NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Sketcher zei:
Nico GTR zei:
Bossinkje zei:
Toch wel jammer van die duplicaatcode op de kentekenplaat. :(

Vind ik ook. Ach als alles meezit heeft die over 2 jaar een Zweeds kenteken. :p

Dan koop je toch zeker wel een Volvo of SAAB. Beetje integratie mag wel. Is daar nu ook een Hot topic. Maar vertel eens? Waarom Zweden?

Volvo wel. ;)

Zweden vind ik een heerlijk land, niet alleen de uitgestrektheid van de natuur en de vrij relaxte manier van doen, met name in de zomer. Daarnaast heb ik in Zweden amper tot geen last van mijn astma, ik heb het dan weliswaar niet heel zwaar, mede door mijn idiote manier van sporten toen ik in de puberteit zat, maar in Nederland heb ik altijd enige medicatie nodig.
Zodra je net na Malmo loopt en fietst voel ik die obstructie verdwijnen. Dat spreekt mij heel erg aan en ik wil een aantal sollicitatiebrieven sturen in de trant van, probeer het in ieder geval, nee heb je ja kun je krijgen.

Sowieso heb ik wel een paar contacten bij randstad en bij een aantal andere engineeringsbureaus in Nederland waarbij ik de kans redelijk aanwezig acht dat het me wel moet lukken om minimaal een afstudeerstage in Zweden te regelen. Het liefste bij Volvo. ;)
Dus ja Scandinavië heeft gewoon een aantrekkingskracht op mij. En dat is een ambitie/droom die ik wil najagen.....zit in mijn hoofd en daar ga ik voor. Avontuurlijk wel. ;)

Daarnaast heb ik de vervelende eigenschap dat ik mij aan technische objecten kan gaan hechten. Men noemt mijn auto, mijn simpele Batavus, mijn bootje.....wellicht kan ik 2 van de 3 wel upgraden naar iets beters...maar dan moet ik eerst die band zien kwijt te raken. Zodoende dat ik mezelf nu mijn Clio ook niet zie verkopen en ik hem gewoon mee wil nemen. Zeker ook omdat ie toch niks meer waard is.

Zaterdagochtend.....6:30 ik was moe, wilde naar bed maar ja.....de zon kwam prachtig op!

33955857480_24bd12e26f_c.jpg

34339520365_5517e4317e_c.jpg

33955854940_e2bff78b2b_c.jpg

33955854890_7f67eb88d9_c.jpg

Zondagavond.....gezien ik de komende 4 weken elke maandagochtend vroeg een tentamen heb, niet zeuren met de trein, auto is net zo duur.

34238050051_9a53052676_c.jpg

33558223553_b0b1dd133f_c.jpg

De eerste goede tank is ook weer gescoord, vanwege de GP actie bij de TinQ getankt voor 1,459. 712 km op 41,5 liter maakt 1 op 17.2 (y)

Net verbruik is dat inderdaad, dan rij je dus best goedkoop met de Clio :LOL:

Blijft echt een heel leuk wagentje hoor, nog steeds modern, goed interieur, (relatief) betrouwbaar, zuinig.. wat wil je nou nog meer?

Succes met de tentamens (y)

1:17,2, geef is gas joh :T ;)

Nette platen Nico, en wat ziet de Clio er toch een stuk beter uit met die wielen.

Net verbruik, ik doe het je niet na.
Foto's zijn ook mooi [size=small](toch wel handsfree met 110km/u neem ik aan;))[/size]

Mechanix zei:
Zozo, da's een gunstig verbruik!(y)

Jep, ben der wel tevreden mee, maar heb er wel mijn best voor gedaan. ;)

205 zei:
Net verbruik is dat inderdaad, dan rij je dus best goedkoop met de Clio :LOL:

200 per maand all-in.

omniradius zei:
Hey mooie foto's Nico! (y)

Thanks man! :)

Pjötr zei:
Mooie foto's en verbruik Nico, succes met je tentamens!

Dank Peter! :)

Zadelsnuiver zei:
Blijft echt een heel leuk wagentje hoor, nog steeds modern, goed interieur, (relatief) betrouwbaar, zuinig.. wat wil je nou nog meer?

