Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Caspian zei:Grote kans dat ik er maandag ook met de auto ben.![]()
funf zei:Zo’n poetsbeurtje doet toch altijd weer wonderen, hij staat er weer strak bij.![]()
Boppie zei:Ziet er weer netjes uit.
Die 1.2 16v was mij even ontschoten. Is dat een hobbyproject of een opvolger?
Damianw26 zei:Erg mooi weer zeg, zit er een wax onder? Mijn auto met dit weer 4 weken geleden gewassen 3x raden hoe het eruit ziet nu
Bofkont zei:Ah leuk Nico, goed bezig!
Ja achter de wielen hoopt veel meer op! dus moet je even insprayen/ losboenen.
Maar dan komt er ook een partij los.
Ik gebruik deze, echt ideaal.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Wheel_Woolie_Medium_MWW0201_102163
Bofkont zei:Ach ik verzamel al 15 jaar, en ben nog steeds bezig
Maar mooie producten die collinite en wetcoat !!
Zadelsnuiver zei:Weer lekker bezig Nico, 6000 kilometer al met de nieuwe koppakking! Daar doe ik een jaar over met de GTI![]()
PauseBreak zei:Voor wat betreft de binnenkant van je velgen: Doe dat als je ze wisselt naar de andere set (ik neem even schaamteloos aan dat je een andere set hebt; winter/zomer). Dan de binnenkant inspuiten met Dasty (de gele) en direct met ruim water afnemen en afspuiten. Schoner dan dat ga je het niet krijgen![]()
PauseBreak zei:Voor wat betreft de binnenkant van je velgen: Doe dat als je ze wisselt naar de andere set (ik neem even schaamteloos aan dat je een andere set hebt; winter/zomer). Dan de binnenkant inspuiten met Dasty (de gele) en direct met ruim water afnemen en afspuiten. Schoner dan dat ga je het niet krijgen![]()
PauseBreak zei:Zo, doe maar duur met die AluteufelGaat wel lekker met je kilometers zo te zien.
Dasty is op ten duur funest voor allu velgen zou het je absoluut niet aan bevelen.
De allu teufel werkt ook toch echt beter op remstof.
Nico GTR zei:AQUA
SODIUM THIOGLYCOLATE
SODIUM LAURETH SULFATE
CAPRYL GLUCOSIDE
XANTHAM GUM
COUMARIN
HEXYL CINNAMAL
Dat moet erin zitten.
Water is dus onschadelijk, dan een zuur, dan een Natriumdodecylsulfaat een ionische oppervlakte-actieve stof, dan volgt een base, dan een verdikkingsmiddel dan een "geurstof" van hooi en dan een "geurstof" van bloemetjes.
PauseBreak zei:Nico GTR zei:AQUA
SODIUM THIOGLYCOLATE
SODIUM LAURETH SULFATE
CAPRYL GLUCOSIDE
XANTHAM GUM
COUMARIN
HEXYL CINNAMAL
Dat moet erin zitten.
Water is dus onschadelijk, dan een zuur, dan een Natriumdodecylsulfaat een ionische oppervlakte-actieve stof, dan volgt een base, dan een verdikkingsmiddel dan een "geurstof" van hooi en dan een "geurstof" van bloemetjes.
Precies, en hoe hoger het middel vermeld staat, hoe meer er ten opzichte van de andere ingrediënten in zit. Daarbij, goed schoonmaakmiddel zal altijd een of meerdere zuren erin hebben zitten (anders ben je eeuwen bezig om het schoon te krijgen). Daarom ook dat het verstandig is om schoonmaakmiddelen niet in te laten trekken, ruim water te gebruiken bij afnemen en handschoenen te gebruiken. Schoonmaakmiddelen in het algemeen zijn niet heel lief voor je huid namelijk.
Nico GTR zei:![]()
VERDER! Nog leuk nieuws, ik heb het eerste begin gemaakt met mijn velgenverzameling van dezelfde velgen.
![]()
Carkiller zei:Dat zijn geen kleine stenen, gelukkig voor de rest geen schade.
En een nieuwe voorruit wilde je toch al.
Je zal overigens als motorrijder zo'n steen tegen je aan krijgen...
omniradius zei:Ja dat is niet tof nee....
