Na mijn eerste wat langere stuk rijden vandaag met de auto, op de echte Nederlandse wegen van Noord naar Zuid wil ik jullie mijn eerste indrukken toch niet onthouden. Nog niet toegekomen aan 3D tekenen, wellicht dat ik dat deze week nog ff ergens tussen krijg. De auto staat tenslotte in Eindhoven!
Ik kan nog amper bevatten dat ie echt van mij is, maar wat een goede keuze is deze auto geweest.
Van het weekend gewassen en in de wax gezet want het was toch wel erg lekker weer, en wat kwam ik daarbij tot mijn grote schrik tegen....krassen. En niet een klein beetje ook. De motorkap heeft wat loslating van de blanke lak evenals de voorbumper en op het dak zitten krassen.....
Dus van de zomer maar eens een keer wat luxer spul gaan gebruiken wat mij door Bofkont werd aangeraden en dan eens kijken of we wellicht de staat van de auto nog netter kunnen krijgen.
Echter tot nog toe. Ziet de lak er gewoon super netjes uit voor een 15 jaar oude auto en vallen de swirls me ook nog wel mee. Ja ik moet hoognodig kleien dat zag ik wel, en een paar krassen weghalen zou ik ook blij van worden. Maar dat komt ook wel weer goed.
En dan de "roadtrip", eerst naar Leeuwarden voor het theorieexamen van mijn zusje. (geslaagd, duh

) toen naar Utrecht waar ik haar af kon zetten op de Uni voor een tentamen aldaar. En vervolgens via Den Bosch naar Eindhoven. 301 km later staat ie netjes geparkeerd.
Je hoort wel eens zeggen dat een kleine auto geen volwassen rijgedrag kan vertonen. Mja volwassen misschien niet. Maar speels en heerlijk lichtvoetig waarbij die geen moment oncomfortabel word? Ja dat bezit ie wel.
855 kg en 58 pk klinkt ook beide niet veel, het lage gewicht zorgt echter voor een heerlijk rijdende auto. Kennen jullie het punt waar je vanaf de A6 de flyover hebt richting de A27? Ik kon het niet laten die in zijn 4 te nemen met 130 km/h......het kleeft, en draait door. Heerlijk!
Vermogen, ja je gaat in de bergen tekort komen en dan kun je echt niet alles in zijn 5 rijden en zal je even wat verder moeten trappen. Maar in NL, kom je prima mee met het verkeer.
Nee het is niet snel, maar het rijd wel heel lekker. En als je boven de 3500 toeren komt. Klinkt ie vrolijk en blij.
Ik kan zonder meer zeggen dat ik vind dat ik een prima keuze heb gemaakt. En hoe onnoemelijk blij ik ben met dit kleine rakkertje. Op naar nog vele heerlijke kilometers.