Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Ik moet nu mn Tesla verplaatsen, mag schijnbaar toch niet op de bezoekersparkeerplaatsen staan. Ze hebben alle huisbewoners een mail geschreven met een foto erbij... Als ie woensdag niet weg is dan wordt ie afgesleept!

Mn buren denken vast en zeker, daar hebben we die gekke hollander weer :ROFLMAO:
Triest wel

It is what it is, Tesla staat inmiddels op z’n vertrouwde plek in de garage. Ik kan mij over dat soort dingen niet zo druk maken. Had ze gebeld en uitgelegd maar mag hem niet laten staan. Prima dan doe ik het zo wel… Staat de GLE maar ff 1-1.5 week buiten tot dat de Tesla weg is. Overleefd ie denk ik wel ;)

Proficiat met de verkoop JL86! Als je het bedrag qua afschrijving in CHF / EUR ziet is het inderdaad even slikken en zeker per gereden km. In % valt het me eerlijk gezegd nog goed mee…
Wat ik me dan wel afvraag, hoeveel minder zou je gekregen hebben moest je 2x zoveel km’s hebben gereden? Mijn gokje zou zijn, ongeveer hetzelfde bedrag.
Dan zie je ook dat die extra’s jullie leven wel hebben opgeleukt in die periode, maar 2DH zie je er bitter weinig van terug.

• Leuk
Waarderingen: JL86
@Niseko ik denk dat juist het lage kilometrage het verschil gemaakt heeft. De meeste worden tussen de 29.000-30.000 verkocht en er staan er behoorlijk wat te koop ook. Het nadeel natuurlijk ook is dat ze er allemaal hetzelfde eruit zien :ROFLMAO: . Dus je moet je best doen om eruit te springen!

Pijnlijke afschrijving op de Tesla, het helpt denk ik ook niet dat de nieuwprijzen als ik het goed heb ook fors zijn verlaagd?

Niet te lang bij nadenken en genieten van de vervanger. Die AMG is qua kleur een veel leukere combinatie met de Thunderbird, dat is ook wat waard.

Pijnlijke afschrijving op de Tesla, het helpt denk ik ook niet dat de nieuwprijzen als ik het goed heb ook fors zijn verlaagd?
Dat klopt, daar zit het hem in denk ik. Elon heeft destijds ook de prijzen met 10k verlaagd en die rekening betaal ik nu (heb ik het idee)!

Maar zoals jij al aangeeft, it is what it is, we gaan door en genieten van de AMG en de T-Bird :)

De nieuwe radio voor de Bird ontvangen, wel een heel bouwpakket to te zien, lol!

Ik ga er vandaag maar eens mee aan de slag.

IMG-1156.jpg

IMG-1157.jpg

Laatst bewerkt:
Hij zit in elkaar alleen lijkt het front niet op wat ik besteld heb. Van deze radio (Retrosound) hebben ze meerdere frontjes. Ik denk dat ze de verkeerde verstuurd hebben. Ik had "zilver" besteld en dit lijkt op de "chrome" versie.

radio.jpg

Volgens de advertentie ziet de radio er zo uit:
17648_gr.jpg

Ja de voorplaat is gewoon anders, maar opzich misstaat deze ook niet.

Ben ff de kabels aan het uitvogelen, de Blaupunkt is een jaren 80 radio, in een jaren 50 auto en dit is een DAB radio lol.

Wellicht weten jullie dit beter, de speakers en de stroom heb ik gevonden.

Dit is van de 80s Blaupunkt radio, (op het schema op de foto) in het midden heb je een pijltje met + en - en (wat eruit ziet als een klokje 9:10), wat is dit? Daar zat een kabeltje aangesloten!

Voor m’n gevoel mis ik tevens het eea…

IMG-4182.jpg

Dat lijkt me de constante plus, voor de permanente voeding waardoor klokje en zendergeheugen bewaard worden. Staat er ook bij, direktplus. De andere moet dan bijna wel de geschakelde plus zijn.