Succes met de tentamens (y)

Ja toch, ik mag nu niet meer klagen, hij werkt weer perfect. Dank je!

adinsx zei:
1:17,2, geef is gas joh :T ;)

Nette platen Nico, en wat ziet de Clio er toch een stuk beter uit met die wielen.

Dan word het 1 op 15.5 :p

Dank je, vind ik ook daarom heb ik ook 2 sets....:D noodzaak is er echter nog niet om te wisselen.

BleuZ NL zei:
Mooie foto's! (y)

thanks Bleuz. ;)

Lycan Capri zei:
Net verbruik, ik doe het je niet na.
Foto's zijn ook mooi [size=small](toch wel handsfree met 110km/u neem ik aan;))[/size]

Dank je! Jawel....1 hand aan het stuur en de andere vrij. :D

De eerste foto is werkelijk prachtig. De rest is overigens ook mooi!

De Clio staat er prima bij.

Boblafrance Ralph zei:

Dank je Ralph (y)

Twix zei:
De eerste foto is werkelijk prachtig. De rest is overigens ook mooi!

De Clio staat er prima bij.

Haha dank je, niet slecht voor een telefooncamera. ;) Zeker weten, dat houden we voorlopig ook maar even zo.

Damianw26 zei:
Schitterende foto's, clio staat er voor zijn leeftijd keurig bij in het metallic rood(y)

Dank je, mja....niet teveel van verwachten hij heeft zijn plekjes maar hij word dit jaar ook al 16. :eek: Met dat in gedachten is die nog keurig.

sja ben ik deze week tot 3x toe vlak bij je langs gereden (moest even wat centraler zijn dan normaal), staat die clio niet op de parkeerplaats... :p

Hij stond er toch echt van zondag tot vrijdag. Verstopt achter een busje dat wel.....

Ik zal hem in het zicht proberen te zetten maar dat gaat altijd zo lastig op zondagavond.

33805168193_4fe89185fc_c.jpg

34573651726_1bab139dd5.jpg

We komen er wel! Nog maar 10k te gaan.

Op een minder prettige noot, ik heb 2 of 3 weken geleden iets horen breken en zien wegstuiteren. Ik weet wat het was.....vandaag bij "mijn" garage in de woonplaats van mijn ouders op de brug. "Ja, zet hem er maar op Nico, je kijkt zelf wel even he...."

De kop van de bout van t stabilisatorlager aan de passagierskant is afgebroken. Derhalve een deel van t rubber kwijt, en een beetje speling. 2 nieuwe zijn 19.95, daarna de chef werkplaats op school maar even vragen of en wanneer er tijd is.

Filmpje....mocht je de speling willen zien.

Ha, die twee ton komt mooi in zicht zo ja (y)

Wbt die bout die is afgebroken, vervelend ja... maar zo te zien dus geen dure grap en als je 't zelf kan fiksen al helemaal lekker kwa kosten :)

Is dat niet gewoon een koppelstangetje?
Typisch faalpunt.
Vervang de andere kant ook gelijk. Die heeft net zoveel geleden :)

Maarre, dat hoor je bij drempels toch wel? ;)

omniradius zei:
Ha, die twee ton komt mooi in zicht zo ja (y)

Wbt die bout die is afgebroken, vervelend ja... maar zo te zien dus geen dure grap en als je 't zelf kan fiksen al helemaal lekker kwa kosten :)

Kost een halfuurtje. ;) En 20 euro

Probresh zei:
Is dat niet gewoon een koppelstangetje?
Typisch faalpunt.
Vervang de andere kant ook gelijk. Die heeft net zoveel geleden :)

Maarre, dat hoor je bij drempels toch wel? ;)

Deze dingen. Kost ook geen drol ook. Als t een koppelstang heet vind ik dat ook prima, een bout met 3 rubbers en een moer.. :D

Uiteraard 2 besteld. ;) En ja.....dat hoor je inderdaad als een door merg en been gaande bonk bij een drempel. Zolang ik er met 10 km/h overheen rijd blijft t stil......nou ja op de claxon die van achteren komt na dan.

Zomaar een bout verloren... Franse meuk ook altijd...:D

Maar snel een nieuwe er in zetten en ons hier even van een update voorzien.:T

Nee de kop van de bout was doorgerot en kon mijn "de rem is voor watjes" rijstijl niet meer aan.

