NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

En zo gebeurt er gelukkig niks meer met je eigen Clio, 6000 km zit de nieuwe koppakking al, oliegebruik is flink teruggedrongen (peil zit nu net niet meer op max. dus zal 1/10 van een liter zijn verbruikt) RTC eindmeet is afgesloten, voorbereiding voor de openingsmeet is begonnen (8 april in Kampen). En de kilometers verdwijnen nog steeds op een redelijk tempo achter de wieltjes.

Maar daar word die wel vies van dus vandaag maar even tussen de buien door de Clio gewassen.

38491573842_7ee84aa833_c.jpg

Aluteufel werkt ideaal (thanks Rene), maar toch vreemd dat al het remstof achter de spaken blijft.

38467313646_8a19723b4f_c.jpg

Mooi schoon weer!

38491564732_0936a0b9bc_c.jpg

Werk aan de 16V staat niet stil, die heeft opgeschuurde en gespoten koplampjes, een nieuwe distributieriem, ashoes, carter (oude zat kit rond de plug waar ik een haarscheurtje vond) schakelstang, olie, filter en nog wat dingetjes. Van de week maar even het mistlicht vervangen, alle wielkuipen weer terugzetten, ruitenwissers vervangen en dan hoop ik dat die ook tot de APK door kan.

Ziet er weer netjes uit.

Die 1.2 16v was mij even ontschoten. Is dat een hobbyproject of een opvolger?

funf zei:
Zo’n poetsbeurtje doet toch altijd weer wonderen, hij staat er weer strak bij.(y)

Absoluut! Dank je funf.

Boppie zei:
Ziet er weer netjes uit.

Die 1.2 16v was mij even ontschoten. Is dat een hobbyproject of een opvolger?

Wagentje van mijn zusje. Maar 3 keer raden wie het meeste mag doen. :T

Ah leuk Nico, goed bezig!

Ja achter de wielen hoopt veel meer op! dus moet je even insprayen/ losboenen.
Maar dan komt er ook een partij los.
Ik gebruik deze, echt ideaal.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Wheel_Woolie_Medium_MWW0201_102163

Erg mooi weer zeg, zit er een wax onder? Mijn auto met dit weer 4 weken geleden gewassen 3x raden hoe het eruit ziet nu

Damianw26 zei:
Erg mooi weer zeg, zit er een wax onder? Mijn auto met dit weer 4 weken geleden gewassen 3x raden hoe het eruit ziet nu

Collinite is de basis, daarbovenop word na elke wasbeurt Gyeon wetcoat. Werkt mooi. (y)

Bofkont zei:
Ah leuk Nico, goed bezig!

Ja achter de wielen hoopt veel meer op! dus moet je even insprayen/ losboenen.
Maar dan komt er ook een partij los.
Ik gebruik deze, echt ideaal.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Wheel_Woolie_Medium_MWW0201_102163

Ja.....mijn verlanglijstje bij carclean word je eng van. :p

Bofkont zei:
Ach ik verzamel al 15 jaar, en ben nog steeds bezig :)
Maar mooie producten die collinite en wetcoat !!

Ja....snap ik! :p en dan heb ik ze ook nog een mailtje gestuurd met de vraag of ze aanwezig zijn op de openingsmeet in Kampen......weet niet of die meet zo veilig zal zijn voor mijn portemonnee. :p

Zadelsnuiver zei:
Weer lekker bezig Nico, 6000 kilometer al met de nieuwe koppakking! Daar doe ik een jaar over met de GTI :D

Thanks! Tsja.....deze week gaat die over de 210.000 heen, koppakking was om en nabij de 203.700. :D Gaat wel lekker zo! ;)

Voor wat betreft de binnenkant van je velgen: Doe dat als je ze wisselt naar de andere set (ik neem even schaamteloos aan dat je een andere set hebt; winter/zomer). Dan de binnenkant inspuiten met Dasty (de gele) en direct met ruim water afnemen en afspuiten. Schoner dan dat ga je het niet krijgen (y)

