Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
www.italpassion.fr
Krijg er dit gevoel bij...De toekomst is exclusiviteit en personalisering ipv massaproductie. Cfr
![]()
Maserati: CEO talks about brand positioning "we'll make all our historic customers happy" - ItalPassion
Maserati has been going through a turbulent period in recent years. With declining sales, negative profitability, and a Folgore range that hasn'twww.italpassion.fr
Hebben we een andere keus?Eerst maar zien hoe en waar het merk eindigt.
10 jaar CEO PSA/STLA. 9 Topjaren. Best renderende autobouwer tot H2 2024. Kreupele & zieltogende merken als Alfa Romeo, Fiat EU, Maserati en Lancia nieuw leven ingeblazen i.p.v. opgedoekt.
niet in de laatste plaats cuige Alfa's, funky Fiat's en elegante Lancia's wat liefhebbers van een gevarieerd aanbod in het straatbeeld EN de autoliefhebbers op de site van de Auto-Riteit zullen toejuichen.
| Land | Registraties | Evolutie versus N-1 |
|---|---|---|
| Brazilië | 199.597 | +9% |
| Italië | 71.443 | -9% |
| Argentinië | 35.131 | +85% |
| Turkije | 27.075 | -36% |
| Duitsland | 6.832 | -50% |
| Frankrijk | 7.919 | -54% |
| Spanje | 5.027 | -43% |
| VK | 5.379 | -29% |
| Japan | 1.431 | -15% |
| VS | 829 | +133% |
Bij welke auto’s is dat precies het geval?fiat herlanceren, maserati herlanceren, lancia herlanceren, alfa romeo herlanceren.
Die ev push wordt ten minste wat afgeschaald, blijkbaar zitten de meeste mensen niet te wachten op een ev van 30k terwijl een zelfde ice 20 kost.
www.italpassion.fr
Is het dieptepunt bereikt dan?Voor de goede orde: anders dan British Leyland maakt STLA ook op het dieptepunt van de cyclus winst en heeft een positieve marge. Hoeveel over H1 2025? 27 Juli hoort men het.
Welke sportieve EV's, welke nieuwigheden? De nieuwe Ypsilon? Die breekt vooralsnog geen potten. De andere nieuwigheden moeten we eerst nog reallife zien. Want uitstellen van nieuwigheden hebben we heel vaak meegemaakt bij dit concern...Ik vind het een positieve trend dat er weer ruimte is voor nieuwigheden zoals sportieve EVs, andere motoren naast de 1.2 en nieuwe modellen.
Dat zou je denken... tot je gaat kijken naar welke Italiaanse modellen er drie jaar terug maar overbleven.Doet ieder merk/concern.
Investeren in merken die niet meer aanslaan vind ik dom leiderschap.
Er is denk ik een groot verschil tussen een CEO die geld van de aandeelhouders uitgeeft en ondernemers die hun eigen geld investeren.Kijk aan, het D-woord valt
Ik vind het slim leiderschap. Een slimme strategische keuze door ondernemers die kansen en geld zien.
Die tevens appelleert aan hun 'passie' voor mooie, historische merken.
FCA EU deed amper iets aan productontwikkeling. Elkann en zijn uitvoerend CEO Tavares verkozen dat wel te doen.
Geld zat (Exor, beurs-listing, winstgevend FCA USA en PSA) en kostenbesparende shared-components.
Ondernemers ondernemen. Daar hoort risicobebereidheid bij. Niets 'doms' aan.
Er is denk ik een groot verschil tussen een CEO die geld van de aandeelhouders uitgeeft en ondernemers die hun eigen geld investeren.
Ik kan ook heel goed ondernemen en risico's nemen met andermans geld.
Update:De Tonale krijgt een facelift eind van het jaar. Als je kijkt naar de spionagefoto's, wordt het een milde facelift. Het is niet echt een commercieel succes, dus waarschijnlijk gaan ze geen grote investeringen in het model doen. De kans bestaat dat de opvolger op Stellantis basis daardoor wat eerder op de markt komt.
Maar dat is koffiedik kijken natuurlijk, Alfa introducties verlopen vaak nogal rommelig, dus we zullen zien.
Moderator
Bericht van de NOS:
Moederbedrijf van Citroën en Fiat lijdt verlies van 2,3 miljard euro - https://nos.nl/l/2575841