Nou vooruit dan update:

Met als aller, aller, aller, allereerste! Als je dit leest gezocht hebbende op google en je denkt hey! Dat klinkt makkelijk ik ga dat ook doen. Ik heb er bijna 3 uur over gedaan, 2 uur over 1 kant, een halfuur over de andere, halfuur opruimen. Halfuur aan de andere kant was meer omdat dit de bout was die in eerste instantie stuk was en ik heb deze dus doorgeslepen. Man wat zijn die dingen hard!
Daarnaast, neem alsjeblieft niet de FEBI variant, die rotbout is korter! Het is oh zo weinig, maar omdat het onder compressie staat is het tegelijkertijd net te veel, dus aangezien ik het rubber heb aangepast verwacht ik dat het over een jaar of 2 nogmaals mag maar dat zij dan maar zo.
En tevens, bedenk, dat hoorde ik ook pas net van mijn aloude favoriete docent Stefan. Renault heeft hiervoor een speciaal gereedschap! o_O

33867152603_a06d8cf382_c.jpg

1 van de benodigdheden is een soort krik, ik heb er een gepakt die je meestal gebruikt voor de transmissie, je moet de veerpoot namelijk indrukken en daarna zorgen dat de stabistang ingeduwd word. Zet die dus aan de onderkant van de fuseekogel.

34309445030_8c8c6cfbe9_c.jpg

2 uur werk...de bestuurderskant en die was niet eens stuk.....de moed zonk me in de schoenen kan ik melden. Uiteindelijk, immers is het "speciale" gereedschap niet meer dan een soort klem die je nog het beste kunt vergelijken met de klem die je gebruikt voor het demonteren van een klep, heb ik een van de grotere waterpomptangen gebruikt om t rubber in te drukken opdat ik de eerste winding van t moertje kon aandraaien en vanaf daar is het heel "simpel" vastdraaien tot de loctite hem oppakt.

34563589421_00e99ec297_c.jpg

33884336653_04f230ff9a_c.jpg

Zodoende....alle roest lijkt op de foto trouwens behoorlijk extreem, in t echt valt dat reuze mee. De helft is modder en anders is het heel lichte oppervlakteroest, ik heb er nog ff een borstel langsgehaald maar dat leverde mij enkel meer opruimwerkzaamheden op.

Mocht je je nog interesseren voor de onderkant is daar ook een foto van. ;) Nu mag die wel weer 5 maanden heel blijven. :D Rijd stukken beter trouwens. Veel vlakker....:p

34309445000_25e8051762_c.jpg

Het kan altijd eens tegenzitten maar goed gereedschap is het halve werk :)

Mooi dat het dus uiteindelijk toch gelukt is

[size=small]stuurkogeltjes wisselen, ook zo'n makkelijk klusje; moertje een beetje lossen, paar tikken met de hamer, moer helemaal los, positie van de kogel op het schroefdraad van de stuuras markeren / tellen. Nieuwe erop tot dezelfde positie op de stuuras en afmonteren maar. Helaas dacht mijn grote liefde daar anders over... de stuurkogel kwam niet los na gigantische klappen met een 1kilo vuistje:( dus maar in de daily gestapt en een stuurkogelklem gekocht, terug gekomen deze gebruikt en een kwartiertje ofzo later was ik aan beide zijden klaar :)[/size]

Kopervet op de aanlegvlakken van de naaf vergeten te doen in de herst als je de stalen winterset er onder legt. Ook zo leuk in de lente. Bij de Twingo II ooit eens vergeten. Het leverde zowel links als rechtsvoor veel gedoe op. Flinke moker mocht niet baten. Uiteindelijk met een slijpschijfje ruimte weten te maken o_O. Daarna vergeet je het nooit weer even wat kopervet aan de naaf te doen indien je er stalen velgen op legt.

Heerlijk, dat zelf klussen. Dat mis ik nu toch wel een beetje.

Mooi werk!

Grappig al die monteurs hier op Autoweek.
Toen ik nog jong was deed ik ook alles zelf aan mijn auto.

