringen.
Mechanix zei:Meteen de reden waarom ik niets aanpas aan mijn auto. Ik vind hem zo goed rijden en veranderingen zijn niet altijd verbeteringen.
Nico GTR zei:Zadelsnuiver zei:.... je hebt het geprobeerd, nu ben je de ervaring rijker![]()
..maar eigenlijk is die 3 cm teveel van het goede.....het verpest alles...