Nico GTR
Asfaltkampioen
Damianw26 zei:Mooie mijlpaal en een mooi project zo'n blokwissel, 2.0 zou niet gek zijn!
Dank! Ja vind ik ook, maar ik vrees dat die 2.0 me problemen kan gaan opleveren bij de RDW. Die 1.6 is makkelijker op kenteken te krijgen. En snel zat in principe.
omniradius zei:Gefeliciteerd! Je hebt er in de tussentijd goed voor gezorgd dus inderdaad lekker nog even houden deze Clio! Een motorswap is wel een ambitieus plan! Hoeveel zou je er dan daadwerkelijk op vooruit gaan kwa snelheidsbeleving (dus 0-100 tijd, trekkracht toename etc)?
Thanks, komt wel goed!
Wellicht, maar ik hoop in mijn leven nog heel wat mooie auto's bouwen en dan is dit een leuk begin om even alle aspecten te hebben gezien. Zeker omdat het bolt-in is.
Maar ik ga van 93 Nm naar 146 Nm, van 58 pk naar 106 pk, van 0-100 in 15 seconden naar 0-100 in 9,6 seconden. Dus ook al ligt het koppel hoger en zul je meer toeren moeten maken om alles eruit te krijgen, je hebt nog over in het bovengebied. Op lage toeren komt die net zo goed mee als de 1.2 8V die natuurlijk bijna 1000 tpm lager die 93 Nm al levert. Dus het is vooral alles boven de 4k die ik nu niet heb.
Boppie zei:Een 1.6 K4M is al goed te merken. De D7F is een prima blokje, maar geen hardloper.
Precies dat.
Nu wil ik de premie voor het wisselen van auto niet betalen omdat ik weet wat ik heb aan mijn huidig chassis. Daarbij koop je een schadeauto met alle opties die ik wil overzetten veelal voor een euro of 300 (rijdbare schade) zelfde kilometers als mijn auto dus is dat een hele leuke optie. Kostentechnisch zal het wel een kleine 1000 euro worden na het vervangen van dingen als koppeling, distributie en een kijkje in het blok met de daarbij behorende nieuwe onderdelen. Maar dat vind ik het wel waard. Dat betaal je immers ook wel bij het oplossen van achterstallig onderhoud en dan sta je er in mijn optiek altijd minder goed voor dan als je dat ineens aanpakt.
Maar goed........dit is puur nog speculeren, het zit in mijn achterhoofd, termijn onbekend.