De temperatuurmeter van één van mijn eerste auto's liep in de file altijd op naar het rode gebied.
Na het aanzetten van de kachel op de hoogste stand, liep deze weer wat terug.
Toen heb ik zelf de thermostaat, radiateur en waterpomp vervangen, zonder resultaat.
Vervolgens toch naar de garage en daar bleek de meter in mijn dashboard overgevoelig.
Die stond in het rood, terwijl de temperatuur 90 graden was. :(

Ik heb ook eens de carterpakking vervangen, maar toen had ik een speciale dopsleutel nodig om de steekas los te kunnen maken.
Die dop gebruik je natuurlijk nergens anders meer voor.
Uiteindelijk blijkt zelf sleutelen dus helemaal niet zo voordelig...

Ik heb bij deze auto alleen de deurvergrendeling op afstand bedienbaar gemaakt en heb mij beperkt tot het analyseren van een storing.
Verder laat ik alles over aan de monteurs.
De monteurs bij de dealer waren trouwens ook al 6 uur bezig om de kleppendeksel pakkingen te vervangen, daar zou ik dus dagen mee bezig zijn.

Ik deed werkelijk alles eigenlijk. Van distributieriem tot remmen. Huidige auto is lease dus valt weinig zelf aan te sleutelen, andere auto is net drie jaar oud en kent dus ook nog weinig tot geen sleutelwerk. Zeker niet met 6.000 km per jaar. Heb nu wel een auto voor erbij op het oog voor deze zomer. Alleen is daar onderhoudstechnisch ook weinig mis mee.

Goed bezig weer (y)

Toevallig vorige week zelf ook lopen prutten met een stabilisatorstang vervangen. Thuis voor de deur.. niet ideaal. Jij hebt het dan toch wel 'luxe' met op meerdere plekken een hefbrug onder handbereik. ;)

Inderdaad ook meer tijd kwijt dan gedacht om het te fixen .. en uiteindelijk was de slijptol mijn 'vriend' om de bovenste bout los te krijgen.. :)

@Lycan,

Zeker, weten. En dan heb ik het inderdaad al luxe. Stuurkogelklem ligt nog wel in t "aquarium" gelukkig. ;)

@Adinsx,

ah die! :D Ik had hem ook al gezien! :LOL: Ik zeg doen! 3x raden welke imbeciel nooit de cabrio zou nemen maar een coupe moet hebben overigens....;)

@Spyderweb,

Dank je, dat je gereedschap blijft kopen is wel een dingetje inderdaad. Voor de standaard dingen kom je goed uit de voeten, een distributieriem vervangen is met de 8V ook prima met normaal gereedschap te doen omdat je geen nokkenas hoeft vast te zetten. Maar het gevaar zit er zeker in. Ach we doen het ook voor de hobby denk ik dan maar. ;)

@Durashift,

Dank! Ik heb medelijden met je. Ja....das best wel luxe. :D Ben ook wel verwend daarin.

Kijk Nico kan weer verder met de km's. (y)
Goed gedaan. En nu aan je huiswerk! :)

@ Carkiller, een tijdelijke speciale editie?
Zoals een Dynamohatsu Sirion Sport?
:D

@ Adinx, de Renault 19 RSI heeft toch geen trekhaak om de sleurhut mee te nemen deze zomer?
:confused:

Nico GTR zei:
@Adinsx,

ah die! :D Ik had hem ook al gezien! :LOL: Ik zeg doen! 3x raden welke imbeciel nooit de cabrio zou nemen maar een coupe moet hebben overigens.

Ah, nog een mooie anekdote over. Toen ik m'n huidige vrouw destijds (lees 2007/2007) zei dat ik de Megane I Coupe wilde als opvolger van de R19 vond ze dat geen goed plan. Ze vond hem niet mooi. Ok, zei ik. Dan een Clio II net als je broer (hij had een 1.4 Si), maar dan wel een RS-uitvoering. Ze wist niet wat RS inhield dus vond het wel prima. :)
Toen ze de auto op een advertentie zag vond ze hem gaaf. Iets later verklapt dat het een vlotte uitvoering was, toen keek ze me aan met van die ogen 'Néé hè'

Nouja, uiteindelijk kwam ie er natuurlijk ;)

adinsx zei:
Nico GTR zei:
@Adinsx,

ah die! :D Ik had hem ook al gezien! :LOL: Ik zeg doen! 3x raden welke imbeciel nooit de cabrio zou nemen maar een coupe moet hebben overigens.