PauseBreak zei:
Voor wat betreft de binnenkant van je velgen: Doe dat als je ze wisselt naar de andere set (ik neem even schaamteloos aan dat je een andere set hebt; winter/zomer). Dan de binnenkant inspuiten met Dasty (de gele) en direct met ruim water afnemen en afspuiten. Schoner dan dat ga je het niet krijgen (y)

Ja....aluteufel erop spuiten, 5 minuten laten inwerken en dan afspuiten. ;)

Vergelijk, ik heb de Tuga grun.

Ik moet trouwens toch wat gaan wisselen met de velgen en banden aangezien de achterwielen nu op 2 mm profiel zitten.....net nu ik geen tijd heb. :LOL:

p.s. :D

37925622734_091a36e049_c.jpg

PauseBreak zei:

Dasty is op ten duur funest voor allu velgen zou het je absoluut niet aan bevelen.
De allu teufel werkt ook toch echt beter op remstof.

Stukje van het internet.
en goede raad van de "docter" : We laten jullie regelmatig velgen zien. Uiteraard is dit niet het enige wat we poedercoaten.. maar dat weten jullie vast wel.
Wat ons opvalt is dat heel veel mensen super enthousiast zijn over Dasty.. het maakt zo goed schoon en het kost je minimaal geld en moeite om dingen te reinigen. Maar doe ons één plezier: Gebruik NOOIT maar dan ook nooit Dasty op velgen!!! er zit ethanolamine in Dasty, en die is sterk alkalisch.het spul zal op den duur de lichtmetalen velgen aanvreten (origenele en gecoate producten). en zal je de lak van het gecoate product aantasten. Je product kan vlekken krijgen en dof worden en dit gaat niet meer weg door poetsen e.d. Dit zou zo zonde zijn van je velgen toch?? Gebruik een product met een laag "zuurgehalte". Pak van mijn part het afwasmiddel van moeders van het aanrecht.. dan maar beetje meer poetsen maar je hebt langer plezier van je velgen hierdoor.... zo dat was een tip van ons aan jullie..

PauseBreak zei:
Zo, doe maar duur met die Aluteufel :) Gaat wel lekker met je kilometers zo te zien.

Valt wel mee....zoveel hoef ik niet te gebruiken eigenlijk. ;) Gootverpakking gekocht, heb nog zeker 3 liter over. Kilometers gaan zeker lekker! (y)

En eigenlijk tast elk schoonmaakmiddel wel iets aan. Ik zou er niet wakker van liggen, maar ik vind de reactie van aluteufel gewoon leuk. ;)

Dasty is op ten duur funest voor allu velgen zou het je absoluut niet aan bevelen.
De allu teufel werkt ook toch echt beter op remstof.

Haha, je moet eens de ingrediëntenlijst van aluteufel opzoeken en daarna eens bekijken wat dat doet met metalen. Ik kan je verklappen dat ook dat niet heel erg lief is voor je velgen of de laklaag erop. Zoals bij alle schoonmaakproducten het geval is moet je zowel aluteufel als dasty niet in laten trekken. Erop aanbrengen en direct weer afnemen met een doek en ruim water is het devies, en gebruik handschoenen.

Hetgeen je citeert spreekt zichzelf overigens ook tegen. Aluteufel is geen product met een laag zuurgehalte namelijk (wederom, kijk naar de lijst van ingrediënten).

Aluteufel is speciaal ontwikkeld voor de velg, dus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het schadelijk zou zijn.

extra krachtig in gebruik.
toepasbaar op alle soorten velgen (verchroomd, staal en aluminium).
zuurvrij.
reinigt zonder borstel.
voorzien van kindersluiting.
uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.
phosphaat vrij.
https://www.vulcavite.nl/c-1899856/alu-duivel-speciaal-velgenreiniger/

AQUA
SODIUM THIOGLYCOLATE
SODIUM LAURETH SULFATE
CAPRYL GLUCOSIDE
XANTHAM GUM
COUMARIN
HEXYL CINNAMAL

Dat moet erin zitten.