Wij hadden t van de week ook, opeens een flinke ‘POK’ tegen de ruit tijdens t rijden. Moet dus ook een steen zijn geweest oid. Ik dacht echt van, nu moet er wel een sterretje op zn minst zitten... was echt een behoorlijke tik. Maar na inspectie.... niks. Verbaasde me flink, hebben denk ik echt mazzel gehad.
Ben je verzekerd tegen ruitschade?
haarr zei:Mazzel dat het alleen de ruit is.
Positief: je hebt straks een mooie nieuwe ruit zonder krassen.
Caspian zei:Bij het lezen van de titel was ik even bang dat je van de weg gegleden was, maar dat valt gelukkig mee. Blijft zuur natuurlijk.
Gewoon Dirk zei:Zuur van die stenen, hoewel het je wel een nieuwe ruit oplevert. Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad, daar schrik je toch behoorlijk van!
Zadelsnuiver zei:Ik schrok van de topictitel! Maar gelukkig valt het allemaal mee, wel ff schrikken altijd![]()
Boppie zei:Balen.
Ik dacht even dat je in Overvecht was geweest.
Nico GTR zei:Gewoon Dirk zei:Zuur van die stenen, hoewel het je wel een nieuwe ruit oplevert. Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad, daar schrik je toch behoorlijk van!
Ja, ach ik ben over de schrik heen, heb geen stress meer over de evt. kosten want de verzekering heeft de schadeafhandeling gestart, afspraak is gemaakt en alles wordt betaald zonder verlies van no-claim of evt. eigen risico Dus ik krijg een nieuwe ruit!![]()
PauseBreak zei:Nico GTR zei:Gewoon Dirk zei:Zuur van die stenen, hoewel het je wel een nieuwe ruit oplevert. Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad, daar schrik je toch behoorlijk van!
Ja, ach ik ben over de schrik heen, heb geen stress meer over de evt. kosten want de verzekering heeft de schadeafhandeling gestart, afspraak is gemaakt en alles wordt betaald zonder verlies van no-claim of evt. eigen risico Dus ik krijg een nieuwe ruit!![]()
Geen schadeformulier ingevuld dus? In ieder geval fijn dat de enige schade de voorruit was en je nu weer bent bekomen van de schrik.
Marc-827-vitesse zei:Vervelend zulke dingen Nico. Maar ja het lijkt snel opgelost te zijn.
Carkiller zei:Je zal overigens als motorrijder zo'n steen tegen je aan krijgen...
PauseBreak zei:@Nico: Voor een ander keer, die je hopelijk niet nodig gaat hebben, je kunt ook zelf een Europees Schadeformulier invullen met de gegevens die je van de tegenpartij hebt (in zo'n geval dus kenteken, eventueel het bedrijf waarvoor hij rijdt) en dat opsturen. Je verzekering doet dan de rest.
Sketcher zei:Gelukkig viel het mee (was ook bezorgd na het lezen van de titel). Ergens is het onterecht om het niet op die vrachtwagen chauffeur te verhalen maar op je eigen verzekering is een stuk sneller en kost minder hoofdpijn. Zou ik denk ik ook maar gedaan hebben.
Raam van de Alfa kan overigens ook wel een steentje gebruiken. :T
Micha D. zei:Oei, dat is geen lullig steentje. Gelukje bij een ongeluk, moet af en toe ook kunnen.
Ik wou vandaag ook nog langs Carclean rijden, maar ik heb me ingehouden :T. Wat heb je gekocht?
@Tom, Zeker weten! Ook wel een fijn vooruitzicht. Om dat te vieren vandaag maar even langs carclean gereden na mijn tochtje velgen handelen.
Moet die nieuwe ruit toch een beetje goed beschermen. winking smiley
Ah mooi spul! Zelf nog nooit een glascoating aangebracht, maar ik zou zeker je ruit kleien en polijsten voor het aanbrengen.Nico GTR zei:Haha inderdaad moet ook af en toe kunnen.
Gyeon view, coating speciaal voor de ruit. Blijft die langer mooi.
Nieuwe snowfoam in een kan van monello.
Gyeon glass
En ik kreeg een glasdoek als cadeautje.
Mooie showroom is dat overigens.