Ah, nog een mooie anekdote over. Toen ik m'n huidige vrouw destijds (lees 2007/2007) zei dat ik de Megane I Coupe wilde als opvolger van de R19 vond ze dat geen goed plan. Ze vond hem niet mooi. Ok, zei ik. Dan een Clio II net als je broer (hij had een 1.4 Si), maar dan wel een RS-uitvoering. Ze wist niet wat RS inhield dus vond het wel prima. :)
Toen ze de auto op een advertentie zag vond ze hem gaaf. Iets later verklapt dat het een vlotte uitvoering was, toen keek ze me aan met van die ogen 'Néé hè'

Nouja, uiteindelijk kwam ie er natuurlijk ;)

Hahaha! En daarna zelfs nog de Megane 2 F1.

Eh ja. Praktischer, ruimer, vele malen krachtiger, maar wie was er het eerste om... Juist, zij. Nouja, er ging wel een half jaar zoektocht aan vooraf naar 5-deurs varianten, een III TCe180, etc. etc. Maar uiteindelijk komt het toch uit wat ik op het oog had ;)

Koppelbouten... als ze niet rotten dan breken ze wel. (koppelstang is wat uitgebreider, maar het komt op hetzelfde neer qua functie)
En altijd leuk die franse prut torx... Vast (y) los (n) ....
In dit geval had ik de goeie kant gewoon doorgeslepen om die reden.
Altijd zeik met die dingen, ookal gebruik je de juiste maat, ze zijn (zeker onder de auto) vaak zo roestig dat de boel direct doorslipt en dan kun je niks meer.
Peugeot gebruikt die krengen zelfs voor het vastzetten van de remschijven... (dan wordt een klusje van een halfuur ineens een klusje van 2 uur vanwege het uitboren)
Helaas zitten er ook diverse torx op mijn polo. Waarvan er ook al diverse zijn vervangen door gewone 6kant of kruiskop om die reden.

Persoonlijk had ik er gewoon een normale bout in gezet :LOL: . Houdt het waarschijnlijk ook nog langer uit :)

Maar het is weer gefixt en daar gaat het om (y)

Je mag Renault ook daaraan toevoegen hoor Probresh. ;) Mijn remschijven zitten ook vast met 2 Torx schroefjes. Zolang je er goed bij kunt vind ik ze ideaal! ;)

Los ging overigens verrassend goed, althans de bestuurderskant. Passagierskant heb ik heel even geprobeerd om door het busje te trekken, maar dat zat zo vastgerot dat ik maar de slijptol ben gaan halen.

Nico GTR zei:
Je mag Renault ook daaraan toevoegen hoor Probresh. ;) Mijn remschijven zitten ook vast met 2 Torx schroefjes. Zolang je er goed bij kunt vind ik ze ideaal! ;)

nog een reden waarom ik geen fransoos wil.
Bij de 106 van mn ouders heb ik er kruiskop in gezet nadat de oude eindelijk uitgeboord waren... Klotedingen.
Nieuwe vastzetten met een toefje koper of keramisch vet scheelt wel enorm.

ELE-rally, samengevat.

Heet, druk, rondrennen, rondrijden. Fantastisch gaaf! (y) Clio heeft wel de hele tijd in t grasveld gestaan, ik had een leenauto. Niks speciaals dus verder geen foto's van.

34081390923_331d78ce79_c.jpg

Een van de sponsorauto's die ik heb op mogen halen bij de dealer, wat een wagen joh. 77.000 euro in waarde en een fantastische kleur. 210 pk, diesel, met een automaat. Paar dingen die mij zijn opgevallen.

+ Gekoelde stoelen, wat een uitvinding, heerlijk!
+ Leuke kleur
+ Lekkere motor
+ Hij weet zich voor zijn gewicht redelijk te gedragen in de bochten.