Water is dus onschadelijk, dan een zuur, dan een Natriumdodecylsulfaat een ionische oppervlakte-actieve stof, dan volgt een base, dan een verdikkingsmiddel dan een "geurstof" van hooi en dan een "geurstof" van bloemetjes.

Nico GTR zei:
AQUA
SODIUM THIOGLYCOLATE
SODIUM LAURETH SULFATE
CAPRYL GLUCOSIDE
XANTHAM GUM
COUMARIN
HEXYL CINNAMAL

Dat moet erin zitten.

Water is dus onschadelijk, dan een zuur, dan een Natriumdodecylsulfaat een ionische oppervlakte-actieve stof, dan volgt een base, dan een verdikkingsmiddel dan een "geurstof" van hooi en dan een "geurstof" van bloemetjes.

Precies, en hoe hoger het middel vermeld staat, hoe meer er ten opzichte van de andere ingrediënten in zit. Daarbij, goed schoonmaakmiddel zal altijd een of meerdere zuren erin hebben zitten (anders ben je eeuwen bezig om het schoon te krijgen). Daarom ook dat het verstandig is om schoonmaakmiddelen niet in te laten trekken, ruim water te gebruiken bij afnemen en handschoenen te gebruiken. Schoonmaakmiddelen in het algemeen zijn niet heel lief voor je huid namelijk.

PauseBreak zei:
Nico GTR zei:
AQUA
SODIUM THIOGLYCOLATE
SODIUM LAURETH SULFATE
CAPRYL GLUCOSIDE
XANTHAM GUM
COUMARIN
HEXYL CINNAMAL

Dat moet erin zitten.

Precies, en hoe hoger het middel vermeld staat, hoe meer er ten opzichte van de andere ingrediënten in zit. Daarbij, goed schoonmaakmiddel zal altijd een of meerdere zuren erin hebben zitten (anders ben je eeuwen bezig om het schoon te krijgen). Daarom ook dat het verstandig is om schoonmaakmiddelen niet in te laten trekken, ruim water te gebruiken bij afnemen en handschoenen te gebruiken. Schoonmaakmiddelen in het algemeen zijn niet heel lief voor je huid namelijk.

Jep. Want het ruikt absoluut niet naar bloemetjes. :p

En inderdaad, het zuurvrij houden van kan niet. Maar dit werkt goed. De memo over handschoenen mis ik overigens wel eens. :D

Nico GTR zei:
31761636035_0de4ae13f6_c.jpg

VERDER! Nog leuk nieuws, ik heb het eerste begin gemaakt met mijn velgenverzameling van dezelfde velgen. :p

31614669672_fb28a5ef89_c.jpg

20-12-2016.......bijna een jaar later heb ik voldoende gereden om de 5 mm die ooit op de achterband zat om te zetten in een profieldikte die in principe een procesverbaal kan opleveren.

38767684271_340dc24611_c.jpg

26991965749_d512baa474_c.jpg

Goed genoeg....

23902981787_03fb675c3e_c.jpg

24894439568_d9708b8262_c.jpg

38736651262_7c365793bd_c.jpg

Zo vervoeren is wel handiger.....:p

38736657292_1577a9708c_c.jpg

26992094409_fe1b0f20ce_c.jpg

Qua looks vind ik 195/50 mooier dan 185/55, kijken hoeveel meerverbruik dit me gaat opleveren.

23902976987_39e7326ee7_c.jpg

38051108404_d136d079dd_c.jpg

Dit is toch een tikkie zwarter....heb er maar 1 gedaan. Ga ze terugschuren, lakken en weer 100% netjes maken. (y)

En toen stonden we gezellig langs de kant van de weg om de schade te inspecteren.