• Leuk
Oke, dat klinkt vrij logisch, maar dan mis ik dus een antenne kabel... wellicht is die los gegaan toen ik de radio eruit probeerde te halen...

Het schema van de nieuwe radio:

IMG-4187.jpg

Goede update t.o.v. een jaren '80 radio (wat op zichzelf wel weer als een collectors item klinkt). (y)

Antenne kabel gaat er vrij makkelijk uit, dat is naar mijn verwachting een vrij dikke aansluiting die er duidelijk anders uitziet dan de andere kabels. Voor DAB+ heb je dan denk ik nog wel een andere antenne nodig?

Goede update t.o.v. een jaren '80 radio (wat op zichzelf wel weer als een collectors item klinkt). (y)
Ja ik zag op ebay dat ze voor zon 150-200 euro nog aangeboden worden, dus als ik de nieuwe geinstalleerd heb ga ik deze Blaupunkt denk ik verkopen.

Het is deze volgens mij:

Die 9:10 op dat oude toestelletje lijkt mij een geschakelde + aansluiting om (ook toen al) een elektrische antenne aan zou kunnen sturen. Voor de DAB+ zal je een aparte antenne moeten hebben, mogelijk met een versterkertje erin die je weer kan schakelen met de antenne stuur draad (blauw), maar pas op, sommige versterkertjes werken met lagere voltages 5 Volt USB aansluiting....

• Leuk
Die 9:10 op dat oude toestelletje lijkt mij een geschakelde + aansluiting om (ook toen al) een elektrische antenne aan zou kunnen sturen. Voor de DAB+ zal je een aparte antenne moeten hebben, mogelijk met een versterkertje erin die je weer kan schakelen met de antenne stuur draad (blauw), maar pas op, sommige versterkertjes werken met lagere voltages 5 Volt USB aansluiting....
De auto heeft wel een elektrische uitschuifbare antenne zou dat die kunnen zijn?

Ik moest even aan je denken vandaag; ik reed voor een geheel zwarte GLE (coupé). De bestuurder keek net boven het stuur uit, zag er vrij dom uit. Hopelijk is dat bij jou niet zo :ROFLMAO:. Deed me denken aan het grapje over Wesley Sneider en een Hummer.

Ik moest even aan je denken vandaag; ik reed voor een geheel zwarte GLE (coupé). De bestuurder keek net boven het stuur uit, zag er vrij dom uit. Hopelijk is dat bij jou niet zo :ROFLMAO:. Deed me denken aan het grapje over Wesley Sneider en een Hummer.
Nee ik ben niet zo klein, 1.83m is volgens mij gemiddeld voor een Nederlander?

Statisch omdat ik in de garage sta en het regent buiten dus wil hem nu niet naar buiten rijden. Dus dat wordt de finale test ;)

Geen idee, ze hebben de verkeerde geleverd, maar de hele radio terug heeft geen zin, wellicht kan ik alleen het frontje wisselen.

Waar waren de stekkertjes en uitgangen uiteindelijk voor? Ben nu wel benieuwd.

Radio ziet er netjes uit inderdaad, maar denk ook dat degene die je oorspronkelijk besteld had mooier zou staan. Net iets subtieler, de huidige is meer Eldorado-stijl.

Waar waren de stekkertjes en uitgangen uiteindelijk voor? Ben nu wel benieuwd.

Radio ziet er netjes uit inderdaad, maar denk ook dat degene die je oorspronkelijk besteld had mooier zou staan. Net iets subtieler, de huidige is meer Eldorado-stijl.
Ik heb de constante stroom en de normale op dezelfde + moeten aansluiten, dat gekke symbooltje lijkt idd op de automatische antenne, die is ook aangesloten. Heb een statisch signaal. Vandaag even een uur gereden maar hij vindt geen zenders. Dat had ik laatst ook met m’n oude radio. Het kan zijn dat er een kabeltje ergens nog los hangt die nog aangesloten moet worden.

Ik ga nog proberen dat andere frontje te regelen, die lijkt mij ook beter.

Terug
Bovenaan