- De automaat, hij is niet snel genoeg met schakelen om sportief te zijn, maar daarentegen ook niet soepel genoeg om echt comfortabel te zijn. Het viel mij op dat ik hem echt heel erg moest rijden met gas terug, schakelen, gas er weer op. En ook met de flippers ging dat niet snel genoeg om t vermogen dat erin zit te benutten.
- Het scherm is touchscreen, en het is heel erg gevoelig voor vingerafdrukken. Er scheen navigatie aan te staan, maar ik kon het niet zien omdat de zon op het scherm scheen. En het dakraam ga ik uiteraard niet dicht doen!

34966971925_7b35a9b78f_c.jpg

Dan vind ik dit toch vele malen leuker. :p (niet in gereden helaas)

34124073054_6292f8b214_c.jpg

Deze DAF was razendsnel. Waarom? Nou als jullie het verhaal van mr. Rob hebben gelezen weten jullie van de koppeling af in de DAF.
Normaal gaat dat uiteraard met centrifugaalwerking, in deze uiteraard ook, maar er zat een blokkering op, klein hendeltje in de auto. Gas geven, duwband regelt dat verder wel. En zodra je weg mag koppeling derin en je hebt een start zonder wielspin waar zelfs de Skoda (nr. 3) en de EVO 10 (nr. 1) niet aan kwamen, tot 20 a 30 km uiteraard maar toch! Heel goed bedacht en heel indrukwekkend.

34124103704_c09cd0e0c7_c.jpg

34803088202_b51e4f8023_c.jpg

Fiat Punto.....diesel. :D Deed nog redelijk mee maar ik had hem zelf niet op deze manier afgesteld, veel te veel roet.

34156419723_983c0c2978_c.jpg

Standaardrally stuf.

34803090992_7398ba55a2_c.jpg

34926220226_4c4c74935b_c.jpg

En er deden 2 van deze mee. :D

34803103572_661f6ddf64_c.jpg

34834850261_9376eeac5a_c.jpg

Definitief klassement.

Viezigheid na afloop....dus komende wasbeurt maar ff goed uitvoeren en ook weer kleien en een verse laag wax, dan regent het er wel af. :D (sorry voor de hartaanval Rene)

34803086042_5ab70e9392_c.jpg

Clio 4 rijd weg (filmpje)
Clio 3 rijd weg (filmpje)

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. (y)

Leuk dat je dit zo mee kunt maken. (y) Rallysport roeleert. Vind ik persoonlijk leuker dan bijvorbeeld F1. Ga af en toe wel eens kijken, zou ik eigenlijk vaker moeten doen.
Valt me (weer) op dat die oude, logge BMW CSL zo leuk meekomt in zo'n veld. Wat een prachtig apparaat is dat. Hoewel zijn natuurlijke habitat toch meer het circuit is kijk ik er toch elke keer weer met bewondering naar.

Hoe kom je er zo tussen? Opleiding, stage, lid van een club?

Ja via de opleiding erin gerold door een van mijn docenten. En ondertussen nu de 2e keer voor mij, dus enkele herkenden mij al en ik heb dit weekend ook een compliment van de sportcommissarissen gekregen.
Dat mijn enthousiasme en eerlijkheid op een heel erg positieve manier op viel en dat ik zo moest doorgaan. Dus weekend 8 juli bij de GTC-rally. Dan verwacht ik dat het vervolgens heel erg hard zal gaan.

Al moet ik me nog wel wat bewijzen om in de hogere regionen te komen, maar dat komt vanzelf, gewoon wat jaartjes geduld en goed mijn best doen. (y)

34834855111_405c179213_c.jpg

Ja, die CSL wat zal ik daarover zeggen. Hij is door de technische keuring gekomen, hij is door de geluidskeuring gekomen. (Max 102 dB ) Maar ik heb wel gezien (en gehoord) dat die de rally met een andere einddemper heeft gereden. Dus volgens mij is dat niet helemaal netjes. Maar ja....ik kan daar wat van zeggen echter is dat niet iets waar mijn taken liggen dus zodoende.

Zo dan die oude Lancia HF :cool:(y)
En die dikke SLS is ook wel wat ja.
Leuk zo'n rally!!

Maak je niet druk joh, mijn wagen heb ik een dikke week niet gewassen maar bijna wel elke dag getoerd.
Gisteravond kon ik het echt niet meer aanzien en even hard aan de arbeid :)

Terug
Bovenaan