38255485505_f9fd95ee33_c.jpg

38427764294_c308989def_c.jpg

39137817821_3c933d60f7_c.jpg

Vrachtwagen met steengruis, ik ging inhalen, ineens een enorme knal en 5 scheuren in mijn voorruit. Dus truckers.....als jullie kiepwagens met steengruis voor wegaanleg vervoeren vind ik dat heel fijn, maar maak alsjeblieft je bumper schoon.

Zodoende een fijn sterretje, morgen een afspraak bij de schadehersteller, krijg een nieuwe ruit. Toch nog 1 lichtpuntje. Verder geen schade, maar was wel goed schrikken.

Dat zijn geen kleine stenen, gelukkig voor de rest geen schade.
En een nieuwe voorruit wilde je toch al.;)

Je zal overigens als motorrijder zo'n steen tegen je aan krijgen...

Ja dat is niet tof nee....
Wij hadden t van de week ook, opeens een flinke ‘POK’ tegen de ruit tijdens t rijden. Moet dus ook een steen zijn geweest oid. Ik dacht echt van, nu moet er wel een sterretje op zn minst zitten... was echt een behoorlijke tik. Maar na inspectie.... niks. Verbaasde me flink, hebben denk ik echt mazzel gehad.

Ben je verzekerd tegen ruitschade?

Mazzel dat het alleen de ruit is.
Positief: je hebt straks een mooie nieuwe ruit zonder krassen.

Bij het lezen van de titel was ik even bang dat je van de weg gegleden was, maar dat valt gelukkig mee. Blijft zuur natuurlijk.

Carkiller zei:
Dat zijn geen kleine stenen, gelukkig voor de rest geen schade.
En een nieuwe voorruit wilde je toch al.;)

Je zal overigens als motorrijder zo'n steen tegen je aan krijgen...

Gelukkig niet inderdaad. Klopt een nieuwe voorruit stond al heel lang op mijn wensenlijstje. Dus wat dat betreft ben ik er niet zo rouwig om.

omniradius zei:
Ja dat is niet tof nee....
Wij hadden t van de week ook, opeens een flinke ‘POK’ tegen de ruit tijdens t rijden. Moet dus ook een steen zijn geweest oid. Ik dacht echt van, nu moet er wel een sterretje op zn minst zitten... was echt een behoorlijke tik. Maar na inspectie.... niks. Verbaasde me flink, hebben denk ik echt mazzel gehad.

Ben je verzekerd tegen ruitschade?

Ze kunnen verrassend veel hebben, ik heb het vermoeden, maar zal morgen nog even puzzelen met de restanten van de kei, dat het 1 steen is geweest en dat die in 4 plus een paar kleine stukjes uit elkaar is gespat op mijn voorruit. De klap was echt erg! Verleden week een kiezelsteentje tegen de ruit gehad die enkel een extra (nog eentje....:() putje erbij had gemaakt. Mijn hartslag zat ook direct op 150...echt kei en keihard.

Jup, sinds ik van verzekeraar ben overgestapt betaal ik 4 euro per maand extra voor WA+ zonder eigen risico. Die haal ik er nu wel direct uit.

haarr zei:
Mazzel dat het alleen de ruit is.
Positief: je hebt straks een mooie nieuwe ruit zonder krassen.

Dat was inderdaad mijn grootste vrees, de steen had echt niet lager moeten zitten, dan had die op de motorkap gezeten.

Das zeker positief, ben ik stiekem ook best wel heel erg blij mee.

Caspian zei:
Bij het lezen van de titel was ik even bang dat je van de weg gegleden was, maar dat valt gelukkig mee. Blijft zuur natuurlijk.

