Joop053 zei:
Ha, de velgen zijn er gekomen. Mooie verbetering

, nu nog een dakspoiler?
Thanks! Ben er ook superblij mee. Vooral ook gezien de staat van een van de achterbanden op het oude staal....
Dakspoiler inderdaad, maar dan wil ik graag een RS spoilertje. En 3x raden welke het lastigste is om te vinden.

Anders kan ik altijd nog een 16V spoilertje erop doen. Is ook wat langer.
Opzich mag die ondertussen best 4 cm omlaag.....wat prima klopt met mijn eerder wens van 2 cm. Immers is ie nu krap 2 cm hoger komen te staan. En 2+2 =.... juist
Van het oorspronkelijke lijstje.
Nico zei:
-bestuurdersstoel repareren (is gebeurd)
-interieur rookluchtjes eruit halen (in behandeling)
-interieurdelen vastzetten (in behandeling, morgenmiddag meer)
-LM velgen met banden (voor juli)
-Nieuwe koplampunits (rechts is beschadigd, en dan is er geen nut om 50 euro uit te geven voor een poetsset en 50 voor een nieuwe koplamp dus 2x)
-Alle vloeistoffen (ergens komende maand)
-Distributie op orde? (garage komende periode voor juni)
-thermostaat nog oke? (ergens eens een keertje doormeten en kijken)
Blijven de vloeistoffen over, behalve de olie. Interieur, al valt het ondertussen na 2x grondig stofzuigen en dashboard reinigen heel erg mee. Tot het punt waarop mijn dennenboom ondertussen effect krijgt.
En de koplampen, waarvoor ik donderdag 2 doffe krijg. Die ik kan polijsten, maar een vriend ging die van hem voorzien van een nieuwe laklaag. Das 80 euro, dus wellicht dat ik dat ook doe. Hoe dan ook.
Bougies en luchtfilter staan voor komende maand op de planning , met gezien de kosten ook maar gelijk 4 nieuwe bougiekabels.
En dan heeft ie weer iets leuks ontwikkeld. Een flucturerende weerstand bij de passagiersgordelspanner.....man wat haat ik SRS (airbagveiligheidssysteem) Het is een intermitterende fout, en komt eens in het halfuur een kleine 30 seconden voor. Dus plan van mijn docent was om het maar even te gaan meten tijdens een lange rit. Datalogging van een enkele weerstand en dan duimen dat we het konden aanpassen in de computer. Wat nog interessant word gezien de staat der techniek in de late 90'er jaren. Gelukkig heb ik nog een fantastische intel pentium 512MB ram XP laptop staan.....
Zevens zei:
Dacht ik jou niet hier en daar te horen zeggen "alle Renaults tussen 2001-2004 mijden"?
Dus ja.......
Kleine elektronische foutjes zijn nog te overleven. Ik krijg alleen elke keer een halve hartaanval als ie het doet......en dan hetzelfde bij ieder kraakje en rammeltje
Dinsdag draai ik de bouten van de wielen nog even aan, ik denk dat ik ze dan ook 10 Nm strakker zet op 120 (wellicht onnodig). En dan kruipen we ook langzaam richting de eerste APK in mijn bezit. Dus gaan de rest van de mods (op de kleine dingetjes na, of een spoilertje moet lekker goedkoop te krijgen zijn) op een laag pitje tot na die tijd. Mede omdat ik heel benieuwd ben of die met deze remmen door de APK komt. Mijn idee namelijk? Vrees het niet! Voorschijven zitten net iets te dicht bij de minimale maat naar mijn smaak.....dus wellicht dat ik de hele handel gewoon preventief vervang.
Oh ja en natuurlijk niet te vergeten.
Jullie hebben dit vaker behandeld. Maar werkt het ook echt? Is het inderdaad een mogelijkheid van alle krassen af te komen in je voorruit.
We gaan er samen achter komen. Mijn ruit zit ook onder de ondiepe kleine krassen. Dus ik ga hier sowieso een afspraak maken om eens te bespreken wat de effecten gaan zijn. En of mijn ruit nog te redden is. Anders sparen we voor een nieuwe. Veiligheid blijft immers hoog in het vaandel staan.
En al die kleine krasjes bij nacht of fel zonlicht zijn niet altijd even prettig.
En om het af te leren. De teaser ook op pagina 5, als ik deze week tijd kan vinden zal ik nog proberen een paar mooiere foto's te maken.