Aan de ene kant wel, het geeft een hoop geregel, en zeker zo voor de kerst ben ik benieuwd of het nog lukt dit jaar of dat het 2018 wordt. Maar zoals haarr al opmerkt, ik heb straks een krasvrije voorruit, en gezien de staat van de huidige gaat dat heel erg merkbaar zijn. Dus ergens is t wel prettig.

Zuur van die stenen, hoewel het je wel een nieuwe ruit oplevert. Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad, daar schrik je toch behoorlijk van!

Gewoon Dirk zei:
Zuur van die stenen, hoewel het je wel een nieuwe ruit oplevert. Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad, daar schrik je toch behoorlijk van!

Ja, ach ik ben over de schrik heen, heb geen stress meer over de evt. kosten want de verzekering heeft de schadeafhandeling gestart, afspraak is gemaakt en alles wordt betaald zonder verlies van no-claim of evt. eigen risico Dus ik krijg een nieuwe ruit! ;)

Zadelsnuiver zei:
Ik schrok van de topictitel! Maar gelukkig valt het allemaal mee, wel ff schrikken altijd o_O

De topictitel is iets gedramatiseerd sorry daarvoor. :)

Was best redelijk schrikken inderdaad.

Boppie zei:
Balen.

Ik dacht even dat je in Overvecht was geweest.

Ik heb daar twee jaar gewoond.

Slechts één schietpartij toen voor de deur meegemaakt. Viel dus allemaal wel mee :cool:

Nico GTR zei:
Gewoon Dirk zei:

Ja, ach ik ben over de schrik heen, heb geen stress meer over de evt. kosten want de verzekering heeft de schadeafhandeling gestart, afspraak is gemaakt en alles wordt betaald zonder verlies van no-claim of evt. eigen risico Dus ik krijg een nieuwe ruit! ;)

Geen schadeformulier ingevuld dus? In ieder geval fijn dat de enige schade de voorruit was en je nu weer bent bekomen van de schrik.

PauseBreak zei:
Nico GTR zei:
Gewoon Dirk zei:

Geen schadeformulier ingevuld dus? In ieder geval fijn dat de enige schade de voorruit was en je nu weer bent bekomen van de schrik.

Nee, ik denk niet dat de chauffeur echt door heeft gehad wat er is gebeurd, hij wilde ook niet mee naar het tankstation seinen, half op de afrit rijden, knipper etc. reageerde hij niet op. Dus om het overige verkeer maar niet te hinderen of gevaarlijke capriolen te nemen eieren voor mijn geld gekozen en er zelf afgegaan. Wetende dat ik toch wel dekking heb voor een ruit. Mocht de motorkap geraakt zijn was ik er denk ik nog wel achteraan gegaan.

Maar inderdaad, enkel de voorruit. Gelukkig!

38454643224_06d8d5acca_c.jpg

Gezien de plek van impact vond de man bij de schadehersteller het nog meevallen, zeker voor de grootte van de steen. Vanochtend meldde hij dat er eerst een berekening richting de verzekering moest. Als deze er door was zou hij mij bellen voor een afspraak.

Gezien ik ongeduldig ben in dit soort dingen in de middag de verzekering maar weer gebeld, net als vorige keer uitermate goed geholpen, zeer vriendelijk, zeer behulpzaam met als uitkomst dat het rapport is goedgekeurd en de schadehersteller over mocht gaan tot bestellen van de ruit. Vrijdag mag ik hem er neer zetten als alle onderdelen te leveren zijn, mocht er stagnatie op de onderdelen zijn hoor ik het, dus duimen dat de ruit, omlijsting en dergelijke allemaal leverbaar zijn. (y)

@Nico: Voor een ander keer, die je hopelijk niet nodig gaat hebben, je kunt ook zelf een Europees Schadeformulier invullen met de gegevens die je van de tegenpartij hebt (in zo'n geval dus kenteken, eventueel het bedrijf waarvoor hij rijdt) en dat opsturen. Je verzekering doet dan de rest.

Gelukkig viel het mee (was ook bezorgd na het lezen van de titel). Ergens is het onterecht om het niet op die vrachtwagen chauffeur te verhalen maar op je eigen verzekering is een stuk sneller en kost minder hoofdpijn. Zou ik denk ik ook maar gedaan hebben.

Raam van de Alfa kan overigens ook wel een steentje gebruiken. :T

@ Mechanix, zal goed pijn doen.

@Tom, Zeker weten! Ook wel een fijn vooruitzicht. Om dat te vieren vandaag maar even langs carclean gereden na mijn tochtje velgen handelen.
Moet die nieuwe ruit toch een beetje goed beschermen. ;)

PauseBreak zei:
@Nico: Voor een ander keer, die je hopelijk niet nodig gaat hebben, je kunt ook zelf een Europees Schadeformulier invullen met de gegevens die je van de tegenpartij hebt (in zo'n geval dus kenteken, eventueel het bedrijf waarvoor hij rijdt) en dat opsturen. Je verzekering doet dan de rest.

Maar die had ik wel, heb ik ook doorgegeven aan de verzekering. Ze zou nog kijken of ze er iets mee konden doen. Hoor ik nog. Denk ook niet dat hij er uberhaupt iets van heeft kunnen merken, maar een bezem over de achterkant halen is wel het minste wat je kunt doen....vind ik dan. ;)

Sketcher zei:
Gelukkig viel het mee (was ook bezorgd na het lezen van de titel). Ergens is het onterecht om het niet op die vrachtwagen chauffeur te verhalen maar op je eigen verzekering is een stuk sneller en kost minder hoofdpijn. Zou ik denk ik ook maar gedaan hebben.

Raam van de Alfa kan overigens ook wel een steentje gebruiken. :T

Sorry, beetje clickbait maar hij was te mooi om te laten liggen. :T Maar ja....ik heb t natuurlijk niet voor niets en nu heb ik tenminste nog steeds goede kans dat het vrijdag geregeld is.

Maar wel oppassen wat je wenst hoor, ik wilde immers ook een steentje.....nou mijn hart zat in mijn keel. :T

Oei, dat is geen lullig steentje. Gelukje bij een ongeluk, moet af en toe ook kunnen :LOL:.

Ik wou vandaag ook nog langs Carclean rijden, maar ik heb me ingehouden :T. Wat heb je gekocht?

Micha D. zei:
Oei, dat is geen lullig steentje. Gelukje bij een ongeluk, moet af en toe ook kunnen :LOL:.

Ik wou vandaag ook nog langs Carclean rijden, maar ik heb me ingehouden :T. Wat heb je gekocht?

Haha inderdaad moet ook af en toe kunnen. ;)

Gyeon view, coating speciaal voor de ruit. Blijft die langer mooi. :D
Nieuwe snowfoam in een kan van monello.
Gyeon glass
En ik kreeg een glasdoek als cadeautje.

Mooie showroom is dat overigens.

@Tom, Zeker weten! Ook wel een fijn vooruitzicht. Om dat te vieren vandaag maar even langs carclean gereden na mijn tochtje velgen handelen.
Moet die nieuwe ruit toch een beetje goed beschermen. winking smiley

En om het nog meer te vieren vandaag bij ons op de koffie in de achterhoek :).
Tot straks ;)

Nico GTR zei:
Haha inderdaad moet ook af en toe kunnen. ;)

Gyeon view, coating speciaal voor de ruit. Blijft die langer mooi. :D
Nieuwe snowfoam in een kan van monello.
Gyeon glass
En ik kreeg een glasdoek als cadeautje.

Mooie showroom is dat overigens.
Ah mooi spul! Zelf nog nooit een glascoating aangebracht, maar ik zou zeker je ruit kleien en polijsten voor het aanbrengen.

Zeker mooie showroom, en aardige mensen ook :cool:.

Terug
